Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU."— Transkript prezentace:

1 Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AutorMgr. Iva Novotná Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CJL_4S2N_NT_02_01 NázevAnna Franková Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětČeský jazyk a literatura Ročník4. roč. SŠ, 2. roč. nástavbového studia Tematický celekSvětová literatura 2. poloviny 20. století AnotaceTato prezentace je zaměřena na výklad učiva. Lze použít jako doplnění výkladu při vyučování nebo k samostudiu. Materiál inovuje výuku využitím multimediálních pomůcek. Metodický pokynPOMŮCKY: počítač, dataprojektor Průběžně se střídá forma výkladu, řízený rozhovor a samostatná práce. Prezentace je doplněna i motivačními úkoly. Klíčová slovaAnna Franková, deník, holocaust, 2. světová válka Očekávaný výstupPrezentace seznamuje žáky s životem Anny Frankové a jejím deníkem Datum vytvoření

2 Anna Franková (1929 – 1945)

3 Amelis Marie Franková  Pocházela z německé židovské rodiny  Proslavil ji její deník, který si psala během skrývání v Amsterodamu za druhé světové války anny-frankove-az-po-54-letech.html

4 Život  Narodila se v roce 1929 v židovské rodině v Německu (ve Frankfurtu nad Mohanem)  Rodina za války uprchla z Německa do Holandska.  V roce 1940 bylo Holandsko okupováno Německem a začalo pronásledování Židů.  Od roku 1942 se rodina skrývala

5  Po dvou letech byli prozrazeni a deportováni do různých koncentračních táborů  Anne zemřela na tyfus v táboře Bergen-Belsen v březnu 1945

6  Její otec jako jediný z rodiny válku přežil a vrátil se do Amsterodamu, kde našel její deník - rozhodl se ho vydat. V češtině: Deník Anne Frankové - v Holandsku: Zadní trakt  Kniha má dokumentární i uměleckou hodnotu (zachycuje perzekuci židovského obyvatelstva za války i osobní prožitky dospívající dívky) DENÍK = literární žánr, který obsahuje osobní záznamy autora – bez časového odstupu (autenticita)

7 Deník Anny Frankové (1947)  Deník Anne Franková dostala ke svým 13. narozeninám a zachycuje poslední dva roky jejího života ( )  Popisuje zde život v zadním traktu budovy Opekta, kde se za války rodina skrývala. Byl to tajný prostor v zadní části budovy, kde měla kanceláře firma jejího otce.  O jejich úkrytu vědělo jen několik zaměstnanců, kteří jim pomáhali. Všichni si byli vědomi, že pokud je chytí, hrozí jim za skrývání Židů trest smrti.

8  Text je psán jako dopisy fiktivní přítelkyni Kitty  Autorka popisuje atmosféru strachu, nervozitu, nedostatek soukromí, snahu o obyčejný život v tísnivých podmínkách … Další postavy:  Margot - starší sestra (1926)  otec  matka  rodina van Pelsových a jejich syn Petr (v knize van Daanovi)  Fritz Pfeffer ( v knize Dussel) - zubař a přítel rodiny

9 Zatčení a koncentrační tábor  V srpnu 1944 vnikla do domu policie (kdo byl informátorem se dodnes neví)  Obyvatelé byli odvezeni do do vyhlazovacího tábora Osvětim a ženy později přesunuty do tábora Bergen-Belsen  V březnu 1945 vypukla v táboře epidemie tyfu (zemřelo asi vězňů) - mezi nimi i Margot a Anna. Bylo jí 15 let. Přesné datum není známo. Tábor byl pak osvobozen britskou armádou.  Odhaduje se, že ze židů deportovaných z Nizozemska během nacistické okupace jich přežilo jen

10 Vydání deníku  Otec Anny jako jediný z rodiny válku přežil a vrátil se do Amsterodamu. Přátelé mu předali Annin deník a on se ho rozhodl vydat.  Anna svůj život, svou rodinu, společníky i různé události popisovala velmi otevřeně. Později začala zápisky upravovat - odstraňovala určité pasáže a jiné přepisovala. Vytvořila pseudonymy. Otto Frank použil původní deník a Anninu upravenou verzi. Odstranil některé pasáže, které hovořily nepěkně o jeho ženě, a části, které zmiňovaly sexuální témata. Navrátil své rodině původní jméno, ale u ostatních lidí nechal pseudonymy.

11 Ukázka: Nejdříve přišla válka, potom kapitulace, potom příchod Němců. A pak začala bída. Jeden diktátorský zákon následoval za druhým, a zejména pro židy to začalo být velmi špatné. Musili nosit hvězdu, musili odevzdat jízdní kola (…) Večer po osmé hodině nesmějí už na ulici a nesmějí se po této hodině zdržovat ani v zahradě nebo na balkóně. Židé nesmějí chodit do divadla ani do kina, ani navštěvovat zábavní podniky. Nesmějí už také plavat, hrát tenis a hokej a vůbec nesmějí už pěstovat žádný sport. (…) Jopie vždy říká: „ Už se neodvažuji něco dělat, protože mám pořád strach, že to je zakázané.“

12 Otázky:  Do které vlny válečné literatury lze dílo zařadit? Zdůvodněte  Vysvětlete pojem literatura faktu

13 Zdroje informací  NEZNÁMÝ. Anna Franková [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:  NEZNÁMÝ. wikimedia commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b5/AnneFra nkMerwedeplein.jpg?uselang=cs  ANDREE, Lukáš a kol. Literatura pro 3. ročník SŠ. Brno: Didaktis, 2009, ISBN  FRANKOVÁ, Anna. Deník Anny Frankové. Praha: Triáda, 2006, ISBN  AUTOR NEUVEDEN. klipart [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU."

Podobné prezentace


Reklamy Google