Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět: český jazyk Ročník: 6.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět: český jazyk Ročník: 6."— Transkript prezentace:

1 Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: český jazyk Ročník: 6. Téma: Zábavná čeština pro dyslektiky Autorka: Mgr. Renata Fialová

2 6. ročník Autorka: Mgr. Renata Fialová ZŠ a MŠ – T.G.Masaryka Brodek u Konice Zábavná čeština pro dyslektiky

3 Přidávej slabiky: JENI NÍZE KOLE ČECE LÁČE BANÁ KOKY LE PE DA PI KO NY ŠÍ LE PE DA PI KO NY ŠÍ

4 S R R V D Ž K H Y Uhlí se v kamnech … Spodní část obličeje je … S hořčicí jíme nejčastěji… Dýcháme čistý … Rybář si k vodě bere … V zimě často … Na kaňku si beru … Zrníček v makovici je … Na sběr brambor je nejlepší… PÁLÍ BADA PÁEK ZCH UICI SNĚÍ PIJÁ MNOO P TEL Vylušti křížovku: D U

5 O Honzovi Přečti pozorně: Honza se rozloučil se svou dobrou mámou a vykročil bezstarostně do světa. Když byl unaven, sedl si na mez, aby si oddechl. Vytáhl z kapsy kousek chleba. Tu se kolem něho objevilo mravenečků až černo. “Ubohá zvířátka, máte asi hlad,“ pomyslel si. Rozdrobil jim a rozházel celý svůj krajíc. Mravenci slíbili Honzovi pomoc, až ji bude potřebovat. Dopověz pohádku vlastními slovy.

6 HÁDEJ, HÁDEJ HADAČI … Není strom, a listů má přemnoho. Ocelová panenka lněný provaz tahá, všechny lidi obléká, sama chodí nahá. Bez jazyka pravdu říká. Ve dne v noci kouká. Jede, jede pán. Dům si nese sám. KNIHA JEHLA ZRCADLO OKNO HLEMÝŽĎ

7 Jak se mluví – vysvětli význam vět: Křičel jako na lesy. Měl se tam jako o posvícení. Pýcha předchází pád. Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá. Otcovsky se o něho staral. Lež má krátké nohy, daleko neujde.

8 Vyber vhodná slova a doplň: a doplň: 1. Liška žere …………… 2. Kočka žere ………… 3. Koza žere …………… 4. Ryba žere …………… 5. Vrabec žere …………… 6. Pes žere …………… 7. Kůň žere …………… (dřevo, myši, maso, slámu) (listí, seno, myši, trávu) (hmyz, buchty, maso, trávu) (slámu, mšice, mléko, sýr) (maso, seno, sýr, zrní) (zrní, kamení, myši, maso) (myši, seno, zrní, kosti) - maso - myši - trávu - mšice - zrní - maso - seno

9 1. Uklizený pokoj je hezký nebo nehezký? 6. Starý topol je nízký nebo vysoký? 3. Čerstvý chléb je tvrdý nebo měkký? 5. V zimě je den dlouhý nebo krátký? 2. Červenec je měsíc studený nebo teplý? 4.Čaj je dobrý hořký nebo sladký? ROZHODNIROZHODNI

10 Použité zdroje: Literatura: Treuová Hana. Čítanka pro dyslektiky 2. vydání. Havlíčkův Brod: Tobiáš Obrázky: 3. července 2010] 3. července 2010] 3. července 2010] [cit. 3. července 2010] 010penize.jpg&imgrefurl=http://www.chvatik.com/svatba/dary.php&usg=[cit. 3. července 2010] 3. července 2010] 3. července 2010] [cit. 3. července 2010] data/images/photos/F0/miroir-baroque-ovale.jpg&imgrefurl=http://www.ma[cit. 3. července 2010]

11 3. července 2010] 3. července 2010] 3. července 2010]


Stáhnout ppt "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět: český jazyk Ročník: 6."

Podobné prezentace


Reklamy Google