Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

METODICKÉ POKYNY LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI 2012 Jiří Veber, Miroslav Přerost.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "METODICKÉ POKYNY LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI 2012 Jiří Veber, Miroslav Přerost."— Transkript prezentace:

1 METODICKÉ POKYNY LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI 2012 Jiří Veber, Miroslav Přerost

2 TRÉNINKOVÝ PROCES A TRÉNINKOVÉ JEDNOTKY Jiří Veber, Miroslav Přerost - Český svaz ledního hokeje 2 1. Získávání návyků na samostatnou přípravu na tréninkovou jednotku 2. Správné zásady prováděných cviků / technika 3. Vytváření správných tréninkových návyků 4. Začátek cílené kondiční přípravy 5. Základy sportovní hygieny (Stravování, odpočinek, spánek, školní povinnosti, denní režim)

3 OBSAH TRÉNINKOVÉ JEDNOTKY KK Jiří Veber, Miroslav Přerost - Český svaz ledního hokeje 3 NEDÍLNOU SOUČÁSTÍ ÚVODNÍ ČÁSTI TRÉNINKOVÉ JEDNOTKY MUSÍ BÝT: (POD VEDENÍM TRENÉRA)  DYNAMICKÁ ROZCVIČKA (např.: atletická abeceda, gymnastika se základními gymnastickými prvky: kotoul vpřed-vzad, přemet stranou, kotoul plavmo, přemet atd. ) NA ZÁVĚR TRÉNINKOVÉ JEDNOTKY MUSÍ BÝT:  PROTAŽENÍ TRENÉR:  DIDAKTICKÉ VEDENÍ TRÉNINKOVÉ JEDNOTKY  VYSOKÁ POPISNÁ INFORMOVANOST O SMYSLU A OBSAHU TRÉNINKOVÉ JEDNOTKY OD TRENÉRA K HRÁČI NUTNO DBÁT NA TECHNIKU A PROVEDENÍ! OPAKOVAT! Více informací:  METODICKÉ POKYNY LETNÍ PŘÍPRAVA ŽÁKOVSKÉ KATEGORIE 5. – 8. TŘÍDA

4 OBSAH TRÉNINKOVÉ JEDNOTKY V DOPOLEDNÍCH HODINÁCH Jiří Veber, Miroslav Přerost - Český svaz ledního hokeje 4 ROZVOJ HERNÍ RYCHLOSTI A OBRATNOSTI - ROZVOJ INDIVIDUÁLNÍCH DOVEDNOSTÍ DANÝCH SPORTŮ ROZVOJ HERNÍ RYCHLOSTI FORMOU HER - HRY SPORTOVNÍ  NA MALÉM PROSTORU  V HERNÍM PROSTORU DANÉ HRY - HRY RUCHOVÉ (HONIČKY, ŠTAFETY, SLALÓMOVÉ DRÁHY)  INDIVIDUÁLNÍ  DRUŽSTVA (FOTBAL, FLORBAL, HÁZENÁ, BASKETBAL, VOLEJBAL atd.) - HRY ÚPOLOVÉ (HRY SILOVÉ A RYCHLOSTNĚ OBRATNOSTNÍ NAPŘ. VYTLAČOVÁNÍ Z KRUHU, ZÁPASY, REAKČNÍ FORMY atd.)

5 OBSAH TRÉNINKOVÉ JEDNOTKY V ODPOLEDNÍCH HODINÁCH Jiří Veber, Miroslav Přerost - Český svaz ledního hokeje 5 SÍLA SÍLA DOLNÍCH KONČETIN  POMŮCKY: vlastní váha, tyče různé váhy i dřevěné, činky volné, medicinbaly, aqua vaky, lavičky různé výšky, překážky, schody, posilovací stroje atd.  IZOMETRICKÁ (neprojevuje se pohybem, např.: výdrž v dřepu)  IZOTONICKÁ JAKO DYNAMICKÁ (projevuje se pohybem, např. výskoky, přeskoky, odrazy, odpichy, výběhy šikmých ploch cca 20m)  PLYOMETRICKÁ (odraz – dopad - odraz) SÍLA CELÉ TĚLO – SILOVÝ ROZVOJ  POMŮCKY: VLASTNÍ VÁHA, VOLNÉ ČINKY, HRAZDIČKY, TYČE, EXPANDERY, MEDICIMBALY, PŘEKÁŽKY, GYMNASTICKÉ NÁČINÍ A NÁŘADÍ, GUMY, AQUA VAKY atd. Pozor na váhu závaží hlavně u mladšího dorostu!

6 OBSAH TRÉNINKOVÉ JEDNOTKY V ODPOLEDNÍCH HODINÁCH Jiří Veber, Miroslav Přerost - Český svaz ledního hokeje 6 AGILITY RYCHLOSTNĚ SILOVĚ DYNAMICKÉ ZMĚNY SMĚRU I S VYUŽITÍM GYMNASTICKÝCH PRVKŮ, JAK V TĚLOCVIČNĚ, TAK V PŘÍRODĚ (POMŮCKY: PŘEKÁŽKY, ŽEBŘÍKY, KRUHY, SPORTOVNÍ NÁŘADÍ, SLALOMOVÉ TYČE, KUŽELE, MEDICIMBALY, MÍČE atd.) CORE CVIČENÍ NA ZPEVNĚNÍ DRŽENÍ TĚLA (TĚLESNÉHO JÁDRA) CVIČENÍ NA NESTABILNÍ PODLOŽCE (POMŮCKY: BALANČNÍ DESKY, OVERBOLL, BOSU, GYMBALL, TRX, VIBRAČNÍ TYČE atd.) Více informací:  METODICKÉ POKYNY LETNÍ PŘÍPRAVA ŽÁKOVSKÉ KATEGORIE 5. – 8. TŘÍDA

7 OBSAH TRÉNINKOVÉ JEDNOTKY V ODPOLEDNÍCH HODINÁCH Jiří Veber, Miroslav Přerost - Český svaz ledního hokeje 7 KONDICE (rychlost a vytrvalost) RYCHLOST VYTRVALOST  Rychlostní vytrvalost  Krátkodobá vytrvalost  Střednědobá vytrvalost Více informací:  METODICKÉ POKYNY LETNÍ PŘÍPRAVA ŽÁKOVSKÉ KETEGORIE 5. – 8. TŘÍDA

8 OBSAH TRÉNINKOVÉ JEDNOTKY Jiří Veber, Miroslav Přerost - Český svaz ledního hokeje 8 ZATÍŽENÍ SÍLA DOLNÍCH KONČETIN A SÍLA CELÉ TĚLO – SILOVÝ ROZVOJ  NA POČTY OPAKOVÁNÍ 6 – 12x (15´´ - 20´´)  DOBA ODPOČINKU 1 : 2 – 4  POČET SÉRIÍ 4 – 6  CELKOVÝ ČAS DO 35´ (PODLE KATEGORIE) CORE  NA POČTY OPAKOVÁNÍ 6 – 12x (15´´ - 20´´) AGILITY (RYCHLOST, RYCHLOSTNÍ VYTRVALOST)  ZATÍŽENÍ DO 20´´(ZÁVISÍ NA POMĚRU ZATÍŽENÍ A ODPOČINKU) A) 1 : 6 – 10 B) 1 : 3- 5 RYCHLOST  ZATÍŽENÍ DO ´´(ZÁVISÍ NA POMĚRU ZATÍŽENÍ A ODPOČINKU) 1 : 6 – 10

9 OBSAH TRÉNINKOVÉ JEDNOTKY Jiří Veber, Miroslav Přerost - Český svaz ledního hokeje 9 ZATÍŽENÍ VYTRVALOST ZÁVISÍ NA POMĚRU ZATÍŽENÍ ODPOČINKU  RYCHLOSTNÍ (ZATÍŽENÍ DO 20´´; 1 : 4  KRÁTKODOBÁ (ZATÍŽENÍ DO 2´ - 3´; 1:3)  STŘEDNĚ DOBÁ (ZATÍŽENÍ DO 3´ - 8´; 1:1-2) Více informací:  METODICKÉ POKYNY LETNÍ PŘÍPRAVA ŽÁKOVSKÉ KETEGORIE 5. – 8. TŘÍDA

10 TRÉNINKOVÝ PLÁN - LETNÍ OBDOBÍ ML. DOROST Jiří Veber, Miroslav Přerost - Český svaz ledního hokeje 10 TRÉNINK:  6-7x TÝDNĚ, 1-2x TÝDNĚ ZAŘADÍME DVOUFÁZOVÝ TRÉNINK (DOPOLEDNE MIN, ODPOLEDNE MIN)  V DOPOLEDNÍM TRÉNINKU SE ZAMĚŘIME NA ROZVOJ HERNÍ RYCHLOSTI FORMOU HER, ROZVOJI A NÁCVIKU DOVEDNOSTÍ A TECHNIKY  V ODPOLEDNÍM TRÉNINKU SE ZAMĚŘÍME NA SÍLU (SÍLA DOLNÍCH KONČETIN, SILOVÝ ROZVOJ=SÍLA CELÉ TĚLO), AGILITY, OBRATNOST, CORE A KONDICI  1X TÝDNĚ HRÁČI PROVÁDÍ TRÉNINK SAMOSTATNĚ PODLE ZADÁNÍ TRENÉRA (SOBOTA, NEDĚLE) JDE O CORE, KOREKTIVNÍ ČINNOSTI PŘED KAŽDÝM TRÉNINKEM DYNAMICKÁ ROZCVIČKA 10 MIN PO KAŽDÉM TRÉNINKU MINIMÁLNĚ 10 MIN VÝBĚH, PO VÝBĚHU PROTAHOVÁNÍ - DELŠÍ VÝDRŽE (MINIMÁLNĚ 40 SEKUND) Každý X znamená minut tréninku. Celková délka tréninku je minut. Délka dopoledního tréninku je od 45 do 60 min.

11 TRÉNINKOVÝ PLÁN - LETNÍ OBDOBÍ ML. DOROST Jiří Veber, Miroslav Přerost - Český svaz ledního hokeje 11 PŘÍKLADY TRÉNINKOVÝCH JEDNOTEK : PONDĚLÍ :  ODPOLEDNE – SÍLA DOLNÍCH KONČETIN SAMOSTATNĚ A RYCHLOST NEBO RYCHLOSTNÍ VYTRVALOST ÚTERÝ :  ODPOLEDNE – SÍLA CELÉ TĚLO NEBO CORE A GYMNASTICKÁ OBRATNOST STŘEDA :  DOPOLEDNE –ROZVOJ HERNÍ RYCHLOSTI, ROZVOJ A NÁCVIK DOVEDNOSTÍ A TECHNIKY  ODPOLEDNE – SÍLA CELÉ TĚLO A AGILITY (RYCHLOST NEBO RYCHLOSTNÍ VYTRVALOST) ČTVRTEK :  ODPOLEDNE – GYMNASTICKÁ OBRATNOST A HRY PÁTEK :  ODPOLEDNE – SÍLA DOLNÍCH KONČETIN SAMOSTATNĚ A AGILITY (KRÁTKODOBÁ NEBO STŘEDNĚDOBÁ VYTRVALOST) SOBOTA A NEDĚLE :  DOMÁCÍ ÚKOLY: SILOVVÝ ROZNOJ PAŽÍ, CORE A HRY

12 TRÉNINKOVÝ PLÁN - LETNÍ OBDOBÍ ML. DOROST Jiří Veber, Miroslav Přerost - Český svaz ledního hokeje 12 Červen DEN AGILITY SÍLA DOL.KON. KONDICE RYCHLOSTOBRATNOST DOVEDNOS T A TECHNIKACORE KONDICE VYTRVALOST (ANP) HRY SILOVÝ ROZVOJ 1XX X X 2 XX X 3XX XX 4XX X X 5 X 6 XXX 7 X XX 8X X X X 9 X XXX 10X X 11X XX X 12X XXX 13 X XX 14 X XX X 15XXX XX 16XX X X 17 XX X 18XX XX 19XX X X 20 X 21 XXX 22 X XX 23X X X X 24 X XXX 25X X

13 TRÉNINKOVÝ PLÁN - LETNÍ OBDOBÍ ST. DOROST Jiří Veber, Miroslav Přerost - Český svaz ledního hokeje 13 TRÉNINK:  7x TÝDNĚ, 3 x TÝDNĚ ZAŘADÍME DVOUFÁZOVÝ TRÉNINK(DOPOLEDNE MIN, ODPOLEDNE MIN)  V DOPOLEDNÍM TRÉNINKU SE ZAMĚŘIME NA ROZVOJ HERNÍ RYCHLOSTI FORMOU HER, ROZVOJI A NÁCVIKU DOVEDNOSTÍ A TECHNIKY NEBO ROZVOJI SÍLY DOLNÍCH KONČETIN  V ODPOLEDNÍM TRÉNINKU SE ZAMĚŘÍME NA SÍLU (SÍLA DOLNÍCH KONČETIN, SILOVÝ ROZVOJ=SÍLA CELÉ TĚLO), AGILITY, CORE, OBTRATNOST A KONDICI  1X TÝDNĚ HRÁČI PROVÁDÍ TRÉNINK SAMOSTATNĚ PODLE ZADÁNÍ TRENÉRA (SOBOTA, NEDĚLE) JDE O CORE, KOREKTIVNÍ ČINNOSTI PŘED KAŽDÝM TRÉNINKEM DYNAMICKÁ ROZCVIČKA 10 MIN PO KAŽDÉM TRÉNINKU MINIMÁLNĚ 10 MIN VÝBĚH, PO VÝBĚHU PROTAHOVÁNÍ - DELŠÍ VÝDRŽE (MINIMÁLNĚ 40 SEKUND) Každý X znamená minut tréninku. Celková délka tréninku je minut. Délka dopoledního tréninku je od 45 do 60 min.

14 TRÉNINKOVÝ PLÁN - LETNÍ OBDOBÍ ST. DOROST Jiří Veber, Miroslav Přerost - Český svaz ledního hokeje 14 PŘÍKLADY TRÉNINKOVÝCH JEDNOTEK : PONDĚLÍ :  DOPOLEDNE – HERNÍ RYCHLOST, HRY, ROZVOJ A NÁCVIK DOVEDNOSTÍ A TECHNIKY  ODPOLEDNE – SÍLA DOLNÍCH KONČETIN SAMOSTATNĚ A RYCHLOSTNÍ VYTRVALOST ÚTERÝ :  ODPOLEDNE – SÍLA CELÉ TĚLO, GYMNASTICKÁ OBRATNOST A HRY STŘEDA :  DOPOLEDNE –HERNÍ RYCHLOST, ROZVOJ A NÁCVIK DOVEDNOSTÍ A TECHNIKY  ODPOLEDNE – AGILITY (RYCHLOST NEBO RYCHLOSTNÍ VYTRVALOST) A HRY ČTVRTEK :  ODPOLEDNE – SÍLA CELÉ TĚLO A GYMNASTICKÁ OBRATNOST PÁTEK :  ODPOLEDNE – SÍLA DOLNÍCH KONČETIN SAMOSTATNĚ A AGILITY (KRÁTKODOBÁ NEBO STŘEDNĚDOBÁ VYTRVALOST) SOBOTA A NEDĚLE :  DOMÁCÍ ÚKOLY: SILOVVÝ ROZNOJ PAŽÍ, CORE A HRY STANOVENÍ INTENZITY TRENÉREM ! DOKONČENÍ PROGRAMU ROZVOJE TECHNIKY PROVEDENÍ ! VÝCHOVA K INDIVIDUÁLNÍMU PŘÍSTUPU, K ZÍSKÁNÍ EXCELENTNÍCH DOVEDNOSTÍ V PROVÁDĚNÝCH ČINNOSTECH!

15 TRÉNINKOVÝ PLÁN - LETNÍ OBDOBÍ ST. DOROST Jiří Veber, Miroslav Přerost - Český svaz ledního hokeje 15 Červen DEN AGILITY SÍLA DOL.KON. KONDICE RYCHLOSTOBRATNOST DOVEDNOS T A TECHNIKACORE KONDICE VYTRVALOST (ANP) HRY SILOVÝ ROZVOJ 1X X X X 2 XX X 3 X XXX 4 X X X 5XX X 6X XXX X 7X X X 8X X X X X 9 XXX XX 10 X X 11X XX X 12X X XX X 13 XX XXX 14 X XX X 15XX X 16X X X X 17 XX X 18 X XXX 19 X X X 20XX X 21X XXX X 22X X X 23X X X X X 24 XXX XX 25 X X

16 TRÉNINKOVÝ PLÁN - LETNÍ OBDOBÍ JUNIOŘI Jiří Veber, Miroslav Přerost - Český svaz ledního hokeje 16 TRÉNINK:  8 x TÝDNĚ, 3 x TÝDNĚ ZAŘADÍME DVOUFÁZOVÝ TRÉNINK(DOPOLEDNE MIN, ODPOLEDNE MIN)  V DOPOLEDNÍM TRÉNINKU SE ZAMĚŘÍME NA ROZVOJ HERNÍ RYCHLOSTI FORMOU HER, AGILITY, SÍLY DOLNÍCH KONČETIN, CORE NEBO TRÉNINKU DOVEDNOSTÍ A TECHNIKY  V ODPOLEDNÍM TRÉNINKU SE ZAMĚŘÍME NA SÍLU (SÍLA DOLNÍCH KONČETIN, SILOVÝ ROZVOJ=SÍLA CELÉ TĚLO), AGILITY, CORE A KONDICE  1X TÝDNĚ HRÁČI PROVÁDÍ TRÉNINK SAMOSTATNĚ PODLE ZADÁNÍ TRENÉRA (SOBOTA, NEDĚLE) JDE O CORE, KOREKTIVNÍ ČINNOSTI PŘED KAŽDÝM TRÉNINKEM DYNAMICKÁ ROZCVIČKA 10 MIN PO KAŽDÉM TRÉNINKU MINIMÁLNĚ 10 MIN VÝBĚH, PO VÝBĚHU PROTAHOVÁNÍ - DELŠÍ VÝDRŽE (MINIMÁLNĚ 40 SEKUND) Každý X znamená minut tréninku. Celková délka tréninku je minut. Délka dopoledního tréninku je od 45 do 60 min.

17 TRÉNINKOVÝ PLÁN - LETNÍ OBDOBÍ JUNIOŘI Jiří Veber, Miroslav Přerost - Český svaz ledního hokeje 17 PŘÍKLADY ŘAZENÍ TRÉNINKOVÝCH JEDNOTEK : PONDĚLÍ :  DOPOLEDNE – HERNÍ RYCHLOST, HRY, ROZVOJ TECHNIKY A DOVEDNOSTÍ  ODPOLEDNE – SÍLA DOLNÍCH KONČETIN SAMOSTATNĚ A OBRATNOSTNÍ GYMNASTIKA ÚTERÝ :  DOPOLEDNE – SÍLA DOLNÍCH KONČETIN SAMOSTATNĚ A HRY  ODPOLEDNE – SÍLA CELÉ TĚLO A RYCHLOSTNĚ OBRATNOSTNÍ AGILITY STŘEDA :  DOPOLEDNE –HERNÍ RYCHLOST, ROZVOJ TECHNIKY A DOVEDNOSTÍ  ODPOLEDNE – HRY A AGILITY (RYCHLOSTNÍ NEBO KRÁTKODOBÁ VYTRVALOST) ČTVRTEK :  ODPOLEDNE – SÍLA CELÉ TĚLO, GYMNASTICKÁ OBRATNOST A RYCHLOSTNÍ VYTRVALOST PÁTEK :  ODPOLEDNE – SÍLA DOLNÍCH KONČETIN SAMOSTATNĚ A AGILITY (KRÁTKODOBÁ NEBO STŘEDNĚDOBÁ VYTRVALOST) SOBOTA A NEDĚLE :  DOMÁCÍ ÚKOLY :SILOVVÝ ROZNOJ PAŽÍ, CORE A HRY DŮRAZ NA INTENZITU, VŮLI A NASAZENÍ!

18 TRÉNINKOVÝ PLÁN - LETNÍ OBDOBÍ JUNIOŘI Jiří Veber, Miroslav Přerost - Český svaz ledního hokeje 18 Červen DEN AGILITY SÍLA DOL.KON. KONDICE RYCHLOSTOBRATNOST DOVEDNOS T A TECHNIKACORE KONDICE VYTRVALOST (ANP) HRY SILOVÝ ROZVOJ 1X XX X X 2X X XX X 3 XX XXX 4 X XX X 5XXX X 6X X X X 7X XX X X 8 X XX X 9 XX XXX 10X X X 11X XX X X 12X X XX X 13 XX XXX 14 X XX X 15XXX X 16X X XX X 17X XX X X 18 X X X 19 XX XX 20X X XX 21X XX X X 22X X XX X 23 XX XXX 24 X XX X 25XXX X


Stáhnout ppt "METODICKÉ POKYNY LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI 2012 Jiří Veber, Miroslav Přerost."

Podobné prezentace


Reklamy Google