Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Cílem je vychovat tvůrčí osobnosti, samostatně myslící, kooperativní,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Cílem je vychovat tvůrčí osobnosti, samostatně myslící, kooperativní,"— Transkript prezentace:

1 Cílem je vychovat tvůrčí osobnosti, samostatně myslící, kooperativní,
se schopností celoživotního vzdělávání To vyžaduje nutnou inovaci vzdělávání: Koncepce výuky po obsahové stránce musí být koncipována s vyvážením všech disciplin (Concurrent Engineering), z nichž některé nejsou proveditelné bez spolupráce s průmyslem Praktické zkušenosti v oblasti konstrukce Vývojově-optimalizační etapy (simulační i experimentální) Výrobně-technologické etapy (včetně ekonomiky)

2 Technická univerzita zajišťuje strukturované vzdělávání
Bc., Ing., Ph.D. s cílenými inovativními kroky Zavádění výuky nových oborových předmětů (aktuálnost) Účast externích odborníků pro zajištění oborových předmětů a na samostatných přednáškách (přenos zkušeností z praxe) Zvýšení úrovně experimentální výuky (využití laboratoří průmyslových podniků) Projektová výuka s vazbou na průmysl (přínos pro studenty, konzultanty, řešitele) Zahraniční praxe v průmyslu nebo na Technických univerzitách

3 Role technické univerzity:
Zajištění obecného základu (hodnoty s neomezenou dobou použitelnosti - fyzikální principy, zákony termodynamiky atd.) Vštěpování principů, myšlení, způsobu získávání informací Výchova k rešeršní činnosti (českou chorobou je objevování objeveného) Zásady týmové práce – dělba práce, zodpovědnost, dodržování deadlines

4 Role průmyslu (mínus z hlediska univerzity):
nelze okamžitě profilovat absolventy na základě momentálních potřeb a požadavků průmyslu průmysl často vyžaduje okamžitě použitelné dovednosti, které rychle zastarávají; po příchodu absolventa, vyučeného konkrétními metodami CAD, CFD, MBS atd. do praxe, může být tato dovednost již zastaralá konkrétní požadavek na „míru“ sleduje krátkodobé cíle, které jsou možná opodstatněné pouze u profesních bakalářů (pro průmysl to nemusí být nevýznamné – kvalitnější náhrada „průmyslováků“) dlouhodobé požadavky průmyslu na specializovanou výuku magisterské úrovně s odpovídající podporou (finanční prostředky, účast odborníků zadavatele, stipendia) v poslední době ustupují

5 Bez spolupráce s průmyslem Technické školy budou nutně stagnovat Při případné neexistenci spolupráce Technických univerzit s průmyslem lze očekávat poměrně rychlou degeneraci vzdělávacího procesu (odhadovaný horizont 5 let)

6 Role průmyslu (plus): Podpora disciplin, které nezastarávají:
metodologie faktografie zvyklostí oboru konstrukční řešení Podpora nově vytvářených disciplin: podíl na výuce stávajících a nových oborových předmětů (především aplikace obecných teoretických poznatků – zpětná vazba na průmysl) Návrh a podíl na vedení projektů, vázaných na aktuálně řešené problémy (zahraniční univerzity mnohdy povinně vyžadují zpracování diplomových projektů mimo univerzitu a ponechávají si pouze formální vedení)

7 Očekávané problémy: pro účast externích odborníků nutno zajistit finanční podporu (možnosti v rámci EU, MŠMT, kontakty s průmyslem) časové blokování předmětů do ucelených celků (ne rovnoměrné rozložení v průběhu semestru) v případě řešení aktuálních úloh problém mlčenlivosti (utajené řešení), s tím souvisí chybějící prezentace výsledků s následnou neinformovaností odborné veřejnosti a omezením možností podpory budoucích veřejných projektů

8 Co pro inovaci studia dělá Technická univerzita
????? Výzkumné centrum Josefa Božka Evropský strukturální fond EMAE CTU Car Tech

9 VCJB – Výzkumné centrum Josefa Božka
Široká spolupráce na řadě projektů 6. rámcového programu EU, navazující 7. program Spolupráce s partnery: VW, Škoda Auto, Daimler, Renault, Ford Motor Company, John Deer, Ricardo, Honeywell Turbo Technologies, Gamma Tech. Inc., Michigan Institute of Technology atd. Bližší informace na

10 Program Inovace a realizace studijního oboru Dopravní a manipulační technika pro strategické požadavky průmyslu Projekt ESF (CZ / /0380) Nositel: FS ČVUT v Praze Partner: Škoda Auto, a.s. Dotace na období červenec 2006 – červen 2008 Informace na

11 V čem spočívá inovace? Pro cílovou skupinu studentů byl rozšířen program akreditovaného studijního oboru o výuku nových předmětů programové bloky ke stávajícím předmětům projektovou výuku Rozšíření programu v akademickém roce Zimní semestr 70 hodin Letní semestr 50 hodin Do programu zapojeno téměř 90 studentů

12 Nově zavedené volitelné předměty
Metody kvality ve fázi vývoje výrobků, rozsah 24 hod. Hybridní pohony, rozsah 12 hod. Mikroelektronika, rozsah 24 hod. Catia v konstrukci automobilových dílů, rozsah 15 hod. Programové bloky Spalovací motory Mechanické a hydraulické převody Dynamická pevnost a životnost Experimentální metody Zapojení firem Škoda Auto, SWELL, TRW, VOLKE

13 Projektová výuka Zadávání projektů ve 4
Projektová výuka Zadávání projektů ve 4.ročníku magisterského studia Zadání základem pro vypracování diplomových prací V současné době 10 zadání, které jsou vedeny pedagogy FS a současně odbornými pracovníky ŠA a pracovníky podniků automobilového průmyslu

14 European Master‘s Degree in Automotive Engineering Higher training in

15 Open to students of all nationalities having a bachelor degree
Unique in Europe International cooperation of four renowned universities Double degree from two countries Study stay in at least 2 European countries Integrated language studies Supported by French Embassy in Czech republic

16 Current curriculum Entrance level: Bachelor or equivalent
MASTER DEGREE IN AUTOMOTIVE ENGINEERING First year (2 semesters) taught in English by CTU in Prague – Czech republic (intensive course of French language on Institute Francais de Prague included in the CTU Programme) Entrance level: Bachelor or equivalent ENSIETA, Brest, France taught in French HAN, Arnhem, The Netherlands taught in English 4th semester devoted to final thesis in an industrial or academic environment 3rd semester Master degree from 2 countries with respect to chosen specialisation in 3rd semester

17 MASTER DEGREE IN AUTOMOTIVE ENGINEERING
CTU in Prague Entrance level: Bachelor or equivalent First year (2 semesters), CTU in Prague – Czech republic basic knowledge in automotive design, technology of production of automotive parts, electronics, quality, management, languages 3rd semester ENSIETA, Brest, France Design of vehicles FEM modelling and simulation HAN, Arnhem, The Netherlands Vehicle dynamics and advanced transport systems 4th semester devoted to final thesis in an industrial or academic environment MASTER DEGREE IN AUTOMOTIVE ENGINEERING Master degree from 2 countries with respect to chosen specialisation in 3rd semester MASTER DEGREE IN AUTOMOTIVE ENGINEERING MASTER DEGREE IN AUTOMOTIVE ENGINEERING

18 Curriculum from school year 2009/2010
CTU in Prague – 1st year 3rd semester Entrance level: Bachelor or equivalent ENSIETA, Brest, France Design of vehicles (F) FEM modelling + simul. (F) HAN, Arnhem, The Netherlands VDY + ATS (E) Special IFP admission First year (2 semesters), CTU in Prague – Czech republic basic knowledge in automotive design, technology of production of automotive parts, electronics, quality, management, languages IFP, Paris, France Energie et motorisation (F) Powertrain Engineering (E) Produits pétroliers et moteurs (F) 4th semester devoted to final thesis in an industrial or academic environment (F) = taught in French; (E) = taught in English MASTER DEGREE IN AUTOMOTIVE ENGINEERING Master degree from 2 countries with respect to chosen specialisation in 3rd semester MASTER DEGREE IN AUTOMOTIVE ENGINEERING MASTER DEGREE IN AUTOMOTIVE ENGINEERING

19 Curriculum in preparation from school year 2010/2011
Entrance level: Bachelor or equivalent First year (2 semesters) taught in English by CTU in Prague – Czech republic (intensive course of French,German or Czech) 3rd semester ENSIETA Brest French HAN Arnhem English IFP Paris English French TUB Braunschweig German 4th semester devoted to final thesis in an industrial or academic environment MASTER DEGREE IN AUTOMOTIVE ENGINEERING Master degree from 2 countries with respect to chosen specialisation in 3rd semester MASTER DEGREE IN AUTOMOTIVE ENGINEERING MASTER DEGREE IN AUTOMOTIVE ENGINEERING

20 FORMULA STUDENT/SAE TEAM at CTU in PRAGUE
3. Innovative educational activities of CTU FMEch Automotive FORMULA STUDENT/SAE TEAM at CTU in PRAGUE Ing. Radek Tichánek, Ph.D.

21 PROJEKT FORMULA STUDENT/SAE TÝMU NA ČVUT V PRAZE
CTU CarTech je tým studentů na ČVUT v Praze. Jsou do něj zapojeni převážně studenti fakulty strojní, elektrotechnické. Hlavním cílem je návrh a stavba prototypu malého formulového vozu pro účast v soutěži Formula Student Germany (srpen 2009) Koncepce vozu Ing. Radek Tichánek, Ph.D

22 PROJEKT FORMULA STUDENT/SAE TÝMU NA ČVUT V PRAZE
Aktuální stav prací dokončen konstrukční návrh vozu před dokončením je vývoj elektroniky a mechatroniky započata výroba částí vozu (rám) postaven model vozu M1:5 postaveno a vybaveno brzdové stanoviště motoru byl oživen motor, byl prvně zatěžován na brzdě, upraveno chlazení, palivová soustava, výf. potrubí je ve výrobě Ing. Radek Tichánek, Ph.D


Stáhnout ppt "Cílem je vychovat tvůrčí osobnosti, samostatně myslící, kooperativní,"

Podobné prezentace


Reklamy Google