Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Euro Info Centrum Liberec Informační kancelář (nejen) pro podnikatele Třída 1. máje 97/25 (budova Stavoservisu, 7. patro) 460 02 Liberec Ing. Martina Prokopová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Euro Info Centrum Liberec Informační kancelář (nejen) pro podnikatele Třída 1. máje 97/25 (budova Stavoservisu, 7. patro) 460 02 Liberec Ing. Martina Prokopová."— Transkript prezentace:

1 Euro Info Centrum Liberec Informační kancelář (nejen) pro podnikatele Třída 1. máje 97/25 (budova Stavoservisu, 7. patro) 460 02 Liberec Ing. Martina Prokopová

2 Představení sítě EIC Síť EIC vznikla z popudu EK v roce 1987 Hlavním cílem sítě EIC je podpora MSP V současné době působí v Evropě a ve světě přes 300 EIC (cca 270 měst, 45 zemí) Při síti EIC působí korespondenční síť, tzn. přidružené EIC: Švýcarsko, Chile, Egypt, Izrael, Jordán, Libanon, Kosovo, Chorvatsko, Černá Hora, Makedonie, Sýrie, Tunisko, USA

3 Představení sítě EIC EIC působí vždy při nějaké hostitelské organizaci (rozvojové agentury, hospodářské komory, inovační centra, banky atd.), což umožňuje využít know-how těchto HO. Kvalita služeb sítě EIC je pravidelně hodnocena nezávislými auditory EK. Spolupráce v rámci sítě EIC je jedna z klíčových předností sítě EIC: „Jestliže některý podnik kontaktuje EIC získává přístup do celé sítě EIC“. V rámci sítě EIC existuje platforma, která umožňuje vzájemný každodenní kontakt mezi všemi EIC (poskytování informací, propagace tzv. Best practice, atd.)

4 Jak může EIC pomoci MSP Poskytovat informace o evropských programech a projektech Poskytovat informace o zahraničních trzích, zemích EU Pomáhat firmám při zpracování žádostí o dotaci z fondů EU Pomáhat podnikům najít obchodní partnery, dodavatele (vyhledávání obchodních partnerů) Poskytovat informace o dalších záležitostech EU, například informace o volném pohybu osob, služeb, zboží, apod. Organizace seminářů

5 Programy EU a podpora EIC Liberec směrem k MSP Vyhledání vhodných zdrojů financování projektových záměrů Předávání pravidelných informací o aktuálních výzvách Užitečné tipy a rady k přípravě projektových záměrů Poradenství ke zpracování projektových záměrů, žádostí do evropských programů

6 Nejčastější otázky směřující do sítě EIC byly zaměřena na: Obchodní spolupráci (15,5 %) Programy a zdroje financování (10,2 %) Legislativu EU (7,5 %) Informace o evropském trhu (7 %) Tendry – veřejné zakázky (6,5 %) Clo a daně (5,5 %) Národní politiku a legislativu (4,4 %) Standardizaci, certifikaci, kvalitu (3,9 %) Ostatní (39,5 %)

7 Více informací o síti EIC: EIC Liberec: www.arr-nisa.czwww.arr-nisa.cz Česká síť EIC: www.euroinfocentrum.czwww.euroinfocentrum.cz Síť EIC: http://ec.europa.eu/enterprise/networks/eic/eic.htmlhttp://ec.europa.eu/enterprise/networks/eic/eic.html

8 BSD – Business Search Database Databáze pro vzájemné vyhledávání obchodních partnerů

9 Vyhledávání obchodních partnerů Účast v tzv. „match-making“ aktivitách (http://eic.cec.eu.int/PES)http://eic.cec.eu.int/PES Registrace v databázi, která pomáhá podnikům najít vhodného obchodního partnera na základě jasně specifikovaných kritérií

10 Informace vkládané do BSD lze rozdělit do 4 oblastí: Všeobecné informace o profilu Informace o společnosti Typ a popis požadované spolupráce Požadavky na potenciálního partnera

11 Typ spolupráce Obchodní (55 %) Technická (30 %) Finanční (15 %)

12 Nejčastější typy spolupráce dle sektorů 56 % průmyslová výroba 13 % velkoobchod a maloobchod 9 % reality, pronájem a obchodní aktivity 6 % výstavba 4 % doprava 4 % zemědělství

13 15 TOP zemí Itálie Polsko Francie Rumunsko Španělsko Německo Turecko Česká republika Velká Británie Slovinsko Portugalsko Bulharsko Litva Belgie

14 Seznam kontrolních otázek pro firmy před přípravou svých profilů Které dlouhodobé cíle či plány zamýšlí společnost realizovat prostřednictvím přeshraniční spolupráce? Co je očekáváno od potencionálního partnera za účelem realizace cílů / plánů prostřednictvím přeshraniční spolupráce? Jakou formu přeshraničního partnerství zvolit, aby bylo dosaženo vytčených cílů? Jaké jsou silné a slabé stránky společnosti, které mohou mít vliv na uskutečnění přeshraniční spolupráce a splnění vytčených cílů? Jaké specifické znalosti, zkušenosti apod. může společnost potenciálnímu obchodnímu partnerovi nabídnout? Jaké jsou základní požadavky na potenciální obchodní partnery spočívající např. ve velikosti, sektoru podnikání, právní formě, organizační struktuře, apod. Co znamená spolupráce pro společnost? Je společnost i její manažeři připravena na navázání obchodní spolupráce? Co může společnost sama udělat, aby byla dobrým partnerem?

15 Systém distribuce zahraničních profilů EIC Liberec distribuuje zahraniční nabídky/poptávky (profily) firem českým firmám (jen ty profily, které jsou určené pro ČR). Profily jsou distribuovány prostřednictvím bulletinu EIC a webových stánek EIC (pouze základní popis nabízené spolupráce). Na požádání jsou (prostřednictvím vyplněného formuláře) předávány firmám bližší informace o požadovaném profilu uveřejněného v BCD.

16 Bulletin EIC Iniciativa EIC Liberec Vychází 2x měsíčně v elektronické podobě Je zasílán vybraným firmám e-mailem, bezplatně Hlavním cílem je podpora obchodní spolupráce firem, zvýšení informovanosti o EU a o síti EIC Bulletin obsahuje dvě části: 1. Nabídky a poptávky zahraničních firem 2. Aktuální výzvy, informace z EK, sítě EIC a EIC Liberec

17 Děkuji Vám za pozornost. Ing. Martina Prokopová EIC Liberec Tel.: 488 577 070, provolba 24 E-mail: m.prokopova@arr-nisa.cz


Stáhnout ppt "Euro Info Centrum Liberec Informační kancelář (nejen) pro podnikatele Třída 1. máje 97/25 (budova Stavoservisu, 7. patro) 460 02 Liberec Ing. Martina Prokopová."

Podobné prezentace


Reklamy Google