Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Věta sus - konstrukce trojúhelníku Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Věta sus - konstrukce trojúhelníku Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu."— Transkript prezentace:

1 Věta sus - konstrukce trojúhelníku Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST

2 Věta sus 5 cm 7 cm 5 cm 7 cm A C B M L K 2 stranách a úhlu těmito stranami sevřeném Dva trojúhelníky, které se shodují ve 2 stranách a úhlu těmito stranami sevřeném, jsou shodné. α = 30 o λ = 30 o AB  LM s AC  LK s α  λα  λ u  ABC   LMK (sus)

3 Sestroj trojúhelník KLM, je-li dáno: l = 3 cm, m = 8 cm, | MKL| = 70° K L M l = 3 cm m = 8 cm k  70° X Rozbor Př. 1: | MKL| = 70 o 70 o < 180°    lze sestrojit

4 Postup 5.  KLM 2.  LKX; |  LKX| = 70° 1. KL; |KL| = 8 cm 3. k; k (K; 3 cm) 4. M; M  →  KX  k KL k M 1 řešení X Konstrukci proměříme, zda odpovídá zadání a trojúhelník vytáhneme silněji. K L M l = 3 cm m = 8 cm k  70° X Konstrukce Rozbor

5 Narýsuj trojúhelník PQR, je-li dáno: r = 5 cm, q = 4 cm, | RPQ|= 120 o Rozbor r = 5 cm q = 4 cm Q P 120 o R X k Postup 1.PQ;  PQ  = 5 cm 2. QPX;  QPX  = 120° 3.k; k (P; 4 cm) 4.R; R   PX  k 5.  PQR Př. 2:  lze sestrojit

6 1.PQ;  PQ  = 5 cm 2. QPX;  QPX  = 120° 3.k; k (P; 4 cm) 4.R; R   PX  k 5.  PQR k P Q R X Konstrukce r = 5 cm q = 4 cm P 120 o R X k Q

7 Sestroj pravoúhlý trojúhelník ABC s pravým úhlem při vrcholu C a s odvěsnami a = 4,9 cm, b = 8 cm. Rozbor b = 8 cm AC 90 o B X k Postup 1.CA;  CA  = 8 cm 2. ACX;  ACX  = 90° 3.k; k (C; 4,9 cm) 4.B; B   CX  k 5.  ABC Př. 3: a = 4,9 cm

8 C B X k b = 8 cm AC 90 o B X k a = 4,9 cm A 1.CA;  CA  = 8 cm 2. ACX;  ACX  = 90° 3.k; k (C; 4,9 cm) 4.B; B   CX  k 5.  ABC Konstrukce

9 Narýsuj rovnoramenný trojúhelník MNO, kde |MO|= |NO| = 5 cm, | MON|= 40 o Rozbor 5 cm M O 40 o N X k Postup 1.OM;  OM  = 5 cm 2. MOX;  MOX  = 40° 3.k; k (O; 5 cm) 4.N; N   OX  k 5.  MNO Př. 4: 5 cm M O 40 o N X k MO a NO ramena vrchol O hlavní vrchol

10 Konstrukce 1.OM;  OM  = 5 cm 2. MOX;  MOX  = 40° 3.k; k (O; 5 cm) 4.N; N   OX  k 5.  MNO 5 cm M O 40 o N X k OM X k N O M X k N

11 Věta sus - konstrukce trojúhelníku – matematika 7. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional MS Office učebnice matematiky – geometrie pro 7. ročník Autor: Mgr. Bohumila Zajíčková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)www.zsrozmital.cz


Stáhnout ppt "Věta sus - konstrukce trojúhelníku Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu."

Podobné prezentace


Reklamy Google