Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Silniční dopravci na železnici Petr Doskočil BOHEMIAKOMBI,spol.s r.o. www.bohemiakombi.cz.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Silniční dopravci na železnici Petr Doskočil BOHEMIAKOMBI,spol.s r.o. www.bohemiakombi.cz."— Transkript prezentace:

1 Silniční dopravci na železnici Petr Doskočil BOHEMIAKOMBI,spol.s r.o.

2 Silniční dopravci na železnici operátor kombinované dopravy na trhu od roku 1992 leader v oblasti kontinentálních přeprav intermodálních návěsů Zajišťuje kombinovanou přepravu silnice – železnice intermodálních návěsů včetně meganávěsů výměnných nástaveb kontejnerů, tank-kontejnerů, bulk-kontejnerů bezplatná konzultantská činnost pro nové a stávající zákazníky

3 Mise BOHEMIAKOMBI = železnice ve službách silničních dopravců (od 1992) V minulosti: RoLa = doprovázená KD Dnes: kontinentální linky = nedoprovázená KD od 1997 Dotace nevyhnutelné !!!Bez provozních dotací !!! Silniční dopravci na železnici

4 BOHEMIAKOMBI A PROJEKT COSMOS: CO operative S olutions for M anaging O ptimized S ervices Podpora rozvoje (kombinované) intermodální dopravy v regionu střední a jihovýchodní Evropy Spolufinancován Evropskou komisí v rámci programu Marco Polo Common Learning Action Silniční dopravci na železnici

5 Podpora intermodální dopravy jako takové. Podpora jednotlivých programů na přechod k intermodální dopravě (správní, daňové, technické, finanční). Ve spolupráci se všemi zúčastněnými stranami (operátoři, dopravní společnosti, zákazníci, politické a veřejné subjekty) Šíření výsledků projektu („Reklamní kampaň“) Kulaté stoly, Závěrečné setkání, Databáze znalostí (www.intermodal-cosmos.eu),www.intermodal-cosmos.eu Další opatření jako tiskové zprávy, prezentace projektu COSMOS na konferencích a seminářích Projekt COSMOS: podpora a rozšiřování kombinované dopravy Silniční dopravci na železnici

6 Vyhodnocení příležitostí, hrozeb, silných a slabých stránek současného stavu KD (SWOT analýza) Zhodnocení možnosti rozvoje kombinované dopravy ve vybraných zemích v letech Vypracování strategického plánu na rozvoj KD Vyhodnocení vlivu na železniční infrastrukturu a na terminály KD v zemích střední Evropy a dalších vybraných zemích Cíle projektu COSMOS v rámci kulatých stolů: Silniční dopravci na železnici

7 Projekt COSMOS - Partneři KombiConsultNěmeckoConsultancy (Lead Partner) Adria KombiSlovenskoIntermodal Operator BohemiakombiČeská republikaIntermodal Operator CrokombiChorvatskoIntermodal Operator DB Schenker AustriaRakouskoLogistics Service Provider DB Schenker BulgariaBulharskoRailway Undertaking DB Schenker RomaniaRumunskoRailway Undertaking EcologisticsBulharskoTerminal Operator (1st year) Trans ExpressBulharskoForwarder (2nd year) Gysev Cargo Maďarsko/Rakousko Railway Undertaking HaConNěmeckoConsultancy, IT LokomotionNěmeckoRailway Undertaking Slovenian RailwaysSlovinskoRailway Undertaking Silniční dopravci na železnici

8 Kulatý stůl Operátoři vlaků Železniční dopravci SŽDCZákazníci Asociace, svazy a sdružení Operátoři terminálů Ministerstvo dopravy Praha, 19. září 2013 Velké kolegium ministra dopravy Silniční dopravci na železnici

9 Diskuze o dosažených úspěších, současném stavu a budoucích výhledech KD v České republice Dosažení usnesení o růstu KD a o koordinaci usměrňujících, finančních a operativních opatření, které budou nutné pro rozvoj KD Identifikace důležitých subjektů a stanovení časových horizontů pro realizaci stanovených strategií Shrnutí “Přehledu o kombinované dopravy” pro Českou republiku Metodika dosažení cílů: Diskuse na kokrétní témata: -Infrastruktura -Terminály kombinované dopravy -Linky z a do námořních přístavů -Kontinentální linky -Motivační programy Silniční dopravci na železnici

10 Evropské železniční koridory protínající ČR RFC5 Baltic-Adriatic RFC7 Orient RFC9 Eastern Železniční nákladní koridory EC 913/2010: TEN-T Core Network Corridors COM(2011)650 Praha Silniční dopravci na železnici

11 Návaznost českých koridorů na evropské nákladní koridory RFC9 Eastern (11/2013) Zillina - Kosice, Cierna nad Tisou (SK/Ukrainian border) RFC7 Orient Vienna/Bratislava – Budapest/ -Bucuresti – Constanta -Vidin – Sofia – Thessaloniki - Athens RFC5 Adriatic (11/2013) Vienna/Bratislava – Klagenfurt - Udine – Venice/Trieste/Bologna/Ravenna - Graz – Maribor – Ljubljana – Koper/Trieste RFC5 Baltic (11/2015) Gdynia - Katowice ? ? ? Silniční dopravci na železnici

12 Růst objemů zboží přepraveného v ČR v KD, v tunách, 2000–2012 Silniční dopravci na železnici

13 Vývoj nákladní dopravy v ČR podle druhu, Silniční dopravci na železnici

14 Prognóza vývoje KD podle typu ložných jednotek, 2000 – 2012 Růst je možný, ale ne automatický. Nutná opatření s ohledem na kontinentální KD. +5% p.a. (lineárně) Silniční dopravci na železnici

15 Růst objemů v KD (+250% za posledních 12 let) bude pokračovat pokud se přijmou následující opatření: - Koncept ucelených vlaků - osvědčený v námořním sektoru – rozšířit i na linky kontinentálních přeprav včetně propojení na vnitrostátní antény - Koordinované investice do terminálů a volný přístup všem účastníkům - Investice dopravců do prostředků KD a účinná státní podpora - Školení osob zainteresovaných v dopravě o kombinované dopravě Silniční dopravci na železnici

16 Služby kombinované dopravy v ČR, 2013 HAMBURG Dunajska Streda Plzen Rotterdam Koper RUSSIA Lovosice Duisburg Trieste Antwerp Ludwigshafen Bremerhaven Kiel Lübeck Rostock OSTRAVA Brno Bratislava Prerov PRAHA Ljubljana Verona Charleroi Lyon Trh Vlaků za týdenPodíl Námořní25181% Kontinentální5819% Celkem309100% Wien Breclav Zlin Silniční dopravci na železnici

17 Linky operátorů Bohemiakombi a Kombiverkehr jsou součástí evropské sítě linek Silniční dopravci na železnici

18 Síť linek operátora Kombiverkehr se zahušťuje. Slouží potřebám silničních dopravců a speditérů Silniční dopravci na železnici

19 Novinky operátora Bohemiakombi v letošním roce: Nově otevřené kontinentální linky v ČR Březen 2013: Lovosice – Charleroi, Belgie Květen 2013: Ostrava (Paskov) – Terst Rozšíření servisu Září 2013: Lovosice – Hamburg, zvýšení frekvence odjezdů vlaků ze 3 na 5 týdně nově i přepravy námořních kontejnerů z/do přístavu Silniční dopravci na železnici

20 Projekt pro LANNUTTI: Základ tvoří přepravy tabulového skla loženého ve speciálních intermodálních návěsech (tzv. innenladery nebo též „Pershingy“) 1.Fáze (minulost): Charleroi – Dresden 1 pár týdně 2.Fáze (aktuálně): Charleroi – Lovosice 1 pár týdně 3.Fáze (výhled): 5 párů vlaků týdně Silniční dopravci na železnici

21 Projekt pro LANNUTTI. Vytvořil železniční alternativu pro těžké cargo (výhoda: každým návěsem lze v tranzitu po Německu přepravit o 4 tuny zboží více než po silnici) Silniční dopravci na železnici

22 Projekt pro EKOL : Silniční přepravy návěsů z Turecka do EU v kombinaci moře/železnice/silnice - 23 párů ucelených vlaků týdně, trajekt - start 2009: 1.linka Terst – Mannheim : Terst - Ludwigshafen, Terst – Köln Eiffeltor, Terst – Frankfurt/M, Terst – Ostrava Silniční dopravci na železnici

23 Proč je kombinace silnice – železnice výhodná? Obecně: ekologický aspekt (emise CO 2 ) snížení závislosti dopravy na fosilních palivech udržitelná forma mobility uplatnitelné jen na přepravně silných osách Výhody na straně silničního dopravce: vyšší přepravní výkony při menší potřebě personálu nižší vázanost kapitálu (méně tahačů, více potřebuje jen návěsů) úspora nákladů na mýto, PHM, personál legislativní zvýhodnění KD (silniční daň, výjimka ze zákazu jízd) vyšší hmotnostní limity v zahraničí státní podpora Silniční dopravci na železnici

24 BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Silniční dopravci na železnici


Stáhnout ppt "Silniční dopravci na železnici Petr Doskočil BOHEMIAKOMBI,spol.s r.o. www.bohemiakombi.cz."

Podobné prezentace


Reklamy Google