Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Výchova k občanství.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Výchova k občanství."— Transkript prezentace:

1 Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství Ročník : 6. Téma : První pomoc - procvičování Autor : Mgr. Zuzana Dosedlová, DiS

2 PRVNÍ POMOC - PROCVIČOVÁNÍ

3 První pomoc Co je to první pomoc? první pomoc je soubor skutečně jednoduchých a velice účelných opatření a úkonů na sebe navazující pomocí těchto úkonů je možné v případě náhle vzniklého akutního stavu (úrazu) zabránit závažným zdravotním důsledkům a případně i smrti člověka většinou se jedná o laickou první pomoc před příjezdem Zdravotnické záchranné služby, nebo jiného kvalifikovaného odborníka poskytnout první pomoc je povinen každý, pokud tím neohrozí svoje zdraví či život.

4 Procvičování může se jednat o vytáhnutí postiženého z hořícího domu, umístění výstražného trojúhelníku při dopravnách nehodách soubor základních odborných a technických opatření, která lze provést bez specializovaného vybavení úkony prováděné zdravotnickým personálem (lékaři, sestry, záchranáři, apod.) Technická první pomoc Laická první pomoc Odborná první pomoc

5 Přiřaď k obrázkům názvy Stabilizovaná poloha Defibrilátor Vyčištění úst Umělé dýchání

6 nemocný či zraněný má otevřené oči, vnímá své okolí, nemusíme jej oslovovat, abychom se ujistili o jeho vědomí na naše oslovení reaguje (štípnutí apod…) nemocný je v nebezpečí ucpání dýchacích cest zapadnutím jazyka odborný termín kóma, který je hojně laiky používán i pro předchozí stavy Bdělost Reaguje na slovní podnět Reakce pouze na bolestivý podnět Nereaguje ani na bolestivé podněty

7 nejdříve bychom měli zjistit, jestli postižený nemá něco v dutině ústní, poté mu uvolnit dýchací cesty a nakonec zkontrolovat jestli sám dýchá pacientovi otočíme hlavu na stranu, otevřeme ústa a podíváme se, zda-li v nich není žvýkačka, bonbon, zubní protéza, zvratky či něco jiného co tam nepatří → pokud ano, pomocí prstů obalenými např. v kapesníku postiženému opatrně od jednoho koutku k druhému dutinu ústní vytřeme musíme si dávat pozor abychom nečistoty nezatlačili hlouběji do dýchacích cest Jak se provádí vyšetření dýchání?

8 podle současných návodů u nereagujících a nedýchajících pacientů se hledání pulsu neprovádí u laika existuje riziko, že cítí svůj vlastní puls, který falešně považuje za puls postiženého puls je nejlépe hmatný na krkavici, na tepně na zápěstí, na stehenní tepně - pod tříselným vazem Jak se provádí vyšetření krevního oběhu? Kde je puls nejlépe hmatatelný?

9 Popis poloha je na boku je zajištěna pokrčením dolní končetiny strany, na níž postižený leží druhá dolní končetina je natažena horní končetina strany, na níž tělo spočívá je natažena a zapažena zakloněná hlava spočívá na druhé horní končetině, která je skrčena v lokti Proč provádíme stabilizovanou polohu? Popište, jak se provádí stabilizovaná poloha jejím cílem je udržení průchodných dýchacích cest a snížení rizika vdechnutí zvratků bezvědomý jedinec musí být trvale kontrolován a jeho poloha korigována

10 Seznam použitých zdrojů [online]. [cit ]. První pomoc. Dostupné z WWW:. [online]. [cit ]. Obrázek. Dostupné z WWW:. [online]. [cit ]. První pomoc. Dostupné z WWW:. [online]. [cit ]. Defibrilátor. Dostupné z WWW [online]. [cit ]. První pomoc. Dostupné z WWW


Stáhnout ppt "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Výchova k občanství."

Podobné prezentace


Reklamy Google