Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Automatizace řízení letového provozu Jakub Kolář SPŠ Stavební Liberec.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Automatizace řízení letového provozu Jakub Kolář SPŠ Stavební Liberec."— Transkript prezentace:

1 Automatizace řízení letového provozu Jakub Kolář SPŠ Stavební Liberec

2 Úvod do řízení letového provozu  Není pouze věž, ale máme TWR, APP a ACC  TWR  Řídí veškerý pohyb na letišti a v jeho nejbližším okolí  APP  Řídí přílety a odlety v koncové řízené oblasti  ACC  Řídí převážně přelety přes naše území

3 Automatizace APP  Minimální rozstup 3NM (5,5km) a 1000 ft (300m), ovšem vždy necháváme rezervu

4 Jak rozstup udržet  Rozstup se dá udržet třemi způsoby  Změnami kurzu  Změnami rychlosti  Změnami výšek  Ovšem ani jedna změna není ekonomická, ani ekologická, zdržuje a prodražuje let

5

6 TCAS, řešení které známe už dlouho  Traffic Collision Avoidance Systém je protisrážkový systém, známý už docela dlouho, ovšem čeho všeho je schopný si moc lidí neuvědomuje

7 Přeprogramovaný TCAS  Kdyby se TCAS povedlo přeprogramovat, vznikl by z něj dokonalý řídící letového provozu.  Díky dokonalé znalosti polohy ostatních letadel a bezchybnosti počítačového rozhodování, by se mohli zmenšit rozstupy, zmizely by ony rezervy a kapacita vzdušného prostoru by se až zdvojnásobila.  Pořadí letadel na přistání se bude určovat už stovky kilometrů od letiště.

8 Závěrem  Kdyby se systém TCAS povedlo přeprogramovat tak jak navrhuji, letecká doprava v okolí letišť bude rychlejší, bezpečnější, plynulejší a hlavně méně nákladná  Bohužel v letectví zavedení převratných novinek stojí jednak čas i peníze a tak kdo ví, třeba se někdy v budoucnosti takového revolučního systému dočkáme.  Zdroje:    FAA  Obrázky jsou růžně postahovány z google


Stáhnout ppt "Automatizace řízení letového provozu Jakub Kolář SPŠ Stavební Liberec."

Podobné prezentace


Reklamy Google