Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_715_3TR_PRV Autor: Mgr. Jana Stolá Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
2
METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU
CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU Název vzdělávacího materiálu NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_715_3TR_PRV Číslo šablony III/2 Autor Jana Stolá, Mgr. Ročník 3. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVP Prvouka Téma Rozmanitost živé a neživé přírody Očekávaný výstup Žák si uvědomuje význam vzduchu pro život Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží žákům k výuce nového učiva Datum vytvoření Srpen 2013 Druh výukového materiálu Prezentace v PowerPointu Klíčová slova Složení vzduchu, proudění, vítr Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení a kompetence řešení problémů Použitá literatura a zdroje Vlastní, klipart; Viz poslední snímek
3
NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH
SLOŽENÍ VZDUCHU Vzduch je neživou součástí přírody, která se nachází všude kolem nás. Vzduch je bezbarvý plyn, který se skládá z dusíku, kyslíku, oxidu uhličitého, ostatních plynů a vodních par. Všechny živé organizmy jsou závislé na vzduchu, protože ho dýchají. Při dýchání odebírají ze vzduchu kyslík. Odpočívající osoba vdechne a vydechne v průměru asi 13x za minutu. DUSÍK KYSLÍK CO2 VODNÍ PÁRY OSTATNÍ PLYNY VZDUCH, KTERÝ VDECHUJEME, OBSAHUJE KYSLÍK. TEN SE V PLICÍCH UVOLŇUJE A PŘECHÁZÍ DO KRVE. VE VÝDECHU JE OXID UHLIČITÝ A DUSÍK.
4
NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH
ZDROJ KYSLÍKU JEDINÝM ZDROJEM KYSLÍKU NA ZEMI JSOU ZELENÉ ROSTLINY. PŘI SVÉ VÝŽIVĚ , ZA SVITU DENNÍHO SVĚTLA, UVOLŇUJÍ DO VZDUCHU KYSLÍK. Oxid uhličitý Kyslík
5
NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH
KDE VŠUDE JE VZDUCH? VZDUCH JE OBALEM NAŠÍ ZEMĚ. VZDUCH JE SOUČÁSTÍ PŮDY. VZDUCH JE OBSAŽEN V TĚLECH ČLOVĚKA, ŽIVOČICHŮ I ROSTLIN. RYBY PŘIJÍMAJÍ KYSLÍK, KTERÝ JE OBSAŽEN VE VODĚ. JAKÉ VLASTNOSTI MÁ VZDUCH? POKUD NEZAČNE VZDUCH RYCHLE PROUDIT V PODOBĚ VĚTRU, VZDUCH NEVNÍMÁME. VZDUCH MÁ URČITOU TEPLOTU, KTERÁ SE MĚNÍ. VZDUCH NEVIDÍME. VZDUCH MÁ SVOU HMOTNOST.
6
NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH
JAK VZNIKÁ PROUDĚNÍ VZDUCHU? POHYB VZDUCHU VNÍMÁME JAKO VÍTR. VÍTR MÁ URČITOU RYCHLOST A URČITÝ SMĚR, NA KTERÝ PŮSOBÍ RŮZNÉ PŘEKÁŽKY – DOMY, KOPCE, HORY ATD. RYCHLOST, SÍLU A SMĚR VĚTRU MĚŘÍME PŘÍSTROJEM NAZÝVANÝM ANEMOMETR. PODLE RYCHLOSTI SE POHYB VZDUCHU OZNAČUJE JAKO: BEZVĚTŘÍ VÁNEK SLABÝ VÍTR MÍRNÝ VÍTR ČERSTVÝ VÍTR SILNÝ VÍTR PRUDKÝ VÍTR BOUŘLIVÝ VÍTR VICHŘICE ORKÁN TORNÁDO – větrný vír
7
NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH
JAK NÁM VÍTR UKAZUJE SVOU SÍLU? pohání mlýny ohýbá stromy unáší balóny rozhání mraky třepetá vlajkami otáčí větrnými elektrárnami nese padáky suší prádlo popohání plachetnice vytváří vlny
8
ZDROJE Klipart Microsoft PowerPoint 2007
ŠTIKOVÁ, Věra. Prvouka 3, učebnice pro 3. ročník základní školy. Brno. Nakladatelství Nová škola, ISBN: , str. 29 – 30
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.