Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PRAHA Hlavní a také největší město České republiky.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PRAHA Hlavní a také největší město České republiky."— Transkript prezentace:

1 PRAHA Hlavní a také největší město České republiky.

2 Vlajka PRAHY Vlajka PRAHY Znak PRAHY Znak PRAHY

3 Patří mezi nejkrásnější a nejnavštěvovanější města v Evropě. Patří mezi nejkrásnější a nejnavštěvovanější města v Evropě. Významné čtvrti jsou:Staré Město, Nové Město, Josefov, Malá Strana, Hradčany, Vyšehrad. Významné čtvrti jsou:Staré Město, Nové Město, Josefov, Malá Strana, Hradčany, Vyšehrad.Staré Město Nové MěstoJosefov Malá Strana HradčanyVyšehradStaré Město Nové MěstoJosefov Malá Strana HradčanyVyšehrad

4 HISTORIE města Pražského

5 Středověk Počátkem 12.století byla Praha kvetoucím městem nad nímž se vznosně vypínal knížecí Hrad. Počátkem 12.století byla Praha kvetoucím městem nad nímž se vznosně vypínal knížecí Hrad.,,Tam žijí Židé mají plno zlata a stříbra,tam sou ze všech národů,nejbohatší kupci,tam jsou nejzámožnější peněžníci,i tam stojí tržiště a něm plno kořisti.‘‘…napsal kdosi neznámý o Praze.,,Tam žijí Židé mají plno zlata a stříbra,tam sou ze všech národů,nejbohatší kupci,tam jsou nejzámožnější peněžníci,i tam stojí tržiště a něm plno kořisti.‘‘…napsal kdosi neznámý o Praze.

6 Sjednocení Pražských měst… …K prvnímu pokusu o sjednocení Starého a Nového Města došlo v roce 1518 na popud staroměstských měšťanů vedených Janem Paškem z Vratu. Roku 1523 král Ludvík Jagellonský potvrdil sjednocenou městskou radu, a tak spojení pražských měst legalizoval. Jednotná Praha však byla již roku 1528 znovu rozdělena. …K prvnímu pokusu o sjednocení Starého a Nového Města došlo v roce 1518 na popud staroměstských měšťanů vedených Janem Paškem z Vratu. Roku 1523 král Ludvík Jagellonský potvrdil sjednocenou městskou radu, a tak spojení pražských měst legalizoval. Jednotná Praha však byla již roku 1528 znovu rozdělena Ludvík Jagellonský Ludvík Jagellonský1528

7 Na konci byla vyhlášena nezávislost českého státu, ke kterému se vzápětí připojilo Slovensko. V Praze docházelo k ničení symbolů rakouského mocnářství. Přitom byly zničeny i některé památky, jako byl například Mariánský sloup na Staroměstském náměstí a později též pomník maršála Radeckého na Malostranském náměstí. Na konci první světové války byla vyhlášena nezávislost českého státu, ke kterému se vzápětí připojilo Slovensko. V Praze docházelo k ničení symbolů rakouského mocnářství. Přitom byly zničeny i některé památky, jako byl například Mariánský sloup na Staroměstském náměstí a později též pomník maršála Radeckého na Malostranském náměstí.SlovenskoMariánský sloupprvní světové válkySlovenskoMariánský sloup

8 Druhá světová válka Za války bylo z Prahy odtransportováno do koncentračních táborů židovské obyvatelstvo, stejně jako cikánské (tehdejší běžné označení) a další její obyvatelé tzv. „méněcenných ras“. Běžné byly popravy a věznění odpůrců nacistického režimu. Nechvalně proslulou se v této souvislosti stala například úřadovna Gestapa v Petschkově paláci nebo střelnice v Kobylisích. Za války bylo z Prahy odtransportováno do koncentračních táborů židovské obyvatelstvo, stejně jako cikánské (tehdejší běžné označení) a další její obyvatelé tzv. „méněcenných ras“. Běžné byly popravy a věznění odpůrců nacistického režimu. Nechvalně proslulou se v této souvislosti stala například úřadovna Gestapa v Petschkově paláci nebo střelnice v Kobylisích. koncentračních táborůžidovskécikánskéméněcenných ras nacistickéhorežimustřelnice v Kobylisích koncentračních táborůžidovskécikánskéméněcenných ras nacistickéhorežimustřelnice v Kobylisích

9 Praha jako hlavní město socialistického Československa Po druhé světové válce začala vznikat první sídliště, a to napřed v období tzv. první dvouletky ( ). V únoru 1948 se chopila moci Komunistická strana Československa a plánování a výstavba sídlišť se výrazně urychlila. Původní zástavba byla často nahrazena panelovými domy. V letech 1960, 1968, 1970 a 1974 bylo k Praze připojeno dalších celkem více než 60 obcí. V 60. a 70. letech se zmodernizovaly důležité dopravní stavby jako letiště a hlavní nádraží, začalo se budovat metro a takzvaný ZÁKOS - systém kapacitních městských komunikací, z nichž jedna oddělila Národní muzeum od Václavského náměstí. Pro obyvatele byla na zelených loukách okolo Prahy budována panelová sídliště (největší z nich je Jižní Město). Po druhé světové válce začala vznikat první sídliště, a to napřed v období tzv. první dvouletky ( ). V únoru 1948 se chopila moci Komunistická strana Československa a plánování a výstavba sídlišť se výrazně urychlila. Původní zástavba byla často nahrazena panelovými domy. V letech 1960, 1968, 1970 a 1974 bylo k Praze připojeno dalších celkem více než 60 obcí. V 60. a 70. letech se zmodernizovaly důležité dopravní stavby jako letiště a hlavní nádraží, začalo se budovat metro a takzvaný ZÁKOS - systém kapacitních městských komunikací, z nichž jedna oddělila Národní muzeum od Václavského náměstí. Pro obyvatele byla na zelených loukách okolo Prahy budována panelová sídliště (největší z nich je Jižní Město).únoru 1948Komunistická strana Československadalších celkem více než 60 obcíletiště hlavní nádražímetroZÁKOSNárodní muzeumVáclavského náměstíJižní Městoúnoru 1948Komunistická strana Československadalších celkem více než 60 obcíletiště hlavní nádražímetroZÁKOSNárodní muzeumVáclavského náměstíJižní Město Postupující ekonomický úpadek země zasáhl i Prahu, což se projevilo v zanedbaném vzhledu města i ve zhoršování služeb. Mocenský monopol komunistické strany ukončila Sametová revoluce. Postupující ekonomický úpadek země zasáhl i Prahu, což se projevilo v zanedbaném vzhledu města i ve zhoršování služeb. Mocenský monopol komunistické strany ukončila Sametová revoluce. Sametová revoluce Sametová revoluce

10 Praha po sametové revoluci Zavedení standardních vztahů se západoevropskými zeměmi otevřelo Prahu turistice jako nikdy předtím. Rozvoj soukromého vlastnictví a podnikání se nakonec projevil ve zkvalitnění služeb a také v opravě chátrajících budov v samém historickém jádru města. Zavedení standardních vztahů se západoevropskými zeměmi otevřelo Prahu turistice jako nikdy předtím. Rozvoj soukromého vlastnictví a podnikání se nakonec projevil ve zkvalitnění služeb a také v opravě chátrajících budov v samém historickém jádru města.západoevropskýmituristicepodnikánízápadoevropskýmituristicepodnikání Individuální automobilová doprava, která před rokem 1990 nebyla tak intenzivní jako v mnohých městech západní Evropy, rychle rostla, a to vedlo k rychlému zhoršení dopravní situace ve městě. Poklesl rovněž i počet cestujících MHD. I přes 60% výdaje na dopravu z městského rozpočtu bude trvat stále mnoho let, než se podaří dobudovat metro či Pražský okruh. Individuální automobilová doprava, která před rokem 1990 nebyla tak intenzivní jako v mnohých městech západní Evropy, rychle rostla, a to vedlo k rychlému zhoršení dopravní situace ve městě. Poklesl rovněž i počet cestujících MHD. I přes 60% výdaje na dopravu z městského rozpočtu bude trvat stále mnoho let, než se podaří dobudovat metro či Pražský okruh západní EvropyMHDmetro Pražský okruh 1990 západní EvropyMHDmetro Pražský okruh

11 EKONOMIKA

12 Zavedení standardních vztahů se západoevropskými zeměmi otevřelo Prahu turistice jako nikdy předtím. Rozvoj soukromého vlastnictví a podnikání se nakonec projevil ve zkvalitnění služeb a také v opravě chátrajících budov v samém historickém jádru města. Zavedení standardních vztahů se západoevropskými zeměmi otevřelo Prahu turistice jako nikdy předtím. Rozvoj soukromého vlastnictví a podnikání se nakonec projevil ve zkvalitnění služeb a také v opravě chátrajících budov v samém historickém jádru města.západoevropskýmituristicepodnikánízápadoevropskýmituristicepodnikání Individuální automobilová doprava, která před rokem 1990 nebyla tak intenzivní jako v mnohých městech západní Evropy, rychle rostla, a to vedlo k rychlému zhoršení dopravní situace ve městě. Poklesl rovněž i počet cestujících MHD. I přes 60% výdaje na dopravu z městského rozpočtu bude trvat stále mnoho let, než se podaří dobudovat metro či Pražský okruh. Individuální automobilová doprava, která před rokem 1990 nebyla tak intenzivní jako v mnohých městech západní Evropy, rychle rostla, a to vedlo k rychlému zhoršení dopravní situace ve městě. Poklesl rovněž i počet cestujících MHD. I přes 60% výdaje na dopravu z městského rozpočtu bude trvat stále mnoho let, než se podaří dobudovat metro či Pražský okruh.1990západní EvropyMHDmetroPražský okruh1990západní EvropyMHDmetroPražský okruh

13 OBYVATELSTVO Od poloviny 90. let výrazně posilují národnostní menšiny. V Praze podle odhadů žije trvale nebo přechodně asi Slováků, Ukrajinců, dalších lidí z bývalého SSSR (především Rusové a Bělorusové), obyvatel ze zemí bývalé Jugoslávie (především Srbové a Chorvati) a Vietnamců. Od poloviny 90. let výrazně posilují národnostní menšiny. V Praze podle odhadů žije trvale nebo přechodně asi Slováků, Ukrajinců, dalších lidí z bývalého SSSR (především Rusové a Bělorusové), obyvatel ze zemí bývalé Jugoslávie (především Srbové a Chorvati) a Vietnamců.menšinySlovákůUkrajinců RusovéBělorusové SrbovéChorvatiVietnamcůmenšinySlovákůUkrajinců RusovéBělorusové SrbovéChorvatiVietnamců

14 Praha je kulturní metropolí celé České republiky, Evropské město kultury Působí zde desítky muzeí, galerií, divadel, kin a nejrůznějších kulturních institucí. Praha je kulturní metropolí celé České republiky, Evropské město kultury Působí zde desítky muzeí, galerií, divadel, kin a nejrůznějších kulturních institucí. Evropské město kultury 2000 Evropské město kultury 2000 Pražský magistrát vynakládá na kulturu ročně stamilionové částky; způsob přerozdělování finančních prostředků však v letech 2007–2008 ohrozil především některá menší divadla, a stal se tak předmětem ostrých sporů. Pražský magistrát vynakládá na kulturu ročně stamilionové částky; způsob přerozdělování finančních prostředků však v letech 2007–2008 ohrozil především některá menší divadla, a stal se tak předmětem ostrých sporů sporů sporů

15 DOPRAVA Praha je hlavním dopravním uzlem v Česku a významnou křižovatkou ve střední Evropě. Má rozsáhlou dopravní infrastrukturu. Pražský železniční uzel je centrem dálkové i příměstské osobní dopravy. Velká pražská nákladová nádraží jsou v útlumu, avšak v Uhříněvsi vzniklo největší kontejnerové překladiště ve střední Evropě. Letiště Praha-Ruzyně je hlavním pražským letištěm. Osobní vodní doprava má v Praze převážně rekreační a turistický význam. Radotínský přístav umožňuje nákladní dopravu po Vltavě na labskou vodní cestu, je využíván sporadicky, zejména pro přepravu sypkých stavebních hmot a rozměrných nákladů. Praha je hlavním dopravním uzlem v Česku a významnou křižovatkou ve střední Evropě. Má rozsáhlou dopravní infrastrukturu. Pražský železniční uzel je centrem dálkové i příměstské osobní dopravy. Velká pražská nákladová nádraží jsou v útlumu, avšak v Uhříněvsi vzniklo největší kontejnerové překladiště ve střední Evropě. Letiště Praha-Ruzyně je hlavním pražským letištěm. Osobní vodní doprava má v Praze převážně rekreační a turistický význam. Radotínský přístav umožňuje nákladní dopravu po Vltavě na labskou vodní cestu, je využíván sporadicky, zejména pro přepravu sypkých stavebních hmot a rozměrných nákladů.EvropěinfrastrukturuPražský železniční uzelUhříněvsiLetiště Praha-RuzyněRadotínský přístavEvropěinfrastrukturuPražský železniční uzelUhříněvsiLetiště Praha-RuzyněRadotínský přístav

16 Klimatické poměry Podnebí v Praze je mírné, teplejší než na jiných místech ve stejné zeměpisné šířce (50° s.š.) – např. v kanadském Winnipegu činí v zimě průměrná denní teplota -12°C, noční -20°C. Způsobuje také občasný silný vítr, jeho průměrná rychlost je 5 m/s (14 km/h). Větry ale ne vždy vanou ze západu. Podnebí v Praze je mírné, teplejší než na jiných místech ve stejné zeměpisné šířce (50° s.š.) – např. v kanadském Winnipegu činí v zimě průměrná denní teplota -12°C, noční -20°C. Způsobuje také občasný silný vítr, jeho průměrná rychlost je 5 m/s (14 km/h). Větry ale ne vždy vanou ze západu. PodnebíkanadskémWinnipeguteplota vítrm/s km/h PodnebíkanadskémWinnipeguteplota vítrm/s km/h

17 UBYTOVÁNÍ Aparthouse u Zlaté Podkovy*** Aparthouse u Zlaté Podkovy*** Aparthouse U Zlaté Podkovy v Praze je tříhvězdičkový hotel,který se nachází přímo v centru u Pražského Hradu. Všechny oblíbené a vyhledávané památky jsou dostupné příjemnou procházkou historickými uličkami města. Aparthouse nabízí ubytování ve 12 apartmánech s koupelnou s WC, televizorem se satelitním příjmem a vybavenou kuchyňkou. Snídaně se podávají v hotelové restauraci, nebo je možné využít tzv. "breakfast service" - donášku na pokoj. Aparthouse U Zlaté Podkovy v Praze je tříhvězdičkový hotel,který se nachází přímo v centru u Pražského Hradu. Všechny oblíbené a vyhledávané památky jsou dostupné příjemnou procházkou historickými uličkami města. Aparthouse nabízí ubytování ve 12 apartmánech s koupelnou s WC, televizorem se satelitním příjmem a vybavenou kuchyňkou. Snídaně se podávají v hotelové restauraci, nebo je možné využít tzv. "breakfast service" - donášku na pokoj.

18 Doufám… …Doufám že se vám toto menší shrnutí o Praze líbilo a také doufám že si objednáte nějaký zájezd… Příjemné prožití zbylého dne vám přeje …Doufám že se vám toto menší shrnutí o Praze líbilo a také doufám že si objednáte nějaký zájezd… Příjemné prožití zbylého dne vám přeje


Stáhnout ppt "PRAHA Hlavní a také největší město České republiky."

Podobné prezentace


Reklamy Google