Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nástroje komunikačního mixu. Reklama Osobní prodej Podpora prodeje (sales promotion) Práce s veřejností (public relations) Sponzoring Přímý marketing.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nástroje komunikačního mixu. Reklama Osobní prodej Podpora prodeje (sales promotion) Práce s veřejností (public relations) Sponzoring Přímý marketing."— Transkript prezentace:

1 Nástroje komunikačního mixu

2 Reklama Osobní prodej Podpora prodeje (sales promotion) Práce s veřejností (public relations) Sponzoring Přímý marketing (direkt marketing)

3 Reklama

4 CHARAKTERISTIKA placená forma neosobní prezentace zboží, myšlenek a služeb prostřednictvím nějakého média poměrně drahá osloví velké množství respondentů na 1 respondenta je cenově výhodná nelze ji dobře cílit na vybrané skupiny zákazníků je jednosměrná má veřejný charakter = veřejnost ví, že jde o reklamní sdělení

5 CÍL informovat zákazníky o výhodách koupě udržet stávající zákazníky získat nové zákazníky

6 Cíle reklamy

7 FORMA Tištěné a vysílané reklamy Obal Zasílané reklamy Katalogy Informační brožurky Samolepky, odznaky Plakátové plochy Reklamní stánky se zbožím uvnitř prodejny Neonové reklamní nápisy Audiovizuální materiály Klamavá reklama

8 Přímý marketing (direkt marketing)

9 CHARAKTERISTIKA přímá a adresná komunikace se zákazníkem zaměřená na prodej zboží a založená na reklamě firma všechny informace o zákaznících (stávajících i potenciálních) uchovává v databázi zákazník bývá osloven prostřednictvím zásilky „do schránky“ obdoba klasické reklamy zde ale s možností zpětné vazby, tzn. že zákazník si může zboží bezprostředně koupit (např. teleshopping, zásilkový prodej, atd.)

10 CÍL budovat stálý vztah se zákazníkem vést zákazníka k opakovanému nákupu

11 FORMA Prodej poštou (na základě katalogů, brožurek, letáků a dopisů) Telemarketing –prodej prostřednictvím telefonu Televizní marketing (teleshopping) – často s demonstrací prodávaného výrobku Elektronický marketing – e-shopy, homebanking, objednávka zájezdů

12 PR (práce s veřejností)

13 CHARAKTERISTIKA placený způsob "práce s veřejností“ tato forma ovlivňuje i zákazníky, kteří nejsou přístupní reklamě

14 CÍL vytvořit určité povědomí a dobrý image daného podniku a značky, tzn. vytvořit "dobré jméno" podniku

15 FORMA Projevy Semináře, odborné konference Výroční zprávy Styk s veřejností Příspěvky na činnost dobročinných organizací, sponzorování Hodnocení produktu či služby nezávislými subjekty Dny otevřených dveří Tiskové konference www stránky firem Telefon pro kontakt se zákazníky po celých 24 hodin sociální a ekologická odpovědnost

16 Účast na veletrzích, výstavách Brožury a tiskoviny o firmě Publicita - zpráva v redakčním článku má třikrát vyšší důvěryhodnost než obdobná zpráva v reklamní části Lobbování, jehož cílem je participace na přípravě legislativních norem. Lobbing je legální formou komunikace skupiny lidí při prosazování jejich zájmů

17 Sponzoring Charakteristika – specifický typ PR, jde o systém služba-protislužba, poskytnutí peněz za umístění loga firmy na drese Cíl – podpořit „dobrou věc“, zlepšit image podniku, snížit daňový základ (odčitatelná položka) Forma - známe sponzoring sportovní, kulturní, sociální

18 Veletrhy a výstavy Veletrh dává výrobci možnost předvést výrobek před mnoha zákazníky Důležité jsou i kontakty, které na takové akci firma získá Veletrh není levná záležitost Je nutné se dlouhodobě a odpovědně připravit

19 příprava veletrhu 1.Definice cílů účasti 2.Rozpočet 3.Filozofie a technické řešení stánku 4.Zařazení se do výstavního katalogu 5.Poutače 6.Příprava veletržního týmu 7.Organizace příjezdu a odjezdu 8.Pozvánka na veletrh – na web stránkách, osobně (VIP zákazníky) 9.Činnost týmu na výstavě 10.Formuláře 11.Vyhodnocení účasti

20 Definice cílů účasti uzavření obchodů zlepšení image navázání kontaktů budování základů pro budoucí příležitosti získání informací o zákaznících, konkurenci, marketingovém prostředí a dalších trendech Rozpočet náklady na vystavovací plochu náklady na přípravné informační akce náklady na stavbu, provoz a likvidaci expozice náklady na personál (cestovní, mzdové, oblečení atd.)

21 Filozofie expozice expozice se musí řídit filozofií, kterou zákazník přijme Např. při výstavě v Paříži se bude expozice věnovat Napoleonovi Technické řešení stánku rohový čelní blokový řadový Po utače billboardy reklamní panely vzducholoď vlajky tašky

22 Příprava veletržního týmu Kdo má být v expozici přítomen – TOP management, obchodní zástupci Kritéria pro členy týmu – Znalost produktu, znalost zákazníků, znalost cizích jazyků, komunikativnost a schopnost jednat s lidmi, příjemný vzhled Požadavky na pomocný personál – schopnost připravit občerstvení, příjemné vystupování, znalost cizích jazyků, technické znalosti Jmenovat vedoucího veletržního týmu – nemusí to být osoba nejvýše na organigramu firmy Zajistit jednotný firemní oděv členů týmu, jmenovky Tým musí být na veletrh připraven – podrobně proškolen – znát cíle, strategii veletrhu

23 Organizace příjezdu a odjezdu stanovit přesný čas odjezdu na veletrh zajistit kontakt na pracovníka veletržního paláce zajistit adresy hotelů, rezervovat ubytování zajistit auto, jízdenky na vlak, letenky, taxi,… stanovit přesný čas odjezdu z veletrhu domluvit formu platby, zajistit úhradu zálohy

24 Podpora prodeje

25 CHARAKTERISTIKA krátkodobé podněty k povzbuzení nákupů poskytnutím různých výhod je zaměřena jak na zákazníky, tak na jednotlivé distribuční články

26 CÍL podpořit prodej výrobku zvýšit prodej zejména ve fázi úpadku

27 FORMA slevy, kupony ochutnávky dárkové předměty vzorky módní přehlídky soutěže, loterie veletrhy, obchodní přehlídky a výstavy předvádění výrobku rabaty, splátky se sníženým úrokem

28 Osobní prodej

29 CHARAKTERISTIKA osobní prezentace výrobků či služeb při prodeji je možné poznat potřeby druhé strany je nejefektivnější formou propagace komunikace tváří v tvář

30 CÍL prodej výrobku nebo služeb předat informace o výrobku, službě ovlivňovat kupujícího vyhledávat nové zákazníky a udržovat síť vztahů prezentovat výrobky vyřizovat náměty, připomínky, dotazy zákazníků usnadnit zákazníkovi nákup - zajišťovat poradenství, technickou pomoc, platbu přes kartu, na fakturu a doručit dodávky provádět průzkum trhu

31 FORMA má řadu podob, od osobního jednání až po prodej v maloobchodní síti

32 A to je vše, přátelé…. A co teď Učit se, učit se, učit se Mít štěstí na otázku Nemít „okno“ nebo „výlohu“ Být v pohodě a nemít nervy Poslouchat pozorně, na co se učitel u maturity ptá

33


Stáhnout ppt "Nástroje komunikačního mixu. Reklama Osobní prodej Podpora prodeje (sales promotion) Práce s veřejností (public relations) Sponzoring Přímý marketing."

Podobné prezentace


Reklamy Google