Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Billing z pohledu koncových zákazníků České pošty, s.p. Praha, 5. listopadu 2002 Milan Shrbený.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Billing z pohledu koncových zákazníků České pošty, s.p. Praha, 5. listopadu 2002 Milan Shrbený."— Transkript prezentace:

1 Billing z pohledu koncových zákazníků České pošty, s.p. Praha, 5. listopadu 2002 Milan Shrbený

2 Česká pošta, s.p. založena 1993 oddělením od SPT Telecom od založení zisková, pracuje bez státních dotací pošt, obslužných míst zaměstnanců služby - listovní, balíkové, hotovostní platební styk, obstaravatelské služby, bankovní služby Poštovní spořitelny

3 Technologické datové toky v DSČP NCR  Internet DSČP Intranet (WWW) Region (7)Centrum Kont. místa (67) Zákazník

4 Platební styk - doklady Přípis na účet –Poštovní poukázky A, G, dobíhají A-V, –Platební doklady V-SIPO, V-SIPO-Upomínka –Složenka a další vkladové doklady Poštovní spořitelny Výplata v hotovosti –Poštovní poukázky B –Poštovní poukázky C, D –Šekové poukázky, Šekové poukázky-EUROGIRO Poštovní spořitelny

5 RVC CVS realizace výplaty Pk A,G komunikace s ČSOB finální kontrola vyřizování reklamací zpracování přijatých dokladů pošta DSČP replikace dat a images všech přijatých Pk klient banky ČSOB GPC KPC Registry účtů nadstandardy přijaté doklady a přijímací knihy Pk A, G, A-V replikace centrálního Registru účtů POSTSERVIS Soupis převodů tisk a distribuce Soupisu převodů tiskový soubor

6 Pk A, G, A-V Základní prvky řešení –kontrola bankovního spojení před tvorbou HPÚ na Registr účtů –tvorba HPÚ a jeho přenos do centrály Poštovní spořitelny ČSOB –tvorba Soupisu převodů a jeho distribuce klientům, kteří používají kumulovaný přípis –tvorba nadstandardních výstupů a jejich distribuce klientům  Možnost realizace tří typů nadstandardů (soubor zrealizovaných plateb, image ve formě souboru a image ve formě černobílého výtisku)  nutnost uzavření smlouvy s klienty (majiteli účtů)

7 Pk A, G, A-V Měsíční statistika zpracování – cca plateb prostřednictvím Pk vč. SIPO – z toho plateb prostřednictvím Pk –maximální denní zátěž cca plateb (HPÚ) Měsíční nezpracováno (vráceno plátcům) – cca plateb (tj %)

8 Pk A, G, A-V Měsíční statistika zpracování Rozdělení dle krajů v % StČ + Praha JČZČSeČVČJMSM Platby na Pk 27 % 6 % 9 % 11 % 10 % 17 % 20 %

9 SIPO Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva obyvatelstvo  domácnosti každá domácnost uhrazuje pravidelně (1- 12x ročně) řadu plateb, např. za TV, ČRo, elektřinu, telefon, plyn, nájem, pojistné, noviny, časopisy, kabelovou televizi, … hotovostní placení jednotlivým příjemcům by bylo nákladné (poukázečné, srážka za účetní převod v bance, zpracování objemu dokladů)

10 Výhody: –všechny platby jsou zahrnuty do jednoho platebního dokladu –plátce neplatí poukázečné –příjemce zaplatí za jednotlivý předpis SIPO –automatické upomínání je zahrnuto v ceně –možno hradit v hotovosti i bezhotovostním převodem z účtu SIPO Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva

11 Komunikace s plátcem (fyzická osoba) –přidělení spojovacího čísla (jedinečné v ČR) –rozpis platby SIPO a Platební doklad V-SIPO (platba v hotovosti) nebo rozpis bezhotovostní platby SIPO (platba z bankovního účtu) –vystavení náhradního dokladu a dokladu pro částečnou platbu SIPO SIPO Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva

12 SIPO Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva Komunikace s plátcem (fyzická osoba) doručování dokladů na adresu ke spojovacímu číslu –placení na libovolné poště z libovolné banky v ČR, která má s ČP smlouvu –ČP předává předpis bankám od 20 až po případů –možnost 2 x pokusu o inkaso z účtu (7 bank) - zvýšilo se % uhrazených bezhotovostních 4.32 % předpisů SIPO o 4.32 %

13 SIPO Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva Komunikace s příjemcem (organizace) –Zaplacené platby přehled uhrazených plateb –Upomínky pokud plátce nezaplatil a je-li upomínání ve smlouvě s příjemcem uvedeno –Vyčleněné dluhy evidence neuhrazených plateb se vyčleňuje ze SIPO a předává se příjemci k vymáhání

14 SIPO Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva Komunikace s příjemcem (organizace) –předpisy plateb změny kmene předpisů (nové, změna výše, zrušené) celý kmen předpisů (předpisy na daný měsíc) –poukazování plateb denně 3x měsíčně (10., 20., 27. b.m.) 1x měsíčně libovolně

15 SIPO Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva Měsíční statistika předpisu –cca poplatků –cca předpisů –z toho předpisů hotovostních –a předpisů bezhotovostních Měsíčně nevyinkasováno %) –cca předpisů hotovostních ( 3.31 %) ( 1.66 %) –cca předpisů bezhotovostních ( 1.66 %)

16 SIPO Soustředěné inkaso plateb obyvatelstva Rozdělení dle krajů v % StČ + Praha JČZČSeČVČJMSM Poplatků 24 % 5 % 12 % 11 % 21 % 22 % Předpisu 24 % 6 % 7 % 11 % 10 % 20 % 22 % - z toho hotovost 25 % 5 % 7 % 13 % 11 % 17 % 22 % - z toho bezhotovost 24 % 7 % 8 % 10 % 13 % 19 % Objem v Kč 26 % 4 % 5 % 12 % 11 % 22 % 20 % Nevyinkasováno Kč 30 % 3 % 5 % 8 % 9 % 22 % 23 %

17 R E P Registrovaná elektronická pošta Systém zabezpečené elektronické komunikace přes důvěryhodné centrum např. mezi zdravotními pojišťovnami a zdravotním zařízením možnost použití pro komunikaci mezi organizacemi v SIPO a klienty SIPO workflow nad zásilkou podací lístek, doručenka..... autentizovaný zdroj (zabezpečená trasa)

18 R E P Registrovaná elektronická pošta Zjednodušené schéma architektury Centrum pro zajištění přenosů LDAP serverDatové úložiště Avízo (mail, SMS) Podací lístek Přístupka Dodejka

19 Billing z pohledu koncových zákazníků České pošty, s.p. Děkuji za pozornost Praha, 5. listopadu 2002 Milan Shrbený


Stáhnout ppt "Billing z pohledu koncových zákazníků České pošty, s.p. Praha, 5. listopadu 2002 Milan Shrbený."

Podobné prezentace


Reklamy Google