Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Slovní hodnocení a jeho využití na alternativních školách Nikola Tůmová Nikola Tůmová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Slovní hodnocení a jeho využití na alternativních školách Nikola Tůmová Nikola Tůmová."— Transkript prezentace:

1 Slovní hodnocení a jeho využití na alternativních školách Nikola Tůmová Nikola Tůmová

2 Slovní hodnocení Stejná váha jako známkování Stejná váha jako známkování Konkrétnější Konkrétnější Objektivnější Objektivnější Hodnotí schopnosti a dovednosti Hodnotí schopnosti a dovednosti Hodnotí pokrok dítěte Hodnotí pokrok dítěte Zpětná vazba Zpětná vazba

3 Rizika slovního hodnocení Stop nálepkám Stop nálepkám Nesrovnávat Nesrovnávat Pozor i na pochvaly Pozor i na pochvaly

4 Alternativní školy Specifičnost obsahu vzdělávání Specifičnost obsahu vzdělávání Organizace výuky Organizace výuky Hodnocení výsledků žáka Hodnocení výsledků žáka Princip svobody Princip svobody „školy hrou“ „školy hrou“ Osnovy MŠMT Osnovy MŠMT

5 Alternativní školy Montessori školy Montessori školy Waldorfské školy Waldorfské školy Dalton Dalton

6 Hodnocení ve školách Montessori Práce s chybou a pochvalou Práce s chybou a pochvalou Nezávislost na pochvale Nezávislost na pochvale Nemít strach z chyby Nemít strach z chyby Pracovat pro vlastní uspokojení Pracovat pro vlastní uspokojení Nehodnotit ale POPISOVAT Nehodnotit ale POPISOVAT Vedení k sebehodnocení Vedení k sebehodnocení Vysvědčení se slovním hodnocením Vysvědčení se slovním hodnocením

7 Hodnocení ve Waldorfských školách Všestranný rozvoj dětí Všestranný rozvoj dětí Spolupráce nad soutěživostí Spolupráce nad soutěživostí Vysvědčení se slovním hodnocením Vysvědčení se slovním hodnocením Výchova svobodných lidí Výchova svobodných lidí

8 Dalton V ČR výuka v blocích V ČR výuka v blocích Volnost, samostatnost, spolupráce Volnost, samostatnost, spolupráce Procvičování a opakování Procvičování a opakování Portfolia Portfolia

9 ZŠ Londýnská Svobodná Základní Škola Svobodná Základní Škola Integrace výuky jednotlivých předmětů Integrace výuky jednotlivých předmětů Práce s různými zdroji informací Práce s různými zdroji informací Partnerský vztah Partnerský vztah Spolupráce s rodiči Spolupráce s rodiči Rozvoj schopnosti spolupráce Rozvoj schopnosti spolupráce Týden = základní časová jednotka Týden = základní časová jednotka

10 Hodnocení na ZŠ Londýnská Slovní hodnocení: Slovní hodnocení: - zdůrazňuje individuální pokrok žáka - popisuje konkrétní zvládnuté oblasti - podněcuje k dalšímu rozvoji

11 Hodnocení na ZŠ Londýnská Průběžné ústní hodnocení: Průběžné ústní hodnocení: - během činnosti (motivace) - zpětná vazba na konci činnosti - individuální rozhovory dle potřeby

12 Hodnocení na ZŠ Londýnská Průběžné písemné hodnocení: Průběžné písemné hodnocení: - min. 2x za pololetí - může mít i grafickou podobu-> vzdálenost mezi dosahovanou a očekávanou úrovní

13 Hodnocení na ZŠ Londýnská Sebehodnocení žáků: Sebehodnocení žáků: - ústní i písemná forma - zařazováno průběžně - hodnocení práce ve skupině

14 Hodnocení na ZŠ Londýnská Výstupní hodnocení: Výstupní hodnocení: - možnosti žáka a jeho nadání - předpoklady pro další vzdělávání/uplatnění - chování v průběhu školní docházky - významné skutečnosti

15 Závěr Slovní hodnocení x známkování Slovní hodnocení x známkování Oboje má klady i zápory Oboje má klady i zápory Pokud není přímo stanoveno, záleží na dohodě Pokud není přímo stanoveno, záleží na dohodě

16 Zdroje nu=ped-owa nu=ped-owa nu=ped-owa nu=ped-owa incipy.php incipy.php incipy.php incipy.php o=klisty13_montessori o=klisty13_montessori o=klisty13_montessori o=klisty13_montessori

17 Zdroje


Stáhnout ppt "Slovní hodnocení a jeho využití na alternativních školách Nikola Tůmová Nikola Tůmová."

Podobné prezentace


Reklamy Google