Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Testování obalu přednáška. Testování obalu I. Technické testy II. Vizuální testy III. Maloobchodní testy IV. Spotřebitelské testy.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Testování obalu přednáška. Testování obalu I. Technické testy II. Vizuální testy III. Maloobchodní testy IV. Spotřebitelské testy."— Transkript prezentace:

1 Testování obalu přednáška

2 Testování obalu I. Technické testy II. Vizuální testy III. Maloobchodní testy IV. Spotřebitelské testy

3 Název a značka produktu Metody a techniky testování

4 Cíle výzkumu NÁZVU produktu Nové náměty Ověření čitelnosti a vyslovitelnosti Asociace s názvem spjaté Odlišnosti od jiných názvů Možnost využití názvu výrobku v další marketingové strategii…

5 Co je značka? jméno, název, znak, výtvarný projev nebo kombinace předchozích prvků

6 Značka nám sděluje informace až v 6 odlišných úrovních: 1. Charakteristika - asociace 2. Přínosy 3. Systém hodnot 4. Kulturní hodnoty 5. Osobnost 6. Uživatel K objasnění percepce značky v uvedených úrovních slouží metody a techniky MAV (především kvalitativní, projektivní)

7 Co to je značka? (asociace na slovo „značka“) l. Dopravní značka, SPZ 35 % 2. Označení výrobku, podniku, výrobce 31 % 3. Vyjádření kvality 13 % 4. Jmenování skupin výrobků, konkrétních značek 9 % 5. Jiná odpověď 9 % 6. Neví 3 %

8 Výběr a testování značky 1. Asociační test 2. Test učení 3. Test zapamatovatelnosti, resp. znalosti (spontánní x podpořené) 4. Test preferenční 5. TEST PERCEPCE – vnímání značky - může být kombinací 1. – 4. či vybraných testů

9 Cenový výzkum Výzkum citlivosti poptávky na změnu ceny

10 Cenový výzkum lze uskutečňovat: nezávisle na nákupech v závislosti na nákupech CENOVÁ ANALÝZA sleduje pozici našeho výrobku a prodejní ceny při podmínkách volné tvorby cen. Sledujeme, za jaké ceny se náš výrobek v určitých typech prodejen prodává, jaká je naše cenová hladina ve srovnání s konkurencí.

11 Cenový výzkum uskutečňovaný nezávisle na nákupech simulování nákupu dezagregace ceny produktu do hodnot

12 Cenový výzkum závislý na nákupech Využívá údajů o minulém prodeji: uskutečňuje se experimentem v reálném nebo simulovaném prostředí (experiment terénní a laboratorní) u zásilkového prodeje lze s úspěchem realizovat modifikovaný posttest s kontrolní skupinou

13 Měření cenové pružnosti poptávky Koeficient cenové pružnosti poptávky: E D < - 1 cenově pružná poptávka E D > - 1 cenově nepružná poptávka E D = -1 jednotková elasticita Pozn. Jestliže se měří míra vlivu změny ceny jednoho produktu na poptávku po jiném produktu, jde o tzv. křížovou pružnost poptávky.

14 Nejvýznamnější efekty pozorované při změně ceny: Substituční efekt Veblenův efekt Guttenbergův efekt Spekulační efekt Atraktivní efekt

15 Prožívání cen - stanovení přijatelné ceny Westendorpova metoda Batzova konfiguračně frekvenční analýza


Stáhnout ppt "Testování obalu přednáška. Testování obalu I. Technické testy II. Vizuální testy III. Maloobchodní testy IV. Spotřebitelské testy."

Podobné prezentace


Reklamy Google