Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketing v pojišťovnictví 1. 17. února 2007 E 405 14:00 – 15:30.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketing v pojišťovnictví 1. 17. února 2007 E 405 14:00 – 15:30."— Transkript prezentace:

1 Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :00 – 15:30

2 Název tématického celku: Východiska marketingu v pojišťovnictví, jeho obsah a smysl Cíl: Objasnit podmínky, za kterých je možné na finančním trhu formovat efektivní nabídku pojistných služeb

3 Dílčí témata Narůstající nepoměr mezi produkčními kapacitami a koupěschopnou nabídkou Specifické postavení služeb obecně a pojistných služeb zvláště jakožto průvodního jevu vyspělé tržní ekonomiky Ziskový motiv a způsoby jeho realizace Propojištěnost domácností a firem – tendence v podmínkách liberalizovaného trhu pojistných služeb

4 Narůstající nepoměr mezi produkčními kapacitami (a nabídkou obecně) v poměru ke koupěschopné poptávce a specifické postavení služeb Pro období po 2. sv. válce je pro vyspělé země typický narůstající předstih N před P Zostření konkurence, rysy permanentní krize z nadprodukce Hledání cest k realizaci produkce zboží i služeb Diferenciace v nabídce – část zboží a služeb kryje nezbytné potřeby (tam je odbyt zaručen), problém u zbytného zboží a služeb vč. finančních Služby nelze skladovat, finanční tím méně – tj. trvá stav superkonkurence. Řešení je v marketingu.

5 Terciární společnost a prostor pro dynamizaci jejího rozvoje Druhá základní změna – vedle převisu N nad P se mění struktura zaměstnanosti ústupem z primárního a sekundárního sektoru do terciárního Význam služeb roste

6 Ziskový motiv a způsoby jeho realizace Konkurenti mohou nabídku uplatnit jen na úkor toho, kdo v soutěži zaostává Marketing se tak posouvá do klíčové funkce podnikání, spočívající v: –identifikaci zákaznických potřeb současných a hlavně budoucích (mapování tržních příležitostí a otevírajících se mezer v neuspokojené poptávce); –měření jejich velikosti a struktury (kvantitativních, kvalitativních, regionálních, zvyklostních, časových aj. rysů v čase a prostoru včetně intenzity změn); –identifikaci budoucích změn v poptávce, tj. kterým novým trhům (potenciálním zákazníkům) může firma nabídnout požadované produkty tak, aby to bylo spojeno jak s dlouhodobým efektem pro firmu, tak se získáním výjimečného přínosu (užitku) pro zákazníka; –marketingovém chování firmy jako celku za podmínky, že to dlouhodobě generuje zisk.

7 Testovací otázka č. 1 Že je reálně možné na finančním trhu formovat efektivní nabídku pojistných služeb dokazuje denní zkušenost. Jaké podmínky je však – podle vašeho soudu - nutné pro to nejdříve vytvořit? Je mezi těmito podmínkami i marketing? Jaká kriteria byste něj kladli?


Stáhnout ppt "Marketing v pojišťovnictví 1. 17. února 2007 E 405 14:00 – 15:30."

Podobné prezentace


Reklamy Google