Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Osnova workshopu: Cíle workshopu Statistiky trhu práce

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Osnova workshopu: Cíle workshopu Statistiky trhu práce"— Transkript prezentace:

1 Požadavky pracovního trhu ve vztahu k absolventům univerzit, aneb jak nalézt pracovní uplatnění

2 Osnova workshopu: Cíle workshopu Statistiky trhu práce
Kompetenční model studenta Co dělat pro to, aby si absolvent nalezl práci po ukončení studií

3 Upozornit studenty na celkový stav TP
Cíle workshopu Upozornit studenty na celkový stav TP Nastavit zrcadlo reality situace na trhu práce. Důvod Neznalost situace na trhu práce a jejím budoucím vývoji, skreslené představy o uplatnění po dokončení studia. Smysl Předat informace o tom, jaká kritéria by měl splňovat jejich potencionální zaměstnanec z řad budoucích absolventů. Docílit toho, aby co nejvíce absolventů nalezlo po ukončení studií pracovní uplatnění. Možnost konzultací Rady studentům ohledně možnosti pracovního uplatnění.

4 Všimněte si sloupce číslo 6
Něco málo ze statistik Okres / region Obyvatelstvo1 Prac. síla2 Nezaměstnaní3 Nezaměstnanost4 Uchazeči na 1 VPM5 Platy (CZK)6 Platy (EUR)7 Platy (USD)8 Olomoucký kraj 40 342 11,9 49,9 21 536 856 1 108 Jeseník 40 282 20 089 3 500 16,4 94,6 Olomouc 13 251 10,5 87,8 Prostějov 53 528 6 223 10,9 33,5 Přerov 68 199 8 910 12,8 40,9 Šumperk 64 812 8 458 39,0 Zlínsky kraj 32 100 10,4 25,3 21 467 853 1 105 Kroměříž 54 214 6 518 11,6 32,3 Uherské Hradiště 71 702 7 421 10,3 30,3 Vsetín 75 616 9 122 11,9 28,5 Zlín 9 039 8,8 18,0 Legenda: 1 - Počet obyvatel podle krajů a okresů, 3. čtvrt (Český statistický úřad) 2 - Pracovní síla (klouzavý průměr) k 31. prosinci 2012 (Ministerstvo práce a sociálních věcí) 3 - Neumístění uchazeči o zaměstnání k 31. prosinci 2012 (Ministerstvo práce a sociálních věcí) 4 - Míra nezaměstnanosti k 31. prosinci 2012 (Ministerstvo práce a sociálních věcí) 5 - Počet uchazečů na 1 volné pracovní místo k 31. prosinci 2012 (Ministerstvo práce a sociálních věcí) 6 - Průměrné hrubé měsíční platy podle CZ-NUTS (přepočtené osoby), 1. pol (Český statistický úřad) 7 - Přepočet platů v kurzu 1 EUR = CZK (kurz České národní banky - 1. pol. 2012) 8 - Přepočet platů v kurzu 1 USD = CZK (kurz České národní banky - 1. pol. 2012) Všimněte si sloupce číslo 6

5 Kompetenční model žádaného absolventa
Práce na PC – Excel (kontingenční tabulky, makra, filtry apod. více než jen běžná uživatelská úroveň), taktéž Word, Power Point, Outlook, Access. Práce v některém z ERP systémů (SAP, Oracle, MS Navision apod.) Zkušenost s dalšími softwary dle toho, kam absolvent směřuje a jakému oborům se věnuje. Statistické softwary, softwary určené pro personalisty apod. Jazykové dovednosti minimální znalost anglického jazyka a to na úrovni B1 – středně pokročilý. Toto je minimální požadavek, ideálně s dalším jazykem a to v pořadí němčina, ruština, španělština apod. Odborné znalosti spojené s pracovní činností, která odpovídá oboru, který absolvent vystudoval, ideálně nabrané z praxe, nikoliv jen na teoretické bázi. Ovládání procesního a projektového řízení. Praxe ze zahraničí Psaní všemi 10 prsty Hard skills V rámci projektu UTB ve Zlíně, který byl zaměřen na uplatnitelnost studentů v oboru průmyslové inženýrství, byla provedena studie, která byla z části zaměřena na kompetenční model absolventa. Tato studie je obecně platná na veškerý typ studentů a dle Paretova pravidla se vztahuje na 80% všech studentů.

6 Kompetenční model absolventa - pokračování
Soft skills a další požadavky podpora vedoucího/mentora, který by měl být vzorem a měl by umět nadchnout/zaujmout, prezentační dovednosti, týmová spolupráce aplikovatelná psychologie (motivace, stimulace), silné komunikativní a prezentační schopnosti, včetně dovednosti prezentaci sám připravit, obecně komunikativnost (také napříč firmou, nejen se zákazníkem), ochota učit se a růst, chuť pracovat, proaktivní přístup, nadšení, mít pozitivní přístup, morálka, důvěryhodnost, loajalita, pracovitost, motivace (vnitřní touha, nikoliv jen finanční motivace), otevřenost k změnám, pružnost, kreativita, odvaha a méně studu, pokora (v komunikaci, ve vystupování), zvídavost, samostatnost, iniciativa.

7 Co dělat pro to, aby si absolvent nalezl práci
Praxe Bez adekvátní praxe sežene po ukončení studií práci v oboru který studovali méně než 20% studentů, viz školní statistiky, které má každá univerzita k dispozici. Kde nalézt vhodnou praxi Univerzitní programy a projekty Oslovení větších společností, které nabízejí praxi Praxe skrze známé , příbuzné a kamarády Web, LinkedIn a Facebook, kamarádi (www.jobs.cz , , allas.ma , jobdnes.idnes.cz, jobs.justlanded.com, , prace.ryxoo.cz, , kariera.zoznam.sk Musíte vycházet z předchozích požadavků, které byly uvedeny na předchozích dvou slajdech, především z požadavků na tvrdé kompetence. Měkké kompetence a další požadavky rozvíjet při praxi a neustále si rozšiřovat znalosti a učit se novému.

8 Předpoklady k úspěšnému absolvování výběrového řízení
Kvalitně zpracovaný životopis v českém a anglickém jazyce, případně i v dalších jazycích dle požadavků + dobře zpracovaný motivační dopis dle požadavků v inzerátu. Aktivita (minimálně 5 odeslaných životopisů za týden) Aktivita ve smyslu doptávání se na důvody případného zamítnutí, či nulové odpovědi, zjišťování chyb a jejich náprava Excelentní příprava na pracovní pohovor (příprava na behaviorální metodu rozhovoru, příprava na zkoušku z cizího jazyka, příprava na assassement centre, případně psychometrické testy)

9 Dotazy

10


Stáhnout ppt "Osnova workshopu: Cíle workshopu Statistiky trhu práce"

Podobné prezentace


Reklamy Google