Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 9.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 9."— Transkript prezentace:

1 Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9. Téma : Svět po druhé světové válce Autor : Mgr. Monika Faltýnková

2 Co vyjadřuje tato karikatura z konce války? ………… ………

3 Přiřaď k sobě odpovídající sdělení: Rašín Rašínministr zahraničních věcí R.Heydrich R.Heydrichměnová reforma J.Gabčík J.Gabčíkzastupující říšský protektor J.Masaryk J.Masarykpředstavitel zahraničního odboje E.Beneš E.Benešatentát na Heydricha L. Svoboda L. Svobodavelitel vojenské jednotky v SSSR

4 Výsledky 2 světové války: 1)lidské ztráty (celkový počet obětí se odhaduje na 58 milionů, z toho 6 milionů Židů), škody na budovách, komunikacích i přírodě Vězni z koncentračního tábora po osvobození americkými vojáky. Vysvětli pojmy: holocaust arizace

5 2) Postupimská konference (červenec – srpen 1945) - cíle: vyjednat podmínky pro poražené Německo stanovit nové hranice v Evropě - zástupci tzv. „Velké trojky“ Podle fotografií urči, kdo patřil do „Velké trojky“

6 3) Norimberský tribunál (listopad – říjen 1945) - soud s nacistickými válečnými zločinci Smysl: …………… ……………………. …………………….. Obžaloba: ………. ……………………. …………………….. Kdo:………………. ……………………. …………………….. Rozsudky:………… ……………………. ……………………..

7 4) Tokijský tribunál – soud s japonskými válečnými zločinci 5) Program „4D“ – společný postup vítězných mocností proti Německu Správně přiřaď: denacifikace demokratizace demilitarizace demonopolizace Obnovení demokratických institucí Úplné odzbrojení Likvidace nacistické strany Omezení německých monopolů

8 6) Německo rozděleno na 4 okupační zóny (včetně Berlína), východní hranice na řekách Odře a Nise Kdo spravoval území Německa po druhé světové válce ……………….

9 7) do popředí se dostávají dvě supervelmoci supervelmoci Sovětský svaz Spojené státy Velké válečné škody Ztráta pracovních sil Levicová diktatura Posílena vojenská moc Hospodářský vzestup Vlastní atomové zbraně Demokratická vláda Země téměř nedotknutá válkou

10 Červeně vyznač, které státy patřily po roce 1945 do sovětské sféry vlivu.

11 8) Trumanova doktrína – 1947, měla zabránit šíření komunismu do dalších zemí - právo zasáhnout (i vojensky) v případě ohrožení demokracie Kdo to byl Truman? Proč se obával šíření komunismu? Patřila ČSR do sovětské sféry vlivu?

12 9) Marshallův plán – 1947, vypracoval ho am. ministr zahraničí, hospodářská pomoc válkou postiženým zemím Evropy (ČSR na nátlak SSSR odmítá) Které státy obdržely největší finanční pomoc?

13 Použité zdroje: Literatura: KUKLÍK, Jan – KOCIAN, Jiří. Lidé v dějinách: období vydání. Praha: Fortuna, s. ISBN MANDELOVÁ, Helena – KUNSTOVÁ, Eliška – PAŘÍZKOVÁ, Ilona. Dějiny 20. století. 1. vydání. Liberec: Dialog, s. ISBN Obrázky: 1) URL: URL: 3) URL: [cit. 1. června 2010]URL: [cit. 1. června 2010] 7) URL: [cit. 1. června 2010] 8) URL: [cit. 1. června 2010]

14 9) URL: [cit. 1. června 2010] 10) URL: [cit. 1. června 2010] 11) URL: URL:


Stáhnout ppt "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 9."

Podobné prezentace


Reklamy Google