Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vývoj železnic Koňské dráhy Koňské dráhy Parostrojní železnice Parostrojní železnice Výstavba státních drah Výstavba státních drah Stavební horečka Stavební.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vývoj železnic Koňské dráhy Koňské dráhy Parostrojní železnice Parostrojní železnice Výstavba státních drah Výstavba státních drah Stavební horečka Stavební."— Transkript prezentace:

1 Vývoj železnic Koňské dráhy Koňské dráhy Parostrojní železnice Parostrojní železnice Výstavba státních drah Výstavba státních drah Stavební horečka Stavební horečka Dráhy v letech 1918 Dráhy v letech 1918 Vývoj parního provozu Vývoj parního provozu Elektrifikace Elektrifikace Dieselový a nekonvenční Dieselový a nekonvenčnípohon

2 Koňské dráhy Začátek až na konci 18. stol. Začátek až na konci 18. stol. První koňské dráhy v Anglii První koňské dráhy v Anglii Na našem území začátkem 19. stol. Na našem území začátkem 19. stol. První dráha mezi Mauthausenem První dráha mezi Mauthausenem na Dunaji a Budějovicemi na Dunaji a Budějovicemi na Vltavě červenec srpen 1832 na Vltavě červenec srpen 1832 Pražsko lánská Pražsko lánská

3 Koněspřežná souprava I. třídy na trati z Českých Budějovic do Lince

4 Parostrojní železnice První úspěšný vynálezce – George Stephenson První úspěšný vynálezce – George Stephenson První lokomotiva LOKOMOTION 1825 První lokomotiva LOKOMOTION 1825 První parostrojní železnice Severní dráha císaře Ferdinanda – První parostrojní železnice Severní dráha císaře Ferdinanda – z Vídně do Haliče s odbočkami do Brna, Olomouce a Opavy LokomotivaLOCOMOTION z roku 1825

5 Označení parních lokomotiv počet spřažených dvojkolí 9 - nejvyšší dovolená rychlost (9+3)×10=120 km/h 9 - nejvyšší dovolená rychlost (9+3)×10=120 km/h 8- přibližný tlak na 8- přibližný tlak na jednu spřaženou nápravu 8+10=18 tun 0- konstrukční skupina 0- konstrukční skupina 22 - inventární číslo 22 - inventární číslo

6 Státní dráhy Na počátku roku 1842 – generální ředitelství státních drah Na počátku roku 1842 – generální ředitelství státních drah Severní dráha Ferdinanda rozdělena do osmi trasovacích oddílů asi po 360 km trasy Severní dráha Ferdinanda rozdělena do osmi trasovacích oddílů asi po 360 km trasy Vedla z Vídně do Drážďan Vedla z Vídně do Drážďan Trať byla dokončena 8. dubna Trať byla dokončena 8. dubna1851 Severní státní dráhy prodány v prosinci 1854 Severní státní dráhy prodány v prosinci 1854 Rakouské společnosti

7 Stavební horečka Po válce Rakouska s Pruskem v roce 1866 – rozvoj železničního podnikání Po válce Rakouska s Pruskem v roce 1866 – rozvoj železničního podnikání vybudováno km hlavních tratí na našem území vybudováno km hlavních tratí na našem území V roce 1918 byla celková V roce 1918 byla celková délka tratí v Československu km

8 V letech ? Do roku 1925 převedeno 48 drah do rukou státu Do roku 1925 převedeno 48 drah do rukou státu V soukromém vlastnictví pouze 11 drah V soukromém vlastnictví pouze 11 drah V 30. letech výstavba nových tratí především na Slovensku V 30. letech výstavba nových tratí především na Slovensku V Čechách se stavba soustředila na zdvojkolejení V Čechách se stavba soustředila na zdvojkolejení tratí a výstavbu nákladního nádraží Praha-Žižkov Po obsazení Československa Po obsazení Československa hitlerovými vojsky – zastaveny práce na železnici Po druhé světové válce poškozeny Po druhé světové válce poškozeny nádraží, tratě i lokomotivy

9 Vývoj páry Domácí sériová výroba začala roku 1900 v Praze Domácí sériová výroba začala roku 1900 v Praze Roku 1920 zahajuje výrobu plzeňská Škodovka Roku 1920 zahajuje výrobu plzeňská Škodovka Ústup páry – drahé uhlí, nástup elektrického Ústup páry – drahé uhlí, nástup elektrického a dieselového pohonu Od konce 50. let úpadek Od konce 50. let úpadek parních lokomotiv 1958 je definitivně ukončena výroba 1958 je definitivně ukončena výroba parních lokomotiv

10 Elektrifikace Poprvé použita v 80. letech v Berlíně Poprvé použita v 80. letech v Berlíně Proud dodáván nadzemní trolejí nebo třetí kolejí Proud dodáván nadzemní trolejí nebo třetí kolejí První elektrická trať ve Švýcarsku První elektrická trať ve Švýcarsku Vlaky TGV jezdí Vlaky TGV jezdírychlostí až 350km/h

11 Dieselový motor Vynalezen ve Švédsku v roce 1913 Vynalezen ve Švédsku v roce 1913 Motorová lokomotiva poháněná benzínem nebo naftou Motorová lokomotiva poháněná benzínem nebo naftou Dieselové lokomotivy Dieselové lokomotivy používány méně než elektrické

12 Nekonvenční motor Principem je magnetické pole Principem je magnetické pole První pokusy v 60 letech v Japonsku, v 80 letech v Německu První pokusy v 60 letech v Japonsku, v 80 letech v Německu V roce 2002 – první trať V roce 2002 – první trať v Číně v Šanghaji Vlak na elektromagnetickém polštáři TRANSRAPID 09

13 Zdroje Knihy:Výstavba železnic Knihy:Výstavba železnic Vývoj železnic v Čechácha na Moravě Internet:www.volny.cz/jelensoft


Stáhnout ppt "Vývoj železnic Koňské dráhy Koňské dráhy Parostrojní železnice Parostrojní železnice Výstavba státních drah Výstavba státních drah Stavební horečka Stavební."

Podobné prezentace


Reklamy Google