Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Internet a intranet jako cesty k využití nástrojů měření Jak měřit úspěch HR živě, 22.9.2004, Hilton Prague Michal Kankrlík www.EduCity.cz, inSITE, s.r.o.,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Internet a intranet jako cesty k využití nástrojů měření Jak měřit úspěch HR živě, 22.9.2004, Hilton Prague Michal Kankrlík www.EduCity.cz, inSITE, s.r.o.,"— Transkript prezentace:

1 Internet a intranet jako cesty k využití nástrojů měření Jak měřit úspěch HR živě, , Hilton Prague Michal Kankrlík inSITE, s.r.o., inSITE - between you and information

2 Testování online – skok do 21. století? inSITE - between you and information

3 Skok do neznáma?! Neznámé faktory Děláte-li cokoliv nového či tradičního novým způsobem, hrozí vždy možnost vzniku nějakého nepředpokládatelného jevu. (Rostislav Benák, VŠE) inSITE - between you and information

4 Testování a elektronická podpora oblasti rozvoje na internetu, intranetu a CD Výhody a nevýhody využívání internetu inSITE - between you and information + Interaktivita a flexibilita Stálá nabídka (24 hodin, 7 dní) Žádné geografické ani politické hranice Používání textu, obrázků, animací, zvuků Nízká absolutní cena Přesné cílení Přesné statistiky a vyhodnocení - Vysoká cena “reach” Relativně nízké pokrytí – zejména u starší cílové skupiny Nepřehledná struktura internetu Relativně úzká cílová skupina Ovladatelnost

5 Testování a elektronická podpora oblasti rozvoje na internetu, intranetu a CD Výhody využívání intranetu inSITE - between you and information

6 Testování a elektronická podpora oblasti rozvoje na internetu, intranetu a CD Typy informace týkající se vzdělávání – stručná kategorizace:  Profesní a celoživotní (portály, produkty, firmy)  Akademické (školy, univerzity, úřady, instituce)  E-learning (LMS, kurzy, testy, portály)  Testy (téměř vše se dá testovat online…)  Sdílení dat (referáty, seminární práce, testy)  Ostatní (tisk, archivy, hry, spolužáci…) inSITE - between you and information

7 Testování a elektronická podpora oblasti rozvoje na internetu, intranetu a CD Profesní a celoživotní (portály, firmy, produkty) příklady českých www stránek inSITE - between you and information

8 Testování a elektronická podpora oblasti rozvoje na internetu, intranetu a CD Profesní a celoživotní (portály, firmy, produkty) příklady českých www produkty – jazyky inSITE - between you and information

9 Testování a elektronická podpora oblasti rozvoje na internetu, intranetu a CD Profesní a celoživotní (portály, firmy, produkty) příklady českých www produkty – e-learning poskytovatelé systémů x poskytovatelé obsahu inSITE - between you and information

10 Testování a elektronická podpora oblasti rozvoje na internetu, intranetu a CD Akademické (školy, univerzity, úřady, instituce) inSITE - between you and information

11 Co vše je online v oblasti vzdělávání Testy (téměř vše se dá testovat online…) Sdílení dat (referáty, seminární práce, testy) inSITE - between you and information

12 Co vše je online v oblasti vzdělávání Ostatní (tisk, archivy, hry, spolužáci…) inSITE - between you and information

13 Jak ušetřit USD a vystudovat prestižní univerzitu- případová studie MIT na ocw.mit.edu  MIT - jedna z nejprestižnějších amerických univerzit v roce 2001 zdarma zveřejnila na Internetu kompletní studijní programy zhruba 2000 předmětů, přednášky, testy, osnovy, zkrátka vše…  Reakce - Vysokoškolský svět byl touto myšlenkou spíše zaskočen a k projektu s názvem OpenCourseWare se stavěl skepticky. Odborníci spatřovali hlavní problém v nedostatečné podpoře online vzdělávání - přednášky s „živým“ učitelem v některých oborech údajně nic nahradí.  Výsledek - obrovský úspěch a popularita projektu - tisíce internetových studentů, vznikají online diskusní fóra a znalosti se šíří dále: inSITE - between you and information Internetové služby v oblasti vzdělávání

14 Internetové služby v oblasti vzdělávání Případová studie EduCity na inSITE - between you and information  EduCity na největší zdarma dostupná nabídka profesního vzdělávání na českém Internetu – více než 21 tisíc kurzů online Spuštění projektu  Webová služba „Moje EduCity“ - efektivní řešení ASP pro správu vzdělávacího procesu ve firmě či veřejné instituci

15 Část II Internetové služby v oblasti vzdělávání Případová studie EduCity na inSITE - between you and information Struktura registrovaných uživatelů veřejně přístupné části serveru EduCity.cz (květen 2003 až březen 2004) Z celkového počtu registrovaných firem (562) jich 58 patří do Czech Top 100.

16 Testování a elektronická podpora oblasti rozvoje na internetu, intranetu a CD inSITE - between you and information Ing. Rostislav Benák Katedra psychologie a sociologie v řízení VŠE, Praha - Přes vyhledávače lze nalézt jednoduchou on-line verzi EOD. -Počítačové administrace a zpracovávání dlouhodobě využívá Thomas Intl., ale zde se rozhodně nejedná o klasický osobnostní test ani o jeho on-line administraci. - S on-line vyhodnocovanou metodou právě vstupuje do České republiky i Profiles Int. - Na Slovensku nabízí službu „tajemný“ Akcept, který však o své metodě neposkytuje mnoho informací. - On-line internetovou verzi osobnostního testu, navíc lokalizovanou na českou populaci, lze zatím nalézt pouze jedinou, a to na stránkách - Hogan Personality Inventory

17 Testování a elektronická podpora oblasti rozvoje na internetu, intranetu a CD inSITE - between you and information Testování online –zajímavé odkazy vydavatelství - vydavatelství - Českomoravská psychologická společnost - Americká psychologická asociace - online hodnocení psychodiagnostických testů testů online

18 Testování a elektronická podpora oblasti rozvoje na internetu, intranetu a CD inSITE - between you and information Silné stránky online testování - Rychlost a přesnost - Propojení s databází - Generování zpráv - Nenáročnost na čas odborníka - Flexibilita - Standardnost - Ochrana autorských práv

19 Testování a elektronická podpora oblasti rozvoje na internetu, intranetu a CD inSITE - between you and information Slabé stránky online testování - Počítačová gramotnost - Závislost na technice - Technická nedokonalost - Nepodchycení všech informací - Možnost kamufláže

20 Testování a elektronická podpora oblasti rozvoje na internetu, intranetu a CD inSITE - between you and information Možnosti online testování - Zkvalitnění registrace proměnných - Nové způsoby registrace proměnných - Nové formy expozice proměnných - On-line adaptace

21 Testování a elektronická podpora oblasti rozvoje na internetu, intranetu a CD inSITE - between you and information Hrozby online testování - Iluze rychlého a jistého výsledku - Bezpečnost při přenosu - Bezpečnost při skladování dat - Neznámé faktory

22 Motivace ke sdílení znalostí online Napster a ti ostatní – otevřená brána do světa globálního sdílení znalostí (a v podstatě čehokoli) inSITE - between you and information  Když v roce 1999 vytvořil devatenáctiletý programátor Shawn Fanning svůj program Napster, otevřel tím pevné disky všech uživatelů světu. Lidé si mohli z kteréhokoli počítače na světě stáhnout hudbu ve formátu MP3 a na oplátku poskytnout své skladby. O 18 měsíců později tento program zcela změnil svět počítačů a sdílení dat. Později přijaté zákony další existenci Napsteru znemožnily. Napster však nepřímo ukázal, že: “čím více své znalosti sdílíme, tím cennější jsou“.

23 Motivace ke sdílení znalostí online inSITE - between you and information  Přímé systémy odměňování - např. finanční podněty, které vedou k rychlému dosahování krátkodobých výsledků, a proto je vhodné jich využít při započetí práce na projektech.  Organizační faktory - např. snadný přístup k informacím – člověk, který své znalosti poskytuje jiným (případně výměnou za jejich zkušenosti), by měl mít možnost tyto informace snadno poskytovat a šířit. K tomuto účelu mohou sloužit např. intranety. Hlavní motivační faktory pro sdílení znalostí v organizaci

24 Motivace ke sdílení znalostí online inSITE - between you and information  Firmy sdílející své znalosti a podnikové procesy se svými zákazníky a obchodními partnery získávají nové klienty mnohem snáze.  Efekt distribuovaného marketingu - čím více toho o sobě prozradíme, tím více toho mohou spokojení zákazníci prozradit těm potenciálním.  Zákazníci se cítí dobře v komunitě, kde se mohou o své znalosti podělit se stejně smýšlejícími lidmi. Několik dobrých důvodů, proč se vyplatí znalosti sdílet

25 inSITE - between you and information Zdravý rozum hraje v oblasti online vzdělávání i testování důležitou roli, jeho soustavné ignorování může skončit špatně…

26 Závěr přednášky Děkuji za pozornost! inSITE - between you and information


Stáhnout ppt "Internet a intranet jako cesty k využití nástrojů měření Jak měřit úspěch HR živě, 22.9.2004, Hilton Prague Michal Kankrlík www.EduCity.cz, inSITE, s.r.o.,"

Podobné prezentace


Reklamy Google