Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Rozvoj e-learningové formy vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech Úřad vlády České republiky Kolektiv oddělení vzdělávání ve správních úřadech Generální.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Rozvoj e-learningové formy vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech Úřad vlády České republiky Kolektiv oddělení vzdělávání ve správních úřadech Generální."— Transkript prezentace:

1 Rozvoj e-learningové formy vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech Úřad vlády České republiky Kolektiv oddělení vzdělávání ve správních úřadech Generální ředitelství státní služby Přednášející - RNDr. Jan Picka

2 Generální ředitelství státní služby je součástí Sekce organizace, personalistiky a vzdělávání ve správních úřadech Úřadu vlády České republiky od 15.6.2002 usnesení vlády ze dne 11. prosince 2000 č. 1277 usnesení vlády ze dne 18. dubna 2001 č. 349 15. červen 2002 - ustavení Generálního ředitelství státní služby

3 Organizační schéma Generálního ředitelství státní služby Sekce organizace, personalistiky a vzdělávání ve správních úřadech Odbor podpory řízení státní služby Oddělení legislativní a právní Oddělení mezinárodních vztahů Oddělení Informačního systému o státní službě Odbor Institutu státní správy Odbor státní služby Oddělení personalistiky správních úřadů Oddělení organizace a systemizace správních úřadů Oddělení vzdělávání ve správních úřadech

4 Oblast vzdělávání je zabezpečována oddělením vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech odboru státní služby Hlavní činnosti: koncepční metodické koordinační odbor Institutu státní správy odpovídá za realizaci školících a vzdělávacích aktivit pro zaměstnance ve správních úřadech (od 1. ledna 2005 se stane státní příspěvkovou organizací)

5 Priority vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech: variabilita obsahu a forem vzdělávání v souladu s principy Lisabonského procesu využívání různých forem distribuovaného vzdělávání (e-learningu, podpora IC technologiemi) e-learningové vzdělávání v kombinaci s tradiční formou vzdělávání

6 Důvody pro zavedení e-learningu do vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech: (1) potřeba vyškolit nebo přeškolit v krátkém čase velký počet zaměstnanců potřeba zajistit široký přístup ke vzdělávání co největšímu počtu uživatelů potřeba rozšíření individuálního přístupu ke studiu (volba místa, času a tempa) potřeba rozšíření nabídky kurzů na Internetu

7 Důvody pro zavedení e-learningu do vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech: (2) potřeba rozšíření informačních toků (knihovny, odkazy, návody, postupy a doporučení) potřeba jednotného proškolení (množství odloučených poboček a pracovišť) potřeba zajištění co nejvyšší efektivity vynaložených finančních prostředků ze státního rozpočtu (úspora za cestovné, ubytování, stravné) potřeba snížení míry nepřítomnosti zaměstnanců na pracovištích

8 Výhody e-learningového vzdělávání: (1) vzdělávání v libovolném čase a virtuálně na libovolném místě ucelené předání informací velkému počtu zaměstnanců v krátkém časovém úseku kontrola průběhu vzdělávání, včetně stupně osvojení předepsaných poznatků či dovedností možnost individuálního vzdělávání v souladu se stanovenými plány osobního rozvoje

9 Výhody e-learningového vzdělávání: (2) součást průběžného celoživotního vzdělávání a nástroj pro doškolování a přeškolování nové prvky ve vzdělávání (CD nosiče a další komunikační prvky) relativně snadná a průběžná aktualizace výukových materiálů zkrácení doby nepřítomnosti zaměstnanců na pracovištích

10 Přínosy e-learingového vzdělávání z pohledu účastníka: (1) časová a prostorová flexibilita (sám si určuje místo a čas pro vzdělávání) volba individuálního studijního tempa výběr oblastí, jimž se účastník chce či potřebuje věnovat do větší hloubky možnost vracet se k již absolvovaným částem studia otevřený přístup k dalším studijním zdrojům

11 Přínosy e-learningového vzdělávání z pohledu účastníka: (2) kontrola vlastní úspěšnosti studia interakce v případě, že v on-line studiu je zapojen lektor mezioborové vzdělávání spolupráce ve virtuálních třídách nebo v odborných diskusních forech atraktivita studia v případě využívání různých médií

12 Charakteristika současných nevýhod nebo omezujících faktorů: přístup na Internet nemají všichni zaměstnanci technická omezení a finanční náročnost budování výukových center práce na obrazovce má ergonomické hranice absence emociálního působení face-to-face nárok na znalosti autorů o možnostech on-line kurzů

13 Oblasti vzdělávání ve formě e-learningu: vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech v záležitostech Evropské unie vzdělávání ke strukturálním fondům a Fondu soudržnosti Evropské unie vzdělávání v souvislosti se Státním programem EVVO a plněním jeho Akčního plánu vzdělávání státních zaměstnanců a fyzických osob připravujících se na službu

14 Aktuální nabídka e-learningových kurzů Institutu státní správy: Minimum o regionální a strukturální politice EU Základní kurz pro strategické plánování a řízení veřejných projektů Minimum o EU Environmentální minimum

15 „ Pro využití e-learningové formy ve vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech jsou vytvářeny základní podmínky s tím, že v budoucím období se předpokládá dosažení úrovně „virtuální univerzity“ a co nejširší uplatnění v celoživotním vzdělávání “


Stáhnout ppt "Rozvoj e-learningové formy vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech Úřad vlády České republiky Kolektiv oddělení vzdělávání ve správních úřadech Generální."

Podobné prezentace


Reklamy Google