Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno:22. 9. 2012 Ročník (obor)3., 7. 79-41-K/81 – Gymnázium 79-41-K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno:22. 9. 2012 Ročník (obor)3., 7. 79-41-K/81 – Gymnázium 79-41-K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova."— Transkript prezentace:

1 Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno:22. 9. 2012 Ročník (obor)3., 7. 79-41-K/81 – Gymnázium 79-41-K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova PředmětSpolečenskovědní seminář Anotace:Učební materiál seznamuje s diskrimací teoreticky (pojem, stupně diskriminace) i prakticky – studenti se s diskriminovanými mohou identifikovat pomocí hry a videospotů. Šablona číslo materiálu III/2-16 III/2-16-6 -9 Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.1026

2 Diskriminace http://tot-counsellors.blogspot.cz/2010/09/awareness-posters_15.html

3 Diskriminace vychází z předsudků discriminare = rozlišovat rozlišování lidí na základě rasy, etnika, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, náb. nebo polit. přesvědčení, věku - znevýhodňování určitých skupin d. je trestná – antidiskriminační zákon, zákon o zaměstnanosti,… d. jednáním x opomenutím pozitivní d. http://retel.cz/blog/nejdiskriminovanejsi-lide-v-cesku

4 každodenní diskriminační chování: Fakta nebo fikce? http://www.asistentka.cz/pravni-minimum-ii-dil-zasada-rovneho- zachazeni-zakaz-diskriminace

5 Úroveň soužití mezi majoritou a minoritou 1.vyjadřování negativního hodnocení „Zaclání tu smradlaví cigáni.“ 2. vyhýbání se kontaktu „Nechci Vietnamce za sousedy.“ 3. diskriminace Pan Z. zaplatil pro sebe a svou přítelkyni týdenní pobyt v Krkonoších v jednom hotelu. Večer se rozhodli strávit v restauraci, hostinský se jim však omluvil, ať se nezlobí a odejdou, má totiž negativní zkušenosti s Romy, kteří mu již dvakrát při rvačce zničili zařízení restaurace, a proto je neobsluhuje.

6 4. fyzické útoky – na majetek, na osobu 5. likvidace etnika jako celku - genocida Na jakém stupni je podle vás česká společnost? (Ve vztahu k Romům, k cizincům?) Jaký stupeň by asi označili oni sami?

7 Hra Život Pokyny: - str. 17 Pokyny: Zkuste si představit sami sebe jako člověka na kartičce. Jak se vám žije v ČR, co máte za sebou, jaké máte sny…? Celá třída se postaví do řady, pokud s přečteným výrokem budete souhlasit, udělejte krok vpřed, v opačném případě krok zpět. Odhalte svou identitu, jak jste se cítili vzhledem k ostatním hráčům?

8 Zdroje ČAKRTOVÁ, M.: Začněme třeba takhle. Lidská práva – rozmanitá společnost – participace. http://www.crdm.cz/download/publikace/zac neme_treba_takhle.pdf www.czechkid.cz http://cs.wikipedia.org/wiki/Diskriminace


Stáhnout ppt "Autor:Mgr. Jana Šlancarová Zpracováno:22. 9. 2012 Ročník (obor)3., 7. 79-41-K/81 – Gymnázium 79-41-K/41 – Gymnázium Tematická oblast Multikulturní výchova."

Podobné prezentace


Reklamy Google