Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná."— Transkript prezentace:

1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

2 Dějiny umění Naivní umění OSNOVA  znaky naivního umění  představitelé směru

3 znaky naivního umění  umění neškolených výtvarníků  jejich projev lze hodnotit z hlediska poezie, harmonie, imaginace, sugestivního podání  mnoho odpůrců nepovažuje naivní umění za umělecký projev  ve starší literatuře bylo toto umění označováno jako primitivní, mezi další názvy patří malíři svatého srdce, nedělní malíři, instinktivní malíři nebo moderní primitivové

4 Naivní umění „Přirozená a milá prostota, s jakou se vyjadřuje nebo zpodobňuje nějaká věc; vlastnost člověka, který hovoří bez přetvářky, veden přirozenou upřímností.“ Slovník francouzského jazyka

5 Henri Rousseau Zaklínačka hadů  přezdívaný Celník Rousseau  vysoko ho cenili Picasso či Apollinaire  i přes strastiplnou životní dráhu se jeho obrazy prodávaly a na jeho večírcích se scházeli spisovatelé i básníci  stal otcem i garantem naivního umění

6 Henri Rousseau Spící cikánka „Černá tulačka, hráčka na mandolínu, se džbánem po boku … hluboce spí…Lev, který jde náhodou kolem, ji očichává, ale neublíží jí…“ (Rousseau)

7 Henri Rousseau Válka  fantastický ráz  válka se„…žene, hrůzostrašná, rozsévajíc nářek, zoufalství a trosky.“ (Rousseau)

8 Camille Bombois Akt se zdviženými pažemi  autor – syn lodníka – byl čeledínem, zápasníkem, cirkusákem, dělníkem a tiskárenským nádeníkem  pracoval v noci, aby ve dne mohl malovat  v devětatřiceti uspořádal na ulici výstavu, tehdy ho objevili milovníci umění  pro svou tvorbu těžil z prostředí, kterým prošel

9 Camille Bombois Jarmareční atlet  obraz dokládá snahu o vyváženou kompozici  popis příběhu ze života  důraz na okolní prostředí

10 André Bauchant Svátek osvobození  půvabný výjev  rád zobrazoval na velkých formátech mytologické a historické náměty

11 Séraphine Rajský strom  Séraphine Louisová, také Séraphine ze Senlisu  nevzdělaná služka, zešílela zemřela v ústavu pro choromyslné  docílila neobvyklé zářivosti barev  malovala pro potěšení v jakémsi exaktickém stavu  napůl exotická a napůl fantastická záplava květů a listů, mezi nimiž se otevírají oči a podivná ústa

12 Rufus Hathaway Podobizna Molly Whalesové-Leonardové  schopný umělecký truhlář – opatřoval své obrazy vlastními rámy  v obličeji ženy z Nové Anglie s originálním účesem se odráží hrdost puritánů vylodivších se jako první na východních březích Ameriky

13 Edward Hicks Království míru  pensylvánský malíř vozů a vývěsních štítů  kazatel zvláštního řečnického projevu  ztvárňoval často námět inspirovaný biblí – harmonická shoda Indiánů a bělochů, děti s divokou i domácí zvěří  varianty Království míru patří mezi nejpopulárnější díla

14 William Matthew Prior Sestry Burnischovy  podomní malíř  hledal metodu umožňující sériovou produkci  díky jednoduchému stylu maloval rychle  popularitu získaly jeho podobizny Georgese Washingtona malované na skle

15 Thomas Chambers Západ slunce nad údolím Hudsonu  emigrant ve Spojených státech  barevné odstínování budící dojem rytiny zářivých barev

16 Thomas Chambers Bostonský přístav Jak lze dospět ke štěstí Jako malé nevinné dítě…

17 zdroje  PIJOAN, José. Dějiny umění / 9. Praha: Odeon, ISBN  PROKOP, Vladimír. Kapitoly z dějin výtvarného umění pro výuku dějin umění na středních školách. Sokolov: O.K.-Soft, 2000.


Stáhnout ppt "Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná."

Podobné prezentace


Reklamy Google