Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

“Proč nejlevnější není vždy nejlepší” Pavel Novotný člen představenstva České asociace úklidů a čištění - CAC.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "“Proč nejlevnější není vždy nejlepší” Pavel Novotný člen představenstva České asociace úklidů a čištění - CAC."— Transkript prezentace:

1 “Proč nejlevnější není vždy nejlepší” Pavel Novotný člen představenstva České asociace úklidů a čištění - CAC

2 Pár slov o asociaci. Založena v roce Dnes sdružuje více než 70 řádných členů. Zavedla akreditovaný systém vzdělávání, základní standardy úklidu,….. Je členem EFCI od roku 2002 Má zástupce v sociálním a v ekonomickém výboru EFCI Má zástupce v radě ředitelů EFCI Pořádá zájezdy na odborné veletrhy Pořádá akce „Kultivace“ Vydává statistické údaje Poskytuje právní poradenství nebo “Proč nejlevnější není vždy nejlepší”

3 Pár slov o EFCI / FENI. European Federation of Cleaning Industries nebo-li Evropská asociace, sdružující representanty národních profesních asociací v Evropě Založena byla v roce Je řízena valnou hromadou, radou ředitelů, zřizuje výbory EFCI je především zodpovědná za: Etablování na úrovni Evropské unie a vytyčení hlavních úkolů a podmínek pro budování ekonomického a sociálního potenciálu úklidového sektoru v Evropě Implementaci aktivní politiky k zlepšení profesionálního image na úrovni evropské unie Budování a usnadnění profesionalizace úklidového sektoru “Proč nejlevnější není vždy nejlepší”

4 Veřejné soutěže a platná legislativa. Zákon 40/2004 Sb. ze dne 17. prosince 2003 O veřejných zakázkách (Změna: 437/2004 Sb., Změna: 436/2004 Sb.) Zadávací řízení na úklidové služby představují VZ - veřejné zakázky v objemu miliard Kč ročně a odpovídá za vytvoření značného počtu ( desítek tisíc) pracovních míst Jedná se o miliardové zdroje z veřejných rozpočtů a státních zdrojů ČR, tedy o peníze daňových poplatníků. A to hovoříme jen o státních zakázkách…. “Proč nejlevnější není vždy nejlepší”

5 Nejlevnější. Nejčastějším a mnohdy jediným kriteriem veřejných, ale i soukromých zadávacích řízení je výše nabídkové ceny. Kriteria pro zadání veřejné zakázky, dílčí kriteria, váha Jen namátkou : Evidenční číslo veřejné zakázky VZ , VZ , VZ , VZ , VZ , VZ , VZ , VZ , VZ , VZ …. “Proč nejlevnější není vždy nejlepší”

6 Špatná zadávací dokumentace. Ukázkovým příkladem jsou dokumentace od VUSS vydaných v listopadu Nepřesnosti a nejasnosti vedou k plejádě dotazů a odpovědí a to až do poslední chvíle před odevzdáním nabídek Mnoho VZ je ukončeno zrušením (pro zmatečnost, neschopnost zadavatele se zorientovat v nabídkách, pro extremní rozpětí nabídkových cen….) Zaklínací formulkou však je : Zrušeno v souladu s ustanovením §68, odst. 2, zákona 40/2004 v platném znění. Ten zní takto : Zadavatel je oprávněn zrušit otevřené řízení, užší řízení nebo jednací řízení s uveřejněním, jestliže si tuto možnost vyhradil v oznámení zadávacího řízení, nejpozději však do uzavření smlouvy. “Proč nejlevnější není vždy nejlepší”

7 Cenový rozpad u úklidové služby- vnitřní, administrativní úklidové práce. 70% činí personální ( mzdové) náklady. 4 – 8% činí náklady na spotřební materiál % činí odpisy a režijní náklady, tedy mimo jiné BOZP, školení, vzdělávání, jakost, odbornost, plnění zákonných norem, pracovní a ochranné pomůcky, vedení společnosti, vozový park, energie, nájmy……... Co zbývá na hrubý zisk, ze kterého se tvoří zdroje například na nákupy nových technologií…. “Proč nejlevnější není vždy nejlepší”

8 Jak je možné, že rozdíl nabídek činí mnohdy až 60%? Špatná zadávací dokumentace. Absence dalších kriterií pro posuzování nabídek. Neúmyslná nedorozumění. Záměrná manipulace. …. “Proč nejlevnější není vždy nejlepší”

9 Šetříme státní prostředky! Opravdu? Velmi časté rušení a nové vypisování. Stávající dodavatel do vyřešení poskytuje výkony za „jeho“ ceny. Manipulace se mzdovými náklady – nižší odvody. Manipulace s výkony. Poškozování, či jen snížení životnosti budov a staveb. Zdravotní, ekologická, bezpečnostní rizika. “Proč nejlevnější není vždy nejlepší”

10 Příručka „Výběr té nejlepší nabídky“. Je vytvořena opravdu velikou skupinou lidí z oboru z celé, především západní Evropy Je vytvořena na základě mnoho let sbíraných zkušeností „Tato příručka byla vypracována pro organizace, které uzavírají smlouvy a chtějí docílit, aby byl vybrán takový poskytovatel úklidových služeb, který dokáže spojit kvalitu s příznivou cenou, spíše než aby se rozhodovalo pouze na základě ceny. Účelem příručky je dát těmto organizacím vhodný a praktický nástroj, který jim pomůže jasněji definovat jejich potřeby v oblasti úklidových služeb s ohledem na různá místa a úlohy úklidu. Podrobná specifikace jejich vlastních požadavků jim pak umožní vybrat poskytovatele, který nejen nabídne konkurenční cenu, nýbrž prokáže i znalosti, schopnosti a kapacity pro zajištění vysoké kvality a spolehlivosti služeb. A v neposlední řadě tato příručka uvádí také snadno použitelný systém pro pořádání veřejných soutěží, který je možno snadno upravit podle požadavků každé organizace vypisující veřejnou soutěž.“ “Proč nejlevnější není vždy nejlepší”

11 Příručka - součást direktivy 2004/18/EC z , která koordinuje procedury výběrových řízení veřejných zakázek, dodávek a kontraktů veřejných zakázek Jak se mám připravit na zadávací řízení? Jak mám pregnantně vypracovat zadávací dokumentaci. Jak mám postavit kriteria zadání a výběru, a jakou jim dát váhu? Co kriteria vyloučení, jsou k něčemu? Jak definovat nejlepší hodnotu? Systém bodového hodnocení, vyhodnocovací tabulky. Co všechno budu chtít posuzovat, doložit? Na co nesmím zapomenout? A také, jak budu s vybraným poskytovatelem řídit proces výkonu služby? “Proč nejlevnější není vždy nejlepší”

12

13 Je tu někdo, kdo si myslí, že nejlevnější je to opravdu nejlepší? “Proč nejlevnější není vždy nejlepší”


Stáhnout ppt "“Proč nejlevnější není vždy nejlepší” Pavel Novotný člen představenstva České asociace úklidů a čištění - CAC."

Podobné prezentace


Reklamy Google