Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

„Brána ke vzdělávání: školní čtenářské kluby“ Nakouknutí do světa Laddugandy O projektu Aktivity a plánované výstupy Vliv práce v klubech na děti Milníky.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "„Brána ke vzdělávání: školní čtenářské kluby“ Nakouknutí do světa Laddugandy O projektu Aktivity a plánované výstupy Vliv práce v klubech na děti Milníky."— Transkript prezentace:

1 „Brána ke vzdělávání: školní čtenářské kluby“ Nakouknutí do světa Laddugandy O projektu Aktivity a plánované výstupy Vliv práce v klubech na děti Milníky správného směru

2 Seznamte se … To je třeťačka Blanka…

3 A to je Ťuťka… Co mají společného Blanka a Ťuťka?

4 Blanka patří k dětem, které chodí do čtenářského klubu.

5 Jaká Ťuťka je? Co ji zajímá? Co má ráda?

6 Realizace: – Realizátor projektu: Nová škola, o. p. s. Informace o projektu: Financování: Evropský sociální fond v rámci OPVK, státní rozpočet ČR Hlavní cíle projektu: 1. Posílit příležitosti ve vzdělání u dětí z MŠ a I. stupně ZŠ se SVP. 2. Přenést v zahraničí úspěšné čtenářské kluby do ČR, tedy i obnovit naši českou tradici. 3. Opilotovat čtenářský program zaměřený na děti – nečtenáře, a na závěr požádat MŠMT ČR o jeho akreditaci. 4. Připravit metodiku ustavení a fungování čtenářských klubů v českých podmínkách.www.ctenarskekluby.cz

7 Naše přesvědčení o dětském čtenářství, resp. cíle řečené lidsky: Rozvíjet čtenářství můžeme jen u dětí, které poznaly radostný zážitek z četby. Každé dítě potřebuje při své čtenářské cestě průvodce. Čtení je potřeba věnovat čas. Čtenářská gramotnost je základním předpokladem školního i životního úspěchu dětí. Chceme: … aby si děti samostatně a rády četly: v průběhu klubových setkání mají možnost číst knihu dle svého výběru. … aby každé dítě odcházelo z klubového setkání s knihou – s tou, kterou má rozečtenou již dlouho, či s tou, kterou si půjčí z klubové nebo veřejné knihovny. … aby si děti doporučovaly knihy navzájem.

8 Kritické myšlení, o. s., ZŠ U Soudu - LiberecKVK Liberec 5. ZŠ Kolín, ZŠ HlavečníkMK Kolín ZŠ Chlumec n. C., ZŠ MrákovMK Chlumec n. C. ZŠ Staňkov, ZŠ Čechova - RokycanyMK Rokycany ZŠ Rabasova – Slaný, ZŠ SázavaMK Slaný, MK Sázava ZŠ Polit. Vězňů – Slaný, ZŠ KouřimMK Přelouč ZŠ Pujmanové – HavířovMK Havířov ZŠ Školní – OrlováMK Orlová Partnerské subjekty (14): Spolupracující knihovny (9):

9 Klíčové aktivity: 1.Přenesení nástroje čtenářských klubů do podmínek ČR 2.Ustavení klubů v ZŠ a první nábor dětí 3.Metodická podpora a koučink manažerů klubů, výměna zkušeností 4.Shromažďování metodických poznatků, tvorba metodiky, šíření poznatků 5.Pravidelná činnosti čtenářských klubů Hlavní výstupy: 1.Vytěžení zahraničních materiálů pro inspiraci 2.Ustavení 21 čtenářských klubů 3.Různé formy zápisů z koučinku jako podklad pro metodiku 4.Veřejná debata (Kritické listy, Palubní deník, web/FCB, konference atd.) 5.Metodika 6.Příprava kurzu manažera školního čtenářského klubu/čtenářského metodika a předložení žádosti o akreditaci na MŠMT

10 Děti: … nabývají nového sebevědomí, pracují svým tempem a mohou zažít úspěch … rozšiřují svou slovní zásobu, mnohé se rozpovídaly … přečetly svou první knihu … nových informací a dovedností nabývají v bezpečném prostředí … zlepšují se v tzv. čtenářské gramotnosti … poznávají se napříč ročníky … učí se pravidlům v menším kolektivu … cítí se jako čtenáři … čtení začínají považovat za normální... radují se z pozornosti dospělých, využívají možnosti pomoci První postřehy k efektu práce v klubech na zapojené děti

11 Milníky správného směru aneb co již víme, že se daří Děti jsou z práce v klubu nadšeny a chodí pravidelně. Paní učitelky přijaly možnost spolupráce s knihovnicemi, navzájem se doplňují. Manažerky/ři klubů si svou práci písemně plánují a snaží se ji posléze reflektovat. Děti si půjčují knížky a prokazatelně je čtou nebo si je prohlížejí. Zaznamenáváme pozitivní dopad práce v klubu na chování a výkon dítěte v běžné výuce. Část manažerek klubů se nebojí využít metodické podpory ze strany týmu.

12 Průkopníci slepých uliček Vedoucí klubu jsou leckdy unavení a upadají do stereotypu… aneb „chvála regionálním koordinátorům a společnosti Dermacol“. Dětské skupiny jsou nehomogenní a sejdou-li se děti různého věku, je těžké vymyslet společné téma… aneb „sláva dílně čtení“. Není snadné rozlišit, zda práce v klubu dítě nebaví nebo je jen živé… „vivat našim speciálním pedagogům“. Rodiče se do klubové práce nezapojují dostatečně … „aneb těšíme se z nových výzev… alespoň se snažíme“.

13 ; Zpátky k Blance...co nás těší Ve škole si Blanka knížky prohlíží, pravidelně si půjčuje tituly domů, v pořádku je vrací. A co nám udělalo největší radost? Objevila, že mají knihy doma v garáži a nosí nám je do klubu ukázat. Díky knihám našla potřebu druhým sdělovat, co je u ní nového, co zažila a proč se jí kniha líbí. Blanka si našla svou první mimoškolní aktivitu a již rok chodí pravidelně.

14 Na shledanou se těší i Ťuťka z Laddugandy.

15 Děkujeme partnerům a dárcům projektu, jimiž vedle ESF a státního rozpočtu ČR jsou: nakladatelství Baobab „Rosteme s knihou“ – projekt pod záštitou Svazu českých knihkupců a nakladatelů nakladatelství Portál nakladatelství Artur drobní dárci zachovalých knížek, které už jejich děti nečtou

16 Sledujte náš web Debatujte s námi na Napište nám na nebo pokud chcete dostávat náš čtvrtletní „Palubní deník“


Stáhnout ppt "„Brána ke vzdělávání: školní čtenářské kluby“ Nakouknutí do světa Laddugandy O projektu Aktivity a plánované výstupy Vliv práce v klubech na děti Milníky."

Podobné prezentace


Reklamy Google