Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie B R N O Statistika dopravních nehod Zdroj dat: “Informačního.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie B R N O Statistika dopravních nehod Zdroj dat: “Informačního."— Transkript prezentace:

1 Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie B R N O Statistika dopravních nehod Zdroj dat: “Informačního systému zpracování a evidence dopravních nehod“ v prostředí Lotus Notes ŘSDP: Statistika dopravních nehod

2 2OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011 Šetřené dopravní nehody útvary Jmk porovnání období – roků 2009, 2010 a 2011 Nárůst nehod rok 2011 proti 2010: Poznámka: DO Ivanovice na Hané šetří DN i na úseku D1 Zlínského kraje. Proto je počet DN 5966 vyšší o 25 oproti statistice na ŘSDP (5941 DN) Počet nehod v r : Více nehod zpracováváno na EUROFORMULÁŘ, od r upravena metodika

3 3OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011 Šetřené dopravní nehody na území Jmk – územní odbory (okresy) porovnání období – roků 2009, 2010 a 2011

4 4OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011 Šetřené dopravní nehody na území Jmk – dálniční oddělení porovnání období – roků 2009, 2010 a 2011 Poznámka 1: DO Ivanovice na Hané šetří DN i na úseku D1 Zlínského kraje. Poznámka 2: DO Mikulov šetři nehody od poloviny roku 2010

5 5OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011 Usmrcené osoby při dopravní nehodě na teritoriu JmK do 24 hodin po DN + následně zemřelé do 30 dnů od nehody porovnání období – roků 2009, 2010 a 2011 Poznámka: U = usmrcené osoby při DN do 30 dnů od nehody Konečný počet usmrcených osob pro rok 2011 bude uveřejněn v roční uzávěrce

6 6OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011 Usmrcené osoby při dopravní nehodě dle územních odborů do 24 hodin po DN + následně zemřelé do 30 dnů od nehody porovnání období – roků 2009, 2010 a 2011 Poznámka: Graf zobrazuje nehody s usmrcením po DN šetřené územním odborem (DI)

7 Usmrcené osoby na dálniční síti procházející JmK porovnání období – roků 2009, 2010 a 2011 OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok Usmrceno 2011Usmrceno 2010RozdílUsmrceno 2009 DO Domašov (D1 – 172 km) 122 DO Chrlice (D1 – 196 km) 1014 DO Ivanovice0001 DO Podivín (D2 – 44,7 km) 1010 DO Mikulov (I/52 – 32,6 km)13-2 Nebylo v provozu Chodec - DO Chrlice Chodec - DO PodivínČelní střet dvou NA - Mikulov Ze zadu do NA - Domašov

8 Hlavní příčiny vzniku dopravních nehod období – OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok Útvar NEZAVINĚNÁ ŘIDIČEM RYCHLOSTPŘEDJÍŽDĚNÍPŘEDNOSTZPŮSOB JÍZDY TECHNICKÁ ZÁVADA DO Domašov DO Chrlice DO Ivanovice DO Podivín DO Mikulov Blansko Brno-město Brno-venkov Břeclav Hodonín Vyškov Znojmo CELKEM

9 9OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011 Usmrcené osoby nárazem do stromu a sloupu období – Poznámka: 18 usmrcených osob následkem nárazu do stromu činí 21,69 % z celkového počtu 83 usmrcených osob.

10 10OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011 Těžce zraněné osoby při dopravní nehodě na teritoriu JmK CELKEM porovnání období – roků 2010 a 2011 Nárůst počtu TZ + 43 proti roku 2010 Poznámka: Prezentovaná čísla vychází ze statistiky DN ŘSDP

11 11OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011 Těžce zraněné osoby při dopravní nehodě na teritoriu JmK územní odbory (okresy) porovnání období – roků 2010 a 2011 Poznámka: Prezentovaná čísla vychází ze statistiky DN ŘSDP

12 12OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011 Alkohol při dopravních nehodách u viníka řidič období – Nárůst počtu TZ + 43 Blansko Brno-město Brno-venkov Břeclav Hodonín Vyškov Znojmo Celkem Řidič pod vlivem alkoholu do 0.24 prom Řidič pod vlivem alkoholu prom Řidič pod vlivem alkoholu prom Řidič pod vlivem alkoholu prom Řidič pod vlivem alkoholu prom Řidič pod vlivem alkoholu nad 1.5 prom Řidič pod vlivem drog Řidič pod vlivem alkoholu a drog

13 13OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011 Pachatel dopravní nehody podle věku období – Útvar Počet pachatelů Věk od - do do 15 % % % % % % % % % % % nad 65 % DO Domašov8100,0%0 78,6%1316,0%89,9%1417,3%911,1%67,4%1113,6%56,2%44,9%4 DO Chrlice7700,0%0 67,8%1316,9%1418,2%1114,3%911,7%67,8%79,1%7 11,3%33,9% DO Ivanovice5400,0%23,7%611,1%1018,5%814,8%916,7%35,6%713,0%35,6%47,4%23,7%00,0% DO Podivín7100,0%0 79,9% ,9%68,5%57,0%1115,5%811,3%57,0%34,2% DO Mikulov7100,0%11,4%1115,5%811,3%8 912,7%79,9%57,0%1014,1%57,0%11,4%68,5% Blansko32600,0%113,4%6219,0%3811,7%3410,4%3611,0%237,1%257,7%206,1%257,7%226,7%309,2% Brno-město154300,0%151,0%21013,6%19712,8%20913,5%17211,1%1479,5%1519,8%1227,9%1147,4%936,0%1137,3% Brno-venkov94800,0%181,9%14515,3%12913,6%12913,6%13514,2%9510,0%576,0%697,3%576,0%505,3%646,8% Břeclav25600,0%41,6%5722,3%3714,5%2810,9%3011,7%2710,5%207,8%145,5%135,1%62,3%207,8% Hodonín30400,0%113,6%5919,4%4013,2%3611,8%3110,2%268,6%3310,9%227,2%175,6%134,3%165,3% Vyškov26500,0%41,5%4015,1%4015,1%3011,3%3914,7%228,3%2810,6%197,2%186,8%103,8%155,7% Znojmo23800,0%62,5%4117,2%2811,8%3313,9%3715,5%229,2%2510,5%125,0%135,5%114,6%104,2% CELKEM423400,0%721,7%65115,4%56013,2%54412,8%53512,6%3969,4%3688,7%3207,6%2866,8%2185,1%2846,7%

14 OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok DN s úmrtím na JmK mimo Brno (Osoby, které zemřely do 24 hod. po DN)

15 OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok Dopravní nehody s úmrtím na území Brna (Osoby, které zemřely do 24 hod. po DN)

16 Dopravní nehody s neobvyklým způsobem úmrtí  DI Brno ul. Řipská příjezd k BČS Robin Oil řidič odstavil nákladní jízdní soupravu (tahač-návěs) a vystoupil. Po té se souprava samovolně rozjela, řidič naskočil na schůdky s úmyslem soupravu zastavit. Pravděpodobně z důvodů špatné obuvi – řidič byl obut do pantoflí - sklouznul na schůdkách do kabiny, když se snažil naskočit. Pádem pod dopředu jedoucí soupravu pod levé přední kolo byl na místě usmrcen. Parkovací brzda nezatažena, nepoužit zakládací klín. OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok

17 Dopravní nehody s neobvyklým způsobem úmrtí  DI Brno-venkov Řidič speciálního vozidla při sečení trávy, respektive při přemísťování vozidla zachytil vysunutým ramenem určeným k sečení trávy pracovníka, který sekl trávu u krajnice. OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok

18 Dopravní nehody s neobvyklým způsobem úmrtí  DI Brno-venkov Řidič vysokozdvižného vozíku DESTA nezvládnul ovládání při jízdě, kdy se vozík v mírném stoupání rozjel pozpátku. Protože řidič již nedokázal vozidlo ovládat tak z něj vyskočil v době, kdy vozík najel vpravo na svah a po té se převrátil na komunikaci na levý bok a při tom padnul na řidiče. OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok

19 Dopravní nehody s neobvyklým způsobem úmrtí  DI Blansko motocyklista při řízení mopedu Babeta najel do skupiny kačen, které vběhly zprava do jízdní dráhy a došlo k přejetí tří z nich a následnému pádu řidiče a k jeho zranění, kdy byl hospitalizován v nemocnici Boskovice. Dne na následky zranění zemřel. Ročník narození OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok

20 Děkuji za pozornost plk. Ing. Jindřich Rybka, BA Děkuji za pozornost plk. Ing. Jindřich Rybka, BA Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje


Stáhnout ppt "Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie B R N O Statistika dopravních nehod Zdroj dat: “Informačního."

Podobné prezentace


Reklamy Google