Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vzducholodě Yveta Ančincová. hustota okolního plynu objem tělesa vztlaková síla Archimedův zákon v plynech.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vzducholodě Yveta Ančincová. hustota okolního plynu objem tělesa vztlaková síla Archimedův zákon v plynech."— Transkript prezentace:

1 Vzducholodě Yveta Ančincová

2 hustota okolního plynu objem tělesa vztlaková síla Archimedův zákon v plynech

3 ..je létající zařízení, které ke svému letu využívá vztlaku i síly motorů...obsahuje část vyplněnou plynem lehčím než vzduch, tato část je objemově mnohem větší než zbytek konstrukce Co je vzducholoď

4 ..narozen v Kostnici, vystudoval vojenskou školu a věnoval se také přírodním vědám..na studijní cestě do Ameriky během války Severu proti Jihu se seznamuje s horkovzdušnými balóny.. kolem roku 1870 podává svým nadřízeným návrh na stavbu vzducholodi.. Je odbyt slovy: "Člověče, což nevíte, že ani francouzská Akademie už nepřijímá žádné návrhy na tři věci: na kvadraturu kruhu, tunel pod kanálem La Manche a řiditelné balóny?".. nevzdává se - ve svých 53 letech se nechal předčasně odvelet do důchodu, aby se mohl věnovat jen vzducholodím Přichází hrabě Zeppelin

5 ..v květnu 1898 dal hrabě Zeppelin dohromady Společnost pro vzduchoplavbu.. postaví 140 metrů dlouhý hangár a dílny- vše plovoucí na 95 pramicích na Bodamském jezeře.. start první vzducholodi je nahlášen na , vítr je ale příliš silný vzducholoď vzlétne a dosáhne výšky 300 m.. po prvních neúspěších je výroba podporována armádou.. v lednu 1914 bylo císařské Německo nejsilnější vzduchoplaveckou mocností na světě První Zeppelinova vzducholoď

6 Válečné vzducholodě Za první světové války vzducholodě široce používaly Francie, Itálie, Německo, Rusko, USA a Velká Británie. Osvědčily se zejména pro dálkový průzkum, smutně prosluly také jako první strategické bombardéry. Německé vzducholodě typu Zeppelin podnikaly dlouhé lety do Anglie, kde bombardovaly průmyslové, ale i civilní cíle. V průběhu války docházelo k postupnému zdokonalování letadel., která vytláčela vzducholodi do pozadí.

7 Vzducholodě mezi světovými válkami..r první vzdušné plavidlo, které překonalo nonstop Atlantik ve směru východ-západ R 34.. jsou používány pro přepravu i vědecké účely.. postihují je katastrofy - z části způsobené vysoce vznětlivým vodíkem,.. ohrožuje je zkrat v palubní elektroinstalaci, úder blesku, nekázeň posádky či zášleh z výfuku motoru... kdy při přeletu nad skotskou vysočinou musela vzducholoď upustit část vodíku, který se rozepnul vlivem větší letové výšky.. tuto část letu bylo nutné letět s přídí zdviženou vysoko vzhůru, což snižovalo rychlost a zvyšovalo spotřebu paliva...

8 Vzducholodě mezi světovými válkami první stroj, který přeletěl z Evropy do Ameriky přes Severní pól.. průkopnické výpravy se zúčastnila šestnáctičlenná mezinárodní posádka, velitelem expedice byl norský polárník Roald Amudsen.. části výpravy na přímluvu paní Sklodowské se zúčastní i český fyzik F. Běhounek, vlastního letu k pólu se ještě nezúčastnil - letěly jen jeho měřicí přístroje - vzducholodi byl např. umístěn jeho přístroj pro měření vodivosti vzduchu Norge

9 Parametry vzducholodi Norge.. délka 106 m, max. průměr tělesa 19,5 m.. objem m³, náplň vodík.. obal čtyřvrstvá bavlněná tkanina, z vnitřní strany pogumovaná, zvnějšku opatřená hliníkovým nátěrem.. motory 3 zážehové, max. rychlost 113 km/h Výsledky výpravy.. výprava prokázala, že na severu není pevnina, ale jen moře, do té doby nebyla existence jednoho či druhého prokázána.. byly vyvráceny některé hypotézy o speciálních elektrických vlastnostech atmosféry v okolí pólu.. posádka vzducholodi Norge byla první, kdo prokazatelně dosáhl severního pólu

10 František Běhounek (28. října 1898 Praha – 1. ledna 1973 Karlovy Vary).. český fyzik, akademik, profesor a spisovatel, autor odborné literatury a literatury pro mládež a science fiction..r.1928 je jako specialista na kosmické záření, vědeckým členem posádky vzducholodi Italia, jako první Čech přeletí nad severním pólem..při návratu vzducholoď ztroskotá a je nucen spolu s dalšími trosečníky přežít několik týdnů na ledové kře ( trosečníci si přivolají pomoc vysílačkou).. na záchraně se podílí i ruský ledoborec Krasin.. o získané zkušenosti píše v knize Trosečníci polárního moře.. po návratu se stává docentem radioaktivity a atmosférické elektřiny

11 Vzducholodě během 2.svět. války a po ní.. během 2. světové války byly ještě vzducholodi používány k protiponorkovému hlídkování..koncem 50. let 20. stol. byly používány např. v americkém systému včasné výstrahy.. hlavní výbavou vzducholodi ZPG- 3W byl radiolokátor s anténou o průměru 12,2 m.. havárie ( vzducholoď se ve vzduchu rozpadla) této moderní radiolokační vzducholodě v roce 1960 ukončila éru vzducholodí v armádě ZPG-3W

12 Vzducholodě dnes …slouží především k reklamě, k vyhlídkovým letům a ke speciálním výzkumným úkolům

13 Způsobí sopky renesanci vzducholodí?..sopečný prach je schopen zanést turbíny tryskových motorů i poškodit vrtulové stroje.. technici hledají řešení jak zabránit pronikání nečistot do motorů, ale pravděpodobně to sníží jejich výkon a prodraží to výrobu.. neměl být problém zkonstruovat a provozovat bezpečné velkokapacitní vzducholodě pro vysoký počet cestujících a velkou hmotnost nákladu.. pohybovaly by se téměř nehlučně při použití slabých elektromotorů - například na solární pohon, ale menší rychlostí

14 Vzducholodě budoucnosti První komerční vzducholoď Bullet může sloužit jako satelit pro komunikační relé, vysílač,.. součást raketového obranného systému, GPS, monitorování počasí,.. monitorování bojiště, geofyzikální měřidlo Automatická bezpilotní inteligentní vzducholoď.. schopná strávit samostatně až tři týdny ve výšce 6100 m s nákladem 1134 kg..armáda ji chce využít především pro výzvědné mise.. se počítá také s vědeckými misemi nebo využitím při přírodních katastrofách, a pro transport nákladů do odlehlých oblastí.

15 Solární vzducholodě Vzducholodě budoucnosti.. vnější plášť vzducholodí má být pokryt solárními články z kadmia, india a germania... tenkovrstvé solární články by měly dodat až 45 kW výkonu, což stačí zhruba na rychlost 65 km/h při normálních podmínkách.. autoři chtějí do svých vzducholodí namontovat alespoň jeden, lépe však dva dieselové agregáty, které pak sloužily jako generátory elektřiny a vznikl by hybridní pohon

16 Použité zdroje renesanci-vzducholodi.html


Stáhnout ppt "Vzducholodě Yveta Ančincová. hustota okolního plynu objem tělesa vztlaková síla Archimedův zákon v plynech."

Podobné prezentace


Reklamy Google