Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Testováním ke kvalitě vzdělávání TKKV 31/5/2012 ? několik metafor.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Testováním ke kvalitě vzdělávání TKKV 31/5/2012 ? několik metafor."— Transkript prezentace:

1 Testováním ke kvalitě vzdělávání TKKV 31/5/2012 ? několik metafor

2

3 … ale POZOR! (velmi nevědecké) Učitelé jsou nekvalitní… ale POZOR! Chodil jsem 17 let do školy... ale POZOR školy jsou různé! ZŠ 1/4000, SŠ 1/1200, VŠ 2/100 (10000) V tomhle mi škola pomohla (uškodila)… Ale POZOR! Děti jsou různé! A dospělí taky!

4 Jak vzdělávání (a testování) přišlo do škol

5 Příběh vzdělávání Pravěk Evoluce člověka skončila v době lovců a sběračů. Učení od starších nápodobou a akcí je to přirozené. Sudbury Valley School

6 Příběh vzdělávání Starověk V mnoha raných civilizací (Egypt, Sumer, Indie) bylo vzdělávání spojené s bohatstvím a udržení autority, nebo s převládající filozofie, víry nebo náboženství. 1 % gramotných Scholé: Rozjímání nad světem (Aristoteles), vyšší činnosti volného času pro dosahování duševního blaha Řím kolem 10 % gramotných Povinná školní docházka V roce 64 nl., Izrael, veřejné školy mají být otevřeny v každém městě a vesničce pro všechny děti. Náklady se hradí obce. Platonova akademie, mozaika z Pompejí

7 Příběh vzdělávání Středověk Cambridge, 1231 Klášterní školy

8 Příběh vzdělávání Průmyslová revoluce Povinná školní docházka 1616, Skotsko, v každé farnosti škola (Adam Smith, David Hume) 1736, Norsko, čtení 1774, u nás Marie Terezie (zrušení roboty 1848) 1852, USA, Massachusetts 1870 Anglie a Wales

9 Informační revoluce Historie komunikace a získávání informací by Kryšpín on …chybí škola…

10 Příběh vzdělávání vliv (podíl) institucí na vzdělávání zdroj:vycucáno z prstu

11 Jak se vzdělávání rozešlo (samo se sebou)

12 Jaké chcete děti? Většina z Vás jsou rodiče, co byste si přáli – jaké by měly být a co by měly umět vaše děti? zapojit diodu rozlišit přívlastkovou a podmětnou větu vedlejší objasnit funkci dvou organismů ve stélce lišejníků vypočítat složení roztoků, připravit prakticky roztok daného složení využívat Ohmův zákon při řešení praktických problémů formulovat a řešit reálnou situaci pomocí rovnic a jejich soustav využívat při tvořivých činnostech prvky lidových tradic Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání

13 Jaké chcete děti? Většina z Vás jsou rodiče, co byste si přáli – jaké by měly být a co by měly umět vaše děti? umí se radovat ze života umí a chce se stále učit je sebevědomé, věří si je své a jedinečné rozumí samo sobě je odvážné, nebojí se chybovat umí překonávat překážky, je vytrvalé umí anglicky umí vidět věci v souvislostech

14 Jaké chcete zaměstnance? Zaměstnavatelé, co by si přáli – jací by měly být a co by měli umět vaši zaměstnanci? vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetězcích přečte chemické rovnice a s užitím zákona zachování hmotnosti vypočítá hmotnost výchozí látky nebo produktu prokáže základní znalost chovu drobných zvířat a zásad bezpečného kontaktu se zvířaty vyjádří vlastní názor k problematice zdraví a diskutuje o něm v kruhu vrstevníků, rodiny i v nejbližším okolí modeluje a řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání

15 Jaké chcete zaměstnance? Zaměstnavatelé, co by si přáli – jací by měly být a co by měli umět vaši zaměstnanci? umějí se radovat ze života umějí a chtějí se stále učit jsou sebevědomí, věří si jsou sví a jedineční rozumějí sami sobě jsou odvážní, nebojí se chybovat umějí překonávat překážky, jsou vytrvalí umějí anglicky

16 Jaké chcete zaměstnance? Zaměstnavatelé, co by si přáli – jací by měly být a co by měli umět vaši zaměstnanci? zvládat mezilidské vztahy a umění jednat s lidmi jsou loajální k zaměstnavateli jsou samostatní umějí řešit stresové situace jsou empatičtí umějí cizí jazyky jsou ukáznění a ochotní podřídit se jsou ochotní se učit jsou adaptabilní Projekt MPO a HK ČR - aktuální potřeby zaměstnavatelů na trhu práce

17 Jaké chcete spoluobčany? Všichni žijeme v této společnosti, co byste si přáli – jací by měly být a co by měli umět spoluobčané vašich dětí? jsou slušní a poctiví jsou moudří (nevolit VV) jsou tolerantní jsou pracovití jsou aktivními občany jsou sebevědomí, věří si jsou sví a jedineční jsou odvážní, nebojí se chybovat

18 Co testujeme? … výsledky vzdělání … a myslíte vzdělání, které chcete jako rodič vzdělání, které chcete jako občan vzdělání, které chce zaměstnavatel a nebo to, co si děti odnášejí ze školy?

19 Co chceme? … vzdělání … a myslíte vzdělání, které chcete jako rodič vzdělání, které chcete jako občan vzdělání, které chce zaměstnavatel a nebo to, co si děti odnášejí ze školy?

20 Co testujeme a proč?

21 Medicína x vzdělávání Testováním ke kvalitě vzdělávání ? Laboratorními rozbory ke zdraví ?

22 Formativní x sumativní hodnocení Medicína x vzdělávání Diagnóza x pitva

23 Hladina cukru v krvi … stélka lišejníků, řešení lineárních rovnic Medicína x vzdělávání

24 Léčení Nástroje zlepšování Medicína x vzdělávání

25 Medicína

26 Zbraně

27 Škola

28 Proč jde vzdělávání ze škol? Není jasné, o které vzdělávání jde –pro jednotlivce? pro společnost? pro zaměstnavatele? –anebo možná pro učitele a pro školu… Chybí cíl!

29 Veřejný prostor

30 Kde se bere vzdělávání ve veřejném prostoru? Wikipedie, Google, BBC, Dietlovy seriály Business & Information Forum 2012 Khan Academy TED.com World of Warcraft (zkráceně WoW) je fantasy MMORPG Homeschooling USA (1999, 2003, 2007) 1,7%, 2,2%, 2,9% … (v roce 2058 to bude 100%) NSZ, um21 Platformy paralelního vzdělávání:

31 Lze testovat výsledky vzdělávání veřejného prostoru? Koho? Jak? Proč? Co uděláme, až budeme něco vědět?

32 Jaký je vliv (podíl) institucí na vzdělávání?

33 Ondřej Šteffl, Scio


Stáhnout ppt "Testováním ke kvalitě vzdělávání TKKV 31/5/2012 ? několik metafor."

Podobné prezentace


Reklamy Google