Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Personalizovaný retargeting Ondřej Klega Denis Wanča 17.2.2015 1 |

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Personalizovaný retargeting Ondřej Klega Denis Wanča 17.2.2015 1 |"— Transkript prezentace:

1 Personalizovaný retargeting Ondřej Klega Denis Wanča |

2 Co probereme?  Behaviorální marketing  Platformy a rozdíly mezi nimi  Základní retargetingové strategie  Optimalizaci kampaní  Příklady úspěšných kampaní 2 |

3  identifikaci zákazníků na základě a odlišení mezi sebou  zajištění inteligentní komunikace v reálném čase  automatizace procesů uzpůsobení chování vůči zákazníkům Behaviorální marketing Osobní přístup ke každému zákazníkovi 3

4 Automatizace kampaní Tipy jak začít Personalizace na webu Welcome kampaň Inteligentní ing Dynamický retargeting 4

5 Automatizace kampaní 5 Behaviorální marketing napříč nákupním rozhodování zákazníka

6 Sklik - retargeting Text + statické bannery Weby Seznamu + přidružené weby (Mafra, CNC, Prima) 90% českého internetu Pod články, ve výpisu článků + bannery na straně 6 |

7 Výhody a nevýhody + Jednoduchá implementace Velký zásah uživatelů Retargeting ve článcích Hodí se i pro malé klienty - Žádné dynamické bannery Někdy vysoké CPC u prestižních ploch Hodně impresí v textových formátech Pouze CPM a CPC Nulová personalizace 7 |

8 Kde se Sklik zobrazuje? 8

9 9

10 AdWords Text, statické bannery, dynamické bannery % ČR internetu Youtube Zájmové, tematické a afinitní skupiny Video remarketing 10 |

11 Využití cílení v display kampaní v síti Google Display Network Pro zvýšení účinnosti bannerové kampaně v obsahové síti jsme využili cílení podle zájmů uživatelů: Cílení na lidi se zájmem o módu Remarketing na lidi se zájmem o Auto-moto Nadšenci do luxusních vozů 11

12 Výhody a nevýhody + Možnost platby CPA Jednoduchá tvorba dynamických bannerů Videoremarketing Mnoho možností dalšího cílení (témata, zájmy, afinita) Rich media formáty Videoreklamy - Menší zásah uživatelů (pouze AdSense) Vyšší konkurence 12 |

13 Adform DSP se zastoupením v ČR Transparentní systém pro inzerenty Zatím menší konkurence a někdy nižší ceny za nákup impresí Pokročilé statistiky (visibility, engagement) Bez minimálního limitu pro inzerci Zásah 90% ČR internetu – AdSense, Facebook, weby Seznamu 13 |

14 Výhody a nevýhody + Vlastní dynamické bannery Rich media formáty Cílení na cookie listy Audience buying Méně striktní omezení inzerce (erotika, alkohol) Menší konkurence Heatmapy - Složitější implementace měřících kódů Ne každý eshop (web) je technicky zajištěn tak, aby bylo možné Adform využít na 100% Vyšší počáteční náklady 14 |

15 Audience buying 2 způsoby: na míru a rovnou z Adformu Publika, která mají společné „příznaky“ CPEx využívá – informace v mailech, co píšou do vyhledávače, na jaké stránky chodí, o co se uživatelé zajímají Lze vyloučit i kombinovat s retargetingovými publiky Vyšší pricefloor – většinou od 1,50 USD 15

16 Výsledky? 16 Vyšší KP i CTR u prospecting kampaní

17 RTB House Nástroj pro personalizovaný retargeting Garance ceny za konverzi (smluvně podložená) Bannery vytváří RTB House na míru Kreativa, správa kampaní – vše v ceně Dostupný online panel s výsledky Zásah celého internetu v ČR 17

18 Výhody a nevýhody + Vlastní dynamické bannery Garance ceny za konverzi Tandem efekt Žádné starosti s implementací 3 – 5x vyšší konverzní poměr než u statického retargetingu - Pro větší klienty – minimálně unikátů měsíčně Minimální měsíční útrata Nemožnost do systému zasahovat 18 |

19 Retargeting na FB Lze přes Adform, RTB House nebo nativně V News Feedu a na pravé straně Perfect Audience – vychází z XML feedu Google Facebook plochy patří mezi ty s největším počtem impresí a zásahem Dynamický i statický Sekundární efekty – fans, likes, shares 19

20 Na co si dát pozor? Tracking webu – musí být 100% Malá publika, nízké rozpočty Nízké nabídky do aukcí Bannery musí odpovídat strategii Počet zobrazení konkrétnímu uživateli Landing page Pouze last-click hodnocení kampaní 20

21 Doporučené strategie Opuštěný košík, „Plný košík“ Návštěva produktu bez dokončení nákupu Homepage retargeting Připomenutí nákupu 21

22 Procesy pro optimalizaci A/B testování Frequency capping Domain monitoring Bidding 22 |

23 A/B testing Testovat různé varianty bannerů Barvu tlačítka, layout, sdělení, typ produktu na banneru, sleva v % nebo v Kč 23

24 Frequency capping Omezení počtu zobrazení jednomu uživateli V závislosti na časovém segmentu publika 24

25 Bidding Pravidelně sledovat Biddovat dle strategie – vyšší bidding u opuštěného košíku než u prohlédnutého produktu Retargeting - %winrate – 70%+ Nebát se nabízet CPM 25

26 Domain monitoring U retargetingu tolik nezáleží na doménách – důležité jsou výsledky a vybraná publika Vylučovat vyloženě nesmyslné a pochybné domény 26

27 Personalizace - AdWords Dynamický retargeting – založen na ecomm parametrech Možno kombinovat se zájmy, tématy a afinitními skupinami 27

28 Personalizace - Adform XML feed – jiný než u Google – lze ho na míru upravovat Vlastní dynamické bannery – HTML5 Do budoucna vlastní toolkit pro tvorbu dynamických bannerů Dle product_id, category_id – dále lze personalizovat dle vlastních proměnných 28

29 Ukázka bannerů 29

30 Heatmapy - Adform 30

31 Personalizace – RTB House Visitors navštívili, ale nenakoupili 3 základní segmenty pro cílení Buyers dříve nakoupili Shoppers opuštěný košík 31

32 Přehled výkonnosti kampaní 32 Eshop: Elektronika a DIY CPA Model: 135 Kč za konverzi v prvním měsíci Průměrný konverzní poměr: 3,21% Segment VISITORS dosahuje CTR 1,03% Skupina BUYERS dosahuje KP 13,4% Post-view transaction Kč

33 Jaké KPI sledovat? CTR Post – click konverze Post – impression konverze Cenu za konverzi Asistované konverze 33

34 Shrnutí Dbejte na 100% nastavený tracking Testujte kreativy a segmenty Omezujte počet zobrazení dle strategie Pouze retargeting nestačí Vyzkoušejte všechny systémy a vyberte optimální pro váš účel 34

35 Děkujeme za pozornost Vaše otázky? Denis Wanča Ondřej Klega ACOMWARE s.r.o. 35 |


Stáhnout ppt "Personalizovaný retargeting Ondřej Klega Denis Wanča 17.2.2015 1 |"

Podobné prezentace


Reklamy Google