Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZŠ A MŠ OLBRAMICE, p. o. Jana Kuncková Projekt RESTART, reg. č. CZ.1.07/1.3.00/51.0004.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZŠ A MŠ OLBRAMICE, p. o. Jana Kuncková Projekt RESTART, reg. č. CZ.1.07/1.3.00/51.0004."— Transkript prezentace:

1 ZŠ A MŠ OLBRAMICE, p. o. Jana Kuncková Projekt RESTART, reg. č. CZ.1.07/1.3.00/

2  Ukázat, jakým způsobem se rozšířilo používání IT techniky na naší škole a jak ji každodenně používáme při plnění ŠVP (Slunečnice)

3  Jsme málotřídní školou s pěti ročníky ve třech třídách, mateřskou školou, školní družinou a školní jídelnou  Na škole vyučují tři učitelky a jedna vychovatelka  Počet žáků v letošním roce (2014/15) je 47

4  Snažíme se jít cestou Jan Ámose Komenského, v součinnosti s jeho myšlenkami týkající se školy hrou  Dále se pokoušíme aplikovat ve své práci integrovanou výuku, kdy dané měsíční téma realizujeme ve všech předmětech a díky němu zpřístupňujeme učivo žákům  Tento styl výuky sebou nese potřebu tvorby vlastních materiálů

5  Navazuje na myšlenky Američanky S. Kovalikové a více se můžete dozvědět na stránkách: Alternativní směry Alternativní směry  V rámci celoročního školního projektu nás provází kompetentní skřítkové Učílek, Vlastík, Kami, Pohodářka, Povídalek a Šikulka, se kterými žáci zažívají různá dobrodružství, ale se kterými také „cestují“ po státech, zejména Evropských. Díky nim žákům předkládáme témata, jim blízká.

6

7  V říjnu jsme se věnovali Švédsku, které prostupovalo všemi předměty. Např.: - Přiřazováním výsledků k příkladům žáci vyluští téma hodiny např. Nobel, Abba, Pipi, královská rodina - Následuje text s úkoly (před kolika lety, proč, vyhledej podstatná jména, urči ml. kateg. kolik bylo, kolik by muselo být atd.) - Slovní úlohy aplikované na téma („hádanky“) - V angličtině popisujeme obrázky ze Švédska, Pipi Dlouhou punčochu, píšeme informace o královské rodině, popisujeme členy - V hudební výchově (Abba, porovnáváme moderní x vážnou hudbu, nástroje apod.) - VV (nesčetná variabilita témat) - Geo začíná hodina rýsováním dle návodu s kýženým výsledkem např. švédskou vlajkou

8

9

10  Před rekonstrukcí (2009), byly ve škole pouze dvě třídy  Počítačovou učebnu tvořilo jen pár počítačů  A učitelům sloužil jeden společný

11  Došlo ke zlomové rekonstrukci školy  Půdní prostory byly přestavěny na novou třídu, počítačovou učebnu a školní družinu  Také sborovna dostala nový kabát

12  Vznikla nejen počítačová učebna s 10 žákovskými stanicemi  Ale byly také nainstalovány dvě interaktivní tabule, jejichž provoz ovšem nebyl bezproblémový  Každá učitelka získala k dispozici notebook a mohla tak zefektivnit přípravy na výuku

13  Je učitel odkázán na široké zdroje (učebnice, pracovní sešity, internet apod.)  Práci mu usnadňuje notebook – přičemž se všichni pedagogové v rámci rozšíření svých kompetencí zúčastnili přípravy na ECDL testy  V letech 2010 – 2014 jsme byli zapojeni do výzvy EU peníze školám a vytvořili velice užitečnou zásobu metodických materiálů, z nichž neustále čerpáme

14  Je naše učitelská práce podpořena: - interaktivními tabulemi - dataprojektorem - mikrofonem a výkonným reproduktorem - osobními počítači Díky hodinám informatiky jsou žáci schopni připravit pro své spolužáky prezentace, které také dokážou uvést

15  Žáci využívají tančící koberec  Při čekání na odpolední vyučování jsou jim k dispozici výukové programy

16  Nám není lhostejná, a tak každoročně realizujeme projektový den, zaměřený právě na toto, dnes velmi diskutované, téma  Nové trendy a rizika nám popisuje odborník z občanského sdružení Nebuď oběť, který mívá také přednášku pro rodiče

17  Jsme zapojeni do programu RESTART, který se snaží o rozvoj učitelů v IT a zvyšování jejich odbornosti  Každý učitel získá tablet pro svou školní práci a může se tak dále rozvíjet

18


Stáhnout ppt "ZŠ A MŠ OLBRAMICE, p. o. Jana Kuncková Projekt RESTART, reg. č. CZ.1.07/1.3.00/51.0004."

Podobné prezentace


Reklamy Google