Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

3 IN: INformace – INtegrace - INternet Projekt Knihovny Jiřího Mahena na podporu informační a počítačové gramotnosti znevýhodněných skupin obyvatelstva:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "3 IN: INformace – INtegrace - INternet Projekt Knihovny Jiřího Mahena na podporu informační a počítačové gramotnosti znevýhodněných skupin obyvatelstva:"— Transkript prezentace:

1 3 IN: INformace – INtegrace - INternet Projekt Knihovny Jiřího Mahena na podporu informační a počítačové gramotnosti znevýhodněných skupin obyvatelstva: nezaměstnaných a matek na mateřské dovolené Mgr. Hana Tomanová Vsetín

2 JAK TO ZAČALO? MĚLI JSME PROSTORY IN-centrum, Kleinův palác v centru Brna – slavnostně otevřeno IN-centrum, Kleinův palác v centru Brna – slavnostně otevřeno novorenesanční dům z poloviny 19. stoletínovorenesanční dům z poloviny 19. století freskové stropyfreskové stropy parketové podlahyparketové podlahy

3 KLEINŮV PALÁC

4 Interiér paláce

5 JAK TO ZAČALO? MĚLI JSME VYBAVENÍ učebnu s 8 PCučebnu s 8 PC rychlé připojení na internetrychlé připojení na internet MĚLI JSME CHUŤ NĚCO DĚLAT!

6 BYL PODZIM – VÝZEV ČAS Společný operační regionální program (SROP)Společný operační regionální program (SROP) Grantové schéma: „Podpora sociální integrace v Jihomoravském kraji“Grantové schéma: „Podpora sociální integrace v Jihomoravském kraji“ Program: Společný regionální operační programProgram: Společný regionální operační program Priorita: 3 Rozvoj lidských zdrojů v regionechPriorita: 3 Rozvoj lidských zdrojů v regionech Opatření: 3.2 Podpora sociální integraceOpatření: 3.2 Podpora sociální integrace 3. kolo výzvy pouze na rok kolo výzvy pouze na rok 2007 výzva.htmvýzva.htmvýzva.htm

7 JAK NA TO? obrnit se trpělivostí – je to složitý byrokratický proces, hlavně pokud jde o příspěvkové org.obrnit se trpělivostí – je to složitý byrokratický proces, hlavně pokud jde o příspěvkové org. mít souhlas zřizovatele s použitím peněz z vlastního rozpočtumít souhlas zřizovatele s použitím peněz z vlastního rozpočtu pečlivě vypracovanou projektovou dokumentacipečlivě vypracovanou projektovou dokumentaci nenechat se otrávit šimlemnenechat se otrávit šimlem

8 CO JSME CHTĚLI NABÍDNOUT? INformace – poskytování informačního servisuINformace – poskytování informačního servisu INformatické minimum – základy obsluhy PC (Word, Excel, Outlook)INformatické minimum – základy obsluhy PC (Word, Excel, Outlook) INiciativa – motivační seminář rozvíjející osobnostní a komunikační dovednostiINiciativa – motivační seminář rozvíjející osobnostní a komunikační dovednosti INtegrace – zapojení osob ze znevýhodněných skupin do společnostiINtegrace – zapojení osob ze znevýhodněných skupin do společnosti INternet – svět (práce) na dlaniINternet – svět (práce) na dlani

9 A KOMU? dlouhodobě nezaměstnanýmdlouhodobě nezaměstnaným nezaměstnaným nad 45 let věkunezaměstnaným nad 45 let věku nezaměstnaným s nízkou kvalifikacínezaměstnaným s nízkou kvalifikací nezaměstnaným se zdravotním postiženímnezaměstnaným se zdravotním postižením nezaměstnaným absolventůmnezaměstnaným absolventům matkám na rodičovské dovolené + zajištěno hlídání dětímatkám na rodičovské dovolené + zajištěno hlídání dětí

10 NĚCO STROHÝCH DAT Finanční rozpočet – ,- KčFinanční rozpočet – ,- Kč Časový harmonogram – leden/prosinec 2007:Časový harmonogram – leden/prosinec 2007: První etapa – leden/červen – investiční část (technické zázemí učebny) + 2 pilotní kurzyPrvní etapa – leden/červen – investiční část (technické zázemí učebny) + 2 pilotní kurzy Druhá etapa – červenec/prosinec – 2 finální kurzyDruhá etapa – červenec/prosinec – 2 finální kurzy Realizace 4 pětitýdenních kurzů v rozsahu 68 vyučovacích hodinRealizace 4 pětitýdenních kurzů v rozsahu 68 vyučovacích hodin

11 DOJMY Z PRVNÍHO KURZU probíhal od pondělí 5. března do čtvrtka 5. dubna 2007probíhal od pondělí 5. března do čtvrtka 5. dubna 2007 o kurz byl velký zájem ze strany veřejnostio kurz byl velký zájem ze strany veřejnosti 95% docházka frekventantů kurzu95% docházka frekventantů kurzu 8 míst je pro výuku optimální8 míst je pro výuku optimální vstřícný postoj Úřadu prácevstřícný postoj Úřadu práce velmi pochvalné hodnocení od účastníků kurzuvelmi pochvalné hodnocení od účastníků kurzuvelmi pochvalné hodnocení od účastníků kurzuvelmi pochvalné hodnocení od účastníků kurzu

12 VYUČOVÁNÍ

13 PŘESTÁVKY U KRTEČKA

14 ÚSPĚŠNÍ ABSOLVENTI

15 VDĚČNÍ FREKVENTANTI S LÁSKOU...

16 PROČ PSÁT PROJEKTY? trend moderních knihoventrend moderních knihoven potřeba obyvatel – po prvním kurzu jsme zaznamenali velký zájem o další kurzypotřeba obyvatel – po prvním kurzu jsme zaznamenali velký zájem o další kurzy potřeba zřizovatele – navázána lepší spolupráce na dalších projektechpotřeba zřizovatele – navázána lepší spolupráce na dalších projektech potřeba kraje – spolupráce na přípravě pokračovacího projektupotřeba kraje – spolupráce na přípravě pokračovacího projektu

17 PROČ ZROVNA KNIHOVNY? věrohodná institucevěrohodná instituce tradiční informační zázemítradiční informační zázemí profesionální pracovníci (!)profesionální pracovníci (!) zájem veřejnostizájem veřejnosti technologické zázemítechnologické zázemí absolventi kurzů neztrácí kontakt s knihovnou a dál docházejí na internet a nebo se stávají čtenáři – z projektu se snažíme vybudovat kvalitní fondabsolventi kurzů neztrácí kontakt s knihovnou a dál docházejí na internet a nebo se stávají čtenáři – z projektu se snažíme vybudovat kvalitní fond

18 PROSTOR PRO VAŠE DOTAZY PROSTOR PRO VAŠE DOTAZY Kontakt: Knihovna Jiřího Mahena v Brně Mgr. Hana Tomanová IN-centrum tel


Stáhnout ppt "3 IN: INformace – INtegrace - INternet Projekt Knihovny Jiřího Mahena na podporu informační a počítačové gramotnosti znevýhodněných skupin obyvatelstva:"

Podobné prezentace


Reklamy Google