Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI 2009 Červen 2009 © Copyright GfK Custom Research North America 2008. Proprietary and Confidential Image značek.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI 2009 Červen 2009 © Copyright GfK Custom Research North America 2008. Proprietary and Confidential Image značek."— Transkript prezentace:

1 GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI 2009 Červen 2009 © Copyright GfK Custom Research North America Proprietary and Confidential Image značek „Česká republika“ a „Praha“ v mezinárodním srovnání Jaroslav Jíra, Business Development Director, GfK Praha (s využitím podkladů GfK Roper Public Affairs & Media North America)

2 2 © Copyright GfK GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI Česká republika a Praha v mezinárodním srovnání Červen 2009 Reputace (image značky) je důležitá - pro firmy, země i města. Strategický cíl konceptu Pomoci vládám, organizacím a podnikům pochopit, měřit a v konečném důsledku také budovat silnou image a reputaci států či měst Metodika konceptu NBI/CBI: Vytvoření jednotného rámce pro srovnávání síly a významu image každé země či města a pro pochopení faktorů, na nichž je založena. Indexy národních (NBI) a městských (CBI) značek (metodika Anholt - GfK Roper)

3 3 © Copyright GfK GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI Česká republika a Praha v mezinárodním srovnání Červen 2009 Autor koncepce NBI/CBI : Simon Anholt Simon Anholt působí jako nezávislý poradce pro vlády států a regionů a pro vedení měst v oblasti budování národní značky, veřejné diplomacie, ekonomického rozvoje, veřejných záležitostí, kulturních vztahů, obchodu, turistiky a podpory exportu. Spolupracuje s vládami, hlavami států, ministerstvy, podniky a vlivnými osobnostmi z mnoha zemí, měst a regionů. Pomáhá jim vypracovávat koncepce, strategie a investice, které vedou ke zlepšení mezinárodního postavení a reputace. Napsal mnoho knih, odborných textů a článků o budování značky územních celků a o veřejné diplomacii. Je rovněž velmi známým řečníkem a editorem a často vystupuje v médiích. Simon Anholt spolupracuje na výzkumech NBI a CBI s GfK.

4 4 © Copyright GfK GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI Česká republika a Praha v mezinárodním srovnání Červen 2009 NBI: Hodnota značky a šestiúhelník národní značky ® NBI měří sílu a atraktivitu reputace států na základě šesti kompetenčních rozměrů státu. Tyto rozměry společně utváření šestiúhelník národní značky (Nation Brand Index ® )

5 5 © Copyright GfK GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI Česká republika a Praha v mezinárodním srovnání Červen 2009 Parametry tvořící šestiúhelník národní značky Efekt země původu – zda vědomí, kde byl výrobek vyroben, zvýší či sníží pravděpodobnost, že jej lidé budou kupovat, a zda silné stránky dané země spočívají ve vědě, technologii a tvořivosti. Image země doplňuje i asociace s konkrétními průmyslovými odvětvími. Vnímání schopnosti a čestnosti vlády, respekt k právům občanů a spravedlivé zacházení, ale také globální chování v oblasti mezinárodního míru a bezpečnosti, ochrany životního prostředí a snižování světové chudoby. Respondenti rovněž vybírají jedno přídavné jméno, které nejlépe vystihuje vládu každé země. Měří vnímání kulturního dědictví země, jejího stávajícího kulturního života ve formě hudby, filmů, umění a literatury, ale také jejích sportovních úspěchů. Respondentům jsou předkládány různé kulturní aktivity, pomocí kterých se zjišťuje, v čem spočívá nejsilnější image země. Export Režim (kvalita vládnutí) Kultura a kulturní odkaz

6 6 © Copyright GfK GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI Česká republika a Praha v mezinárodním srovnání Červen 2009 Parametry tvořící šestiúhelník národní značky Přátelskost – cítili byste se vítáni, kdybyste danou zemi navštívili? To, co z lidí vyzařuje na osobní úrovni - chtěli byste tam mít blízkého kamaráda? Také lidské zdroje v pracovním životě - byli byste ochotni zaměstnat kvalifikovaného člověka z dané země? Seznam přídavných jmen, z nichž se vybírá to, které nejlépe vystihuje představu respondenta o lidech dané země. Lidé Hodnocení atraktivity země pro turisty ve třech hlavních oblastech: přírodní krásy, historické budovy a památky, čilý městský život a jeho lákadla. Ptáme se i na turistický potenciál: s jakou pravděpodobností byste navštívili danou zemi, kdyby peníze nehrály roli? Očekávaný zážitek lze vyjádřit přídavnými jmény jako „romantický“, „stresující“, „duchovní“ apod. Turistika Schopnost země lákat talenty a kapitál – byli byste ochotni v této zemi studovat, pracovat a žít, dále hodnocení rovných příležitostí, vnímání kvality života a názor na ekonomické vyhlídky země - je to země stagnující, upadající, rozvíjející se, orientovaná na budoucnost… Investice a imigrace

7 7 © Copyright GfK GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI Česká republika a Praha v mezinárodním srovnání Červen 2009 Dobrá zpráva: Česká republika je zahrnuta mezi 50 států světa zkoumaných metodikou NBI Severní Amerika (2): Kanada, USA Západní Evropa (15): Belgie, Dánsko, Finsko, Francie, N ě mecko, Island, Irsko, Itálie, Německo, Nizozemsko, Norsko, Skotsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Velká Británie Střední a východní Evropa (9): Rakousko, Česká republika, Estonsko, Maďarsko, Litva, Polsko, Rumunsko, Rusko, Turecko Asie a Tichomoří (11): Austrálie, Čína, Indie, Indonésie, Japonsko, Malajsie, Nový Zéland, Jižní Korea, Tchaj-wan, Thajsko, Singapur Latinská Amerika (7): Argentina, Brazílie, Chile, Kuba, Ekvádor, Mexiko, Per u St ř ední východ / Afrika (6): Egypt, Írán, Nigérie, Saúdská Arábie, Jihoafrická republika, Spojené arabské emiráty

8 8 © Copyright GfK GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI Česká republika a Praha v mezinárodním srovnání Červen 2009 Koho se ptáme  Osoby nad 18 let, které jsou v každé ze zemí k zastižení online  Zastoupení lidí používajících internet – občané, kteří jsou ve spojení se světem  V každé zemi používáme nejaktuálnější parametry týkající se skupiny lidí, kteří používají internet, abychom zajistili kvalitu vzorku (věk, pohlaví, vzdělání/pracovní pozice, v případě potřeby i etnická příslušnost)  Srovnatelnost mezi zeměmi a v čase  Frekvence výzkumu – opakovaně každoročně  Velikost vzorku je osob pro každý hodnocený stát.

9 9 © Copyright GfK GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI Česká republika a Praha v mezinárodním srovnání Červen 2009 Celkové pořadí 1Německo26Mexiko 2Francie27Indie 3Spojené království28Maďarsko 4Kanada28Čína 5Japonsko30Polsko 6Itálie 31Česká republika 7Spojené státy31Egypt 8Švýcarsko33Jižní Korea 9Austrálie34Thajsko 10Švédsko35Tchaj-wan 11Španělsko36Turecko 12Nizozemsko37 Jihoafrická republika 13Norsko38Chile 13Rakousko38Malajsie 15Dánsko40Peru 16Skotsko41Rumunsko 17Nový Zéland42Litva 18Finsko43Indonésie 19Irsko44Estonsko 20Belgie44 Spoj. arabské emiráty 21Brazílie46Kuba 22Rusko46Ekvádor 23Island48Saudská Arábie 24Singapur49Nigérie 24Argentina50Írán Země BRIC Česká republika má v celkovém pořadí 31. místo z 50 zemí zahrnutých do NBI indexu v roce Země CEE Zdroj: NBI 2008

10 10 © Copyright GfK GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI Česká republika a Praha v mezinárodním srovnání Červen 2009 Šestiúhelník národní značky Česká republika je překvapivější než vlastní index NBI Globální umístění České republiky z 50 zemí v 6 rozměrech (nižší číslo=lepší umístění) Česká republika má lepší image z hlediska kvality státního zřízení, podmínek pro investice a imigraci než z hlediska podmínek pro cestovní ruch. Je ovšem třeba zdůraznit, že se jedná o relativní pořadí ve světě – turisticky atraktivních zemí je více než zemí s kvalitním vládním „režimem“. Náš silný potenciál jsou lidé a kultura ! Zdroj: NBI 2008

11 11 © Copyright GfK GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI Česká republika a Praha v mezinárodním srovnání Červen 2009 Pro srovnání : Šestiúhelníky národních značek Německo a Rakousko NěmeckoRakousko Zdroj: NBI 2008

12 12 © Copyright GfK GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI Česká republika a Praha v mezinárodním srovnání Červen 2009 Zkušenosti s Českou republikou a jejími sousedy Osobní zkušenost se zemíČRNěmeckoRakousko Procento lidí, kteří zemi navštívili pracovně či jako turisté 13 %32 %19 % Procento lidí, kteří zemi navštívili pracovně3 %10 %3 % Procento lidí, kteří mají v zemi přátele či známé13 %44 %16 % Procento lidí se známými či přáteli, kteří zemi navštívili24 %52 %32 % Procento lidí s přáteli či příbuznými, kteří v zemi studovali 4 %21 %6 % Procento lidí, kteří si zakoupili výrobky či služby vyrobené v dané zemi 26 %67 %32 % Zdroj: NBI 2008 Image České republiky je silně ovlivněn relativně nízkou osobní zkušeností cizinců s prací a studiem u nás a se zatím nízkou intenzitou kontaktů české populace se zbytkem světa. Znalost českých výrobků je naproti tomu poměrně vysoká.

13 13 © Copyright GfK GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI Česká republika a Praha v mezinárodním srovnání Červen 2009 CBI: Hodnota značky a šestiúhelník značky města ®

14 14 © Copyright GfK GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI Česká republika a Praha v mezinárodním srovnání Červen 2009 CBI měří sílu a atraktivitu reputace měst na základě šesti rozměrů schopnosti města. Tyto rozměry společně utvářejí šestiúhelník městské značky ®.  Uspokojivé a dostupné bydlení  Standard veřejných služeb (školy, nemocnice, doprava, sportovní zařízení) Vybavenost  Příjemnost podnebí  Čisté životní prostředí  Atraktivní budovy a parky Poloha  Znalost města, povědomí o něm  Globálně významný příspěvek ve vědě, kultuře a řízení  Nejsilnější asociace, tj. památky, akce, celebrity, výrobky Výraznost

15 15 © Copyright GfK GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI Česká republika a Praha v mezinárodním srovnání Červen 2009 CBI měří sílu a atraktivitu reputace měst na základě šesti rozměrů schopnosti města. Tyto rozměry společně utvářejí šestiúhelník městské značky ®.  Cítil(a) bych se vítán(a)  Žije tam má jazyková a kulturní komunita, začlenil(a) bych se  Pocit bezpečí  Slovo nejlépe vystihující obyvatele (pilní, inteligentní, kultivovaní, zdvořilí apod.)  Zajímavá náplň volného času  Vždy je co objevovat  Nejzajímavější aspekt (jídlo, design a móda, umění, kultura menšin, sport, nakupování, noční život)  Je snadné najít práci  Dobré místo na podnikání  Dobré místo ke studiu Potenciál ČinorodostLidé

16 16 © Copyright GfK GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI Česká republika a Praha v mezinárodním srovnání Červen měst zahrnutých do CBI… Severní Amerika (9): Boston, Chicago, Dallas, Los Angeles, New York, San Francisco, Seattle, Toronto, Vancouver Západní Evropa (17): Amsterdam, Barcelona, Berlín, Brusel, Kodaň, Dublin, Edinburgh, Ženeva, Helsinky, Londýn, Madrid, Milán, Paříž, Řím, Stockholm, Haag, Vídeň Střední/východní Evropa (5): Budapešť, Istanbul, Moskva, Praha, Varšava Asie a Tichomoří (12): Auckland, Bangkok, Peking, Hongkong, Melbourne, Mumbai, Soul, Šanghaj, Šen-čen, Singapur, Sydney, Tokio Latinská Amerika (3): Buenos Aires, Mexico City, Rio de Janeiro Střední východ/Afrika (4): Káhira, Dubaj, Džidda, Johannesburg

17 17 © Copyright GfK GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI Česká republika a Praha v mezinárodním srovnání Červen 2009 Šestiúhelníky městských značek: Praha má méně příznivý image než Vídeň PrahaVídeň Zdroj: CBI 2008

18 18 © Copyright GfK GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI Česká republika a Praha v mezinárodním srovnání Červen 2009 CBI 2009: Srovnání některých charakteristik vztahujících se k turistice na příkladu Prahy a Vídně Rozměry a charakteristiky související s turistikou Pořadí PrahyPořadí Vídně Rozměr „poloha“: podnebí čistota atraktivita Rozměr „lidé“: přátelskost do kultury se lze začlenit bezpečí Rozměr „činorodost“: zajímavé na týden zajímavé na dlouhodobé žití Zdroj: CBI

19 19 © Copyright GfK GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI Česká republika a Praha v mezinárodním srovnání Červen 2009 Image značek „Česká republika“ a „Praha“ v mezinárodním srovnání Vliv předsednictví Evropské Unii ? Vliv globální krize ? … bude kvantifikován v NBI 2009 Děkuji Vám za pozornost!


Stáhnout ppt "GfK Praha Anholt-GfK Roper NBI 2008 & CBI 2009 Červen 2009 © Copyright GfK Custom Research North America 2008. Proprietary and Confidential Image značek."

Podobné prezentace


Reklamy Google