Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Testování obalu přednáška.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Testování obalu přednáška."— Transkript prezentace:

1 Testování obalu přednáška

2 Testování obalu I. Technické testy II. Vizuální testy
III. Maloobchodní testy IV. Spotřebitelské testy

3 Název a značka produktu
Metody a techniky testování

4 Cíle výzkumu NÁZVU produktu
Nové náměty Ověření čitelnosti a vyslovitelnosti Asociace s názvem spjaté Odlišnosti od jiných názvů Možnost využití názvu výrobku v další marketingové strategii…

5 jméno, název, znak, výtvarný projev nebo kombinace předchozích prvků
Co je značka? jméno, název, znak, výtvarný projev nebo kombinace předchozích prvků

6 Značka nám sděluje informace až v 6 odlišných úrovních:
1. Charakteristika - asociace 2. Přínosy 3. Systém hodnot 4. Kulturní hodnoty 5. Osobnost 6. Uživatel K objasnění percepce značky v uvedených úrovních slouží metody a techniky MAV (především kvalitativní, projektivní)

7 (asociace na slovo „značka“)
Co to je značka? (asociace na slovo „značka“) l. Dopravní značka, SPZ % 2. Označení výrobku, podniku, výrobce % 3. Vyjádření kvality % 4. Jmenování skupin výrobků, konkrétních značek % 5. Jiná odpověď % 6. Neví %

8 Výběr a testování značky
1. Asociační test 2. Test učení 3. Test zapamatovatelnosti, resp. znalosti (spontánní x podpořené) 4. Test preferenční 5. TEST PERCEPCE – vnímání značky - může být kombinací 1. – 4. či vybraných testů

9 Výzkum citlivosti poptávky na změnu ceny
Cenový výzkum Výzkum citlivosti poptávky na změnu ceny

10 Cenový výzkum lze uskutečňovat:
CENOVÁ ANALÝZA sleduje pozici našeho výrobku a prodejní ceny při podmínkách volné tvorby cen. Sledujeme, za jaké ceny se náš výrobek v určitých typech prodejen prodává, jaká je naše cenová hladina ve srovnání s konkurencí. Cenový výzkum lze uskutečňovat: nezávisle na nákupech v závislosti na nákupech

11 Cenový výzkum uskutečňovaný nezávisle na nákupech
simulování nákupu dezagregace ceny produktu do hodnot

12 Cenový výzkum závislý na nákupech
Využívá údajů o minulém prodeji: uskutečňuje se experimentem v reálném nebo simulovaném prostředí (experiment terénní a laboratorní) u zásilkového prodeje lze s úspěchem realizovat modifikovaný posttest s kontrolní skupinou

13 Měření cenové pružnosti poptávky
Koeficient cenové pružnosti poptávky: ED< cenově pružná poptávka ED> cenově nepružná poptávka ED = -1 jednotková elasticita Pozn. Jestliže se měří míra vlivu změny ceny jednoho produktu na poptávku po jiném produktu, jde o tzv. křížovou pružnost poptávky.

14 Nejvýznamnější efekty pozorované při změně ceny:
Substituční efekt Veblenův efekt Guttenbergův efekt Spekulační efekt Atraktivní efekt

15 Prožívání cen - stanovení přijatelné ceny
Westendorpova metoda Batzova konfiguračně frekvenční analýza


Stáhnout ppt "Testování obalu přednáška."

Podobné prezentace


Reklamy Google