Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0985 Předmět:Občanská nauka Ročník:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0985 Předmět:Občanská nauka Ročník:"— Transkript prezentace:

1 Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník: I. Téma: Psychologie a sociologie Vypracoval: Mgr.Olga Janičatová Materiál: VY_32_INOVACE_13 Datum: Anotace: Kapitola Charakter vysvětlí, co má vliv na charakterové vlastnosti a seznámí nás s typologií charakteru.Probereme stadia morálního vývoje a řekneme si, jak charakter souvisí s etikou. Obor: M/02 Cestovní ruch

2 Charakter Limonádový Joe aneb Koňská opera Lidé se smáli příběhu o krásném, bezúhonném kovbojovi, který nepije, je vždycky upravený ve sněhobílém obleku, jedná zdvořile a s úsměvem, především však hladce vítězí nad svými protivníky.

3 Charakter Klíčové pojmy -charakter -charakterové vlastnosti -výchova -typologie charakteru podle J.Loevingerové -P.T.de Chardin a jeho typologie charakteru -stadia morálního vývoje -etika

4 Charakter Charakter je zodpovědný za konkrétní obsah chování, temperament za formu, jakou se chování projeví. Charakterové vlastnosti: Ideály, hodnoty, zásady člověka,např.: úcta k druhému, vztah k materiálním a duchovním hodnotám, vztak ke společenskému i osobnímu vlastnictví apod. Charakterové vlastnosti jsou závislé na výchově, zejm. v dětském věku

5 Charakter Typologie podle Loevingerové: Osobnosti orientované na věci Osobnosti orientované na lidi Osobnosti orientované na ideje P.T. de Chardin Unavení Požitkáři Nadšenci

6 Charakter Stadia morálního vývoje: 1.Heteronomní 2.Autonomní Najdi v učebnici rozlišení a vysvětli rozdíly mezi oběma stadii. Etika -zdůrazňuje mravní princip charakteru, tedy co je dobré a co špatné. Jak rozumíš větě od filosofa E.Kanta: Je třeba smýšlet a chovat se tak, aby se toto jednání mohlo stát obecným zákonem?

7 Děkuji za pozornost. Mgr.O.Janičatová Zdroje: Společenské vědy pro I.roč.středních škol, Učebnice Společenské vědy pro I.roč.středních škol, Pracovní sešit 27-limonadovy-joe-aneb-konska- opera/ / Mgr.O.Janičatová


Stáhnout ppt "Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0985 Předmět:Občanská nauka Ročník:"

Podobné prezentace


Reklamy Google