Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie B R N O Statistika dopravních nehod Zdroj dat:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie B R N O Statistika dopravních nehod Zdroj dat:"— Transkript prezentace:

1 Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie B R N O Statistika dopravních nehod Zdroj dat: “Informačního systému zpracování a evidence dopravních nehod“ v prostředí Lotus Notes ŘSDP: Statistika dopravních nehod

2 Nárůst nehod rok 2011 proti 2010: + 268
Šetřené dopravní nehody útvary Jmk porovnání období – roků 2009, 2010 a 2011 Počet nehod v r : Více nehod zpracováváno na EUROFORMULÁŘ, od r upravena metodika Poznámka: DO Ivanovice na Hané šetří DN i na úseku D1 Zlínského kraje. Proto je počet DN 5966 vyšší o 25 oproti statistice na ŘSDP (5941 DN) Nárůst nehod rok 2011 proti 2010: + 268 OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011

3 Šetřené dopravní nehody na území Jmk – územní odbory (okresy) porovnání období – roků 2009, 2010 a 2011 OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011

4 Šetřené dopravní nehody na území Jmk – dálniční oddělení porovnání období – roků 2009, 2010 a 2011 Poznámka 1: DO Ivanovice na Hané šetří DN i na úseku D1 Zlínského kraje. Poznámka 2: DO Mikulov šetři nehody od poloviny roku 2010 OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011

5 Usmrcené osoby při dopravní nehodě na teritoriu JmK do 24 hodin po DN + následně zemřelé do 30 dnů od nehody porovnání období – roků 2009, 2010 a 2011 Poznámka: U = usmrcené osoby při DN do 30 dnů od nehody Konečný počet usmrcených osob pro rok 2011 bude uveřejněn v roční uzávěrce OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011

6 Usmrcené osoby při dopravní nehodě dle územních odborů do 24 hodin po DN + následně zemřelé do 30 dnů od nehody porovnání období – roků 2009, 2010 a 2011 Poznámka: Graf zobrazuje nehody s usmrcením po DN šetřené územním odborem (DI) OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011

7 Usmrcené osoby na dálniční síti procházející JmK porovnání období 1. 1
Usmrcené osoby na dálniční síti procházející JmK porovnání období – roků 2009, 2010 a 2011 Usmrceno 2011 Usmrceno 2010 Rozdíl Usmrceno 2009 DO Domašov (D1 – 172 km) 1 2 -1 DO Chrlice (D1 – 196 km) 4 DO Ivanovice DO Podivín (D2 – 44,7 km) DO Mikulov (I/52 – 32,6 km) 3 -2 Nebylo v provozu Ze zadu do NA - Domašov Chodec - DO Chrlice Chodec - DO Podivín Čelní střet dvou NA - Mikulov OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011

8 Hlavní příčiny vzniku dopravních nehod období 1. 1. – 31.12. 2011
Útvar NEZAVINĚNÁ ŘIDIČEM RYCHLOST PŘEDJÍŽDĚNÍ PŘEDNOST ZPŮSOB JÍZDY TECHNICKÁ ZÁVADA DO Domašov 2 21 66 3 DO Chrlice 11 35 6 47 4 DO Ivanovice 19 15 1 42 DO Podivín 16 61 DO Mikulov 23 43 Blansko 48 131 5 59 194 Brno-město 156 210 12 430 1635 7 Brno-venkov 93 246 27 164 668 Břeclav 18 74 13 62 150 Hodonín 96 88 192 Vyškov 49 40 228 Znojmo 90 56 CELKEM 453 1027 113 924 3419 30 OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011

9 Usmrcené osoby nárazem do stromu a sloupu období 1. 1. – 31.12. 2011
Poznámka: 18 usmrcených osob následkem nárazu do stromu činí 21,69 % z celkového počtu 83 usmrcených osob. OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011

10 Nárůst počtu TZ + 43 proti roku 2010
Těžce zraněné osoby při dopravní nehodě na teritoriu JmK CELKEM porovnání období – roků 2010 a 2011 Nárůst počtu TZ + 43 proti roku 2010 Poznámka: Prezentovaná čísla vychází ze statistiky DN ŘSDP OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011

11 Těžce zraněné osoby při dopravní nehodě na teritoriu JmK územní odbory (okresy) porovnání období – roků 2010 a 2011 Poznámka: Prezentovaná čísla vychází ze statistiky DN ŘSDP OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011

12 Alkohol při dopravních nehodách u viníka řidič období 1. 1. – 31. 12
Blansko Brno-město Brno-venkov Břeclav Hodonín Vyškov Znojmo Celkem Řidič pod vlivem alkoholu do 0.24 prom. 3 8 1 4 23 Řidič pod vlivem alkoholu prom. 13 5 2 32 Řidič pod vlivem alkoholu prom. 10 31 Řidič pod vlivem alkoholu prom. 16 Řidič pod vlivem alkoholu prom. 6 24 9 15 77 Řidič pod vlivem alkoholu nad 1.5 prom. 35 64 51 28 52 21 272 Řidič pod vlivem drog Řidič pod vlivem alkoholu a drog Nárůst počtu TZ + 43 OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011

13 Pachatel dopravní nehody podle věku období 1. 1. – 31.12. 2011
Útvar Počet pachatelů Věk od - do do 15 % 15-20 20-25 25-30 30-35 35-40 40-45 45-50 50-55 55-60 60-65 nad 65 DO Domašov 81 0,0% 7 8,6% 13 16,0% 8 9,9% 14 17,3% 9 11,1% 6 7,4% 11 13,6% 5 6,2% 4 4,9% DO Chrlice 77 7,8% 16,9% 18,2% 14,3% 11,7% 9,1% 1 1,3% 3 3,9% DO Ivanovice 54 2 3,7% 10 18,5% 14,8% 16,7% 5,6% 13,0% DO Podivín 71 12 8,5% 7,0% 15,5% 11,3% 4,2% DO Mikulov 1,4% 12,7% 14,1% Blansko 326 3,4% 62 19,0% 38 34 10,4% 36 11,0% 23 7,1% 25 7,7% 20 6,1% 22 6,7% 30 9,2% Brno-město 1543 15 1,0% 210 197 12,8% 209 13,5% 172 147 9,5% 151 9,8% 122 7,9% 114 93 6,0% 113 7,3% Brno-venkov 948 18 1,9% 145 15,3% 129 135 14,2% 95 10,0% 57 69 50 5,3% 64 6,8% Břeclav 256 1,6% 22,3% 37 14,5% 28 10,9% 27 10,5% 5,5% 5,1% 2,3% Hodonín 304 3,6% 59 19,4% 40 13,2% 11,8% 31 10,2% 26 33 7,2% 17 4,3% 16 Vyškov 265 1,5% 15,1% 39 14,7% 8,3% 10,6% 19 3,8% 5,7% Znojmo 238 2,5% 41 17,2% 13,9% 5,0% 4,6% CELKEM 4234 72 1,7% 651 15,4% 560 544 535 12,6% 396 9,4% 368 8,7% 320 7,6% 286 218 284 OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011

14 DN s úmrtím na JmK mimo Brno (Osoby, které zemřely do 24 hod. po DN)
OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011

15 Dopravní nehody s úmrtím na území Brna (Osoby, které zemřely do 24 hod
Dopravní nehody s úmrtím na území Brna (Osoby, které zemřely do 24 hod. po DN) OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011

16 Dopravní nehody s neobvyklým způsobem úmrtí
DI Brno ul. Řipská příjezd k BČS Robin Oil řidič odstavil nákladní jízdní soupravu (tahač-návěs) a vystoupil. Po té se souprava samovolně rozjela, řidič naskočil na schůdky s úmyslem soupravu zastavit. Pravděpodobně z důvodů špatné obuvi – řidič byl obut do pantoflí - sklouznul na schůdkách do kabiny, když se snažil naskočit. Pádem pod dopředu jedoucí soupravu pod levé přední kolo byl na místě usmrcen. Parkovací brzda nezatažena, nepoužit zakládací klín. OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011

17 Dopravní nehody s neobvyklým způsobem úmrtí
DI Brno-venkov Řidič speciálního vozidla při sečení trávy, respektive při přemísťování vozidla zachytil vysunutým ramenem určeným k sečení trávy pracovníka, který sekl trávu u krajnice. OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011

18 Dopravní nehody s neobvyklým způsobem úmrtí
DI Brno-venkov Řidič vysokozdvižného vozíku DESTA nezvládnul ovládání při jízdě, kdy se vozík v mírném stoupání rozjel pozpátku. Protože řidič již nedokázal vozidlo ovládat tak z něj vyskočil v době, kdy vozík najel vpravo na svah a po té se převrátil na komunikaci na levý bok a při tom padnul na řidiče. OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011

19 Dopravní nehody s neobvyklým způsobem úmrtí
DI Blansko motocyklista při řízení mopedu Babeta najel do skupiny kačen, které vběhly zprava do jízdní dráhy a došlo k přejetí tří z nich a následnému pádu řidiče a k jeho zranění, kdy byl hospitalizován v nemocnici Boskovice. Dne na následky zranění zemřel. Ročník narození 1953. OSDP KŘP Jmk – Statistika dopravních nehod za rok 2011

20 Děkuji za pozornost plk. Ing
Děkuji za pozornost plk. Ing. Jindřich Rybka, BA Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje


Stáhnout ppt "Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie B R N O Statistika dopravních nehod Zdroj dat:"

Podobné prezentace


Reklamy Google