Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Regionální vzdělávací družstvo - nástroj pro regionální rozvoj ? Markus Rempe předseda představenstva Lippe Bildung eG Horní Ředice, 17. červen 2011.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Regionální vzdělávací družstvo - nástroj pro regionální rozvoj ? Markus Rempe předseda představenstva Lippe Bildung eG Horní Ředice, 17. červen 2011."— Transkript prezentace:

1 Regionální vzdělávací družstvo - nástroj pro regionální rozvoj ? Markus Rempe předseda představenstva Lippe Bildung eG Horní Ředice, 17. červen 2011

2 Lippe Bildung eG - Horní Ředice, 17. Juni 2011 Spolková země:Nordrhein-Westfalen Správní obvod:Detmold Rozloha:1.246,21 km² Počet obyvatel Hustota zalidnění:283 obyvatel na km² Správní rozdělení regionu: 16 obcí Okres Lippe – zemědělský a hospodářsky silný region přímo v srdci Německa!

3 Lippe Bildung eG Okres Lippe

4 Rámcové podmínky Demografický vývoj vyžaduje nové prostředky Význam celoživotního vzdělávání stoupá jak mezi mladými tak staršími zaměstnanci Zvyšující se poptávka po kvalifikované pracovní síle, obzvláště v technických oborech Vzdělávání v podnicích se stává stále více místní podmínkou Optimalizace vzdělávacích míst a přání Profesní a společenská integrace/účast všech vrstev Nové celistvé koncepty řešení optimalizovaných vzdělávacích systémů napříč všemi životními fázemi (po celý život) Zlepšení spolupráce a koordinace mezi vzdělávacími experty v okrese Společné uvědomění problémů a následný přístup k jejich vyřešení Lippe Bildung eG - Horní Ředice, 17. Juni 2011

5 Zákulisí v celém Německu Rozvoj a posílení komunální koordinace vzdělávacích aktivit (regionální vzdělávací řídící orgán) Cášské prohlášení (Aachener Erklärung) německého městského sněmu u příležitosti kongresu „Vzdělávání ve městech“, konaném listopadu 2007 WEINHEIMERSKÁ INICIATIVA (WEINHEIMER INITIATIVE) 2007 – místní zodpovědnost za vzdělávání a vzdělání. Veřejné prohlášení: „Podle odstavce 28 II Ústavy přísluší obcím „všechny záležitosti místního společenství“. Z toho vyplývá zásadní (spolu-) odpovědnost za zajištění profesních a životních perspektiv pro další generace.“ Doporučení německého Spolku pro veřejnou a soukromou sociální péči k dalšímu rozvoji komunálních vzdělávacích systémů (listopad 2009) Projekt „Místní rozvoj vzdělávání (Lernen vor Ort)“ Ministerstva pro výzkum a vzdělávání (60 Millionů Euro), týkající se budování komplexního regionálního vzdělávacího managementu Lippe Bildung eG - Horní Ředice, 17. Juni 2011

6 Zákulisí v okrese Lippe Vytvoření celokrajského vzdělávacího řídícího orgánu od poloviny roku 2007 Rozhodnutí okresního sněmu o založení koordinačního orgánu pro řízení vzdělávání mimo působnost úřadu okresu Lippe (2007). „Lippe Bildung eG“ bylo založeno v červnu roku Důvody vzniku Lippe Bildung eG: Zpřístupnění občanům, spolkům, podnikům atd. Převzetí odpovědnosti za vzdělávání v okrese Lippe Řízení a koordinace vzdělávání z jednoho místa Přeměna volného sdružení v zodpovídající společnost Flexibilní a jasně strukturovaná právní forma družstva (eG) (potřeba min. 3 osob k založení, nestanovený minimální kapitál, hlasovací právo nezávisle na kapitálu, každý člen má jeden hlas, podpůrné zájmy ústředním tématem, hospodářská činnost možná, ručení pouze majetkem Bildung Lippe eG, transparentní orgány s členskými schůzemi, dozorčí a správní rada, pospolitost jako charakteristický znak společnosti) Lippe Bildung eG - Horní Ředice, 17. Juni 2011

7 Cíle Lippe Bildung eG 20. červen Vybudování vzdělávácích orgánů (vzdělávání od ranného věku, škola, přechod škola- povolání, další vzdělávání) - Propojení mezi vzdělávacími odborníky - Koordinace aktivit - Nabídka vlastních služeb - Uskutečnění vlastních projektů - Získávání příspěvků Náš cíl Nabídnout obyvatelům okresu Lippe, ve spolupráci s relevantními vzdělávacími odborníky, nejlepší možné příležitosti pro rozvoj a vzdělání všech věkových kategorií a možnost rozvoje regionálního hospodářství. Lippe Bildung eG - Horní Ředice, 17. Juni 2011

8 Regionální rozvoj v kraji Lippe

9 Statistikstelle des Kreises Lippe Udo Hötger Vývoj obyvatelstva v letech ve správním obvodu Detmold v % (2010 = 100) Quelle: IT.NRW

10 Statistikstelle des Kreises Lippe Udo Hötger Vývoj obyvatelstva v letech v obcích okresu Lippe v procentech (2010 = 100) Quelle: IT.NRW

11 Statistikstelle des Kreises Lippe Udo Hötger Vývoj obyvatelstva v letech ve městech a obcích okresu Lippe v procentech (2010 = 100)

12 Statistikstelle des Kreises Lippe Udo Hötger Vývoj obyvatelstva ve věku 0-3 let v letech v městech a obcích okresu Lippe (2010=100)

13 Statistikstelle des Kreises Lippe Udo Hötger Vývoj obyvatelstva ve věku 6-10 let v letech v městech a obcích okresu Lippe (2010=100)

14 Statistikstelle des Kreises Lippe Udo Hötger Vývoj obyvatelstva ve věku let v letech v městech a obcích okresu Lippe (2010=100)

15 Statistikstelle des Kreises Lippe Udo Hötger Vývoj obyvatelstva ve věku let v letech v městech a obcích okresu Lippe (2010=100)

16 Statistikstelle des Kreises Lippe Udo Hötger Vývoj obyvatelstva ve věku let v letech v městech a obcích okresu Lippe (2010=100)

17 Statistikstelle des Kreises Lippe Udo Hötger Vývoj obyvatelstva ve věku let v letech v městech a obcích okresu Lippe (2010=100)

18 Statistikstelle des Kreises Lippe Udo Hötger Vývoj obyvatelstva ve věku let v letech v městech a obcích okresu Lippe (2010=100)

19 Statistikstelle des Kreises Lippe Udo Hötger Vývoj obyvatelstva ve věku let v letech v městech a obcích okresu Lippe (2010=100)

20 Statistikstelle des Kreises Lippe Udo Hötger Vývoj obyvatelstva ve věku 75 let a starší v letech v městech a obbcích okresu Lippe (2010=100)

21 Neuvažovat a nejednat v duchu příslušnosti a jednotlivých pravomocí, nýbrž v duchu společné odpovědnosti. Naše pracovní motto Lippe Bildung eG - Horní Ředice, 17. Juni 2011

22 Společná odpovědnost za vzdělávání! Sjednocené metody vzdělávání a vzájemná podpora napříč jednotlivých oblastí působnosti vzdělávacího systému (řetězce) Valná hromada Dozorčí rada Představenstvo Odborná komise škola-povolání (Schule-Beruf) SchuB Odborná komise MINT(Matematika, Informatika, přírodní vědy a technika) zdi-Zentrum Zapojení civilních účastníků vzdělávácího procesu Operativní jádro Oblast působnosti Přechod ze vzdělávání Oblast působnosti MINT Oblast působnosti Mezinárodní vzdělávání Odborná komise Mezinárodní záležitosti Iniciativa pro koordinaci vzdělávání Založení: srpen 2008 Členové: podniky, kraj, komory, úřady práce, nadace, vysoké školy, soukromé osoby, iniciativy atd. (cca 30 členů) Lippe Bildung eG - Horní Ředice, 17. Juni 2011

23 Fachausschuss Schule-Beruf Koordinierungsstelle SchuB Členové a účastníci celookresního vzdělávacího systému

24 1. Lippe-Bildungskonferenz am in Lemgo 24

25 Příklad naší činnosti v oblasti „MINT – podpora vzdělávání budoucích nástupců“ Na podzim roku 2009 bylo se 30 partnery založeno „zdi-Zentrum Lippe.MINT“ centrum jako platforma pro další rozvoj MINT-aktivit.  Zprovoznění 154 školních družin (Kita) s cca 400 vychovateli/kami se zaměřením na MINT-aktivity  Posilování významu a zdvojnásobení času věnovanému MINT-aktivitám ve školních družinách (Kita)  Zvýšení počtu MINT-SINUS-škol se vzdělávacím oddělením z 8 (2008) na 19 (2010)  ROBERTA-aktivity přístupné pro děvčata (a chlapce) od 7. třídy v jedné z aktuálně 6 propojených škol  51 nabídek s cca 750 SuS žáků od 7. třídy k prohloubení tématu orientace na povolání (od 08/2010)  Každoroční „Den techniky“ pro SuS žáky od 9. třídy všech škol (cca. 650 účastníků)  Vícedenní MINT-kempy v koordinaci s hospodářskými subjekty (od 10. třídy / např. energie nebo umělé hmoty)  MINT-ocenění pro žákyně s potenciálem od 11. třídy ve spolupráci s vysokými školami  Budování spolupráce s “zdi-Schülerlabor TechLipp“ - laboratoří vysoké školy OWL  Budování a rozvoj skupiny odborníků „MINT-Expertenpool “ (aktuálně 9) jakožto další vzdělávání  Založení „Institutu pro výrobu plastů“ jako školícího střediska (cca. 280 účastníků) Lippe Bildung eG - Horní Ředice, 17. Juni 2011

26 Ostatní úlohy (výňatek)  Hlavní podíl při navrhování projektu „Místní vzdělávání“ (Lernen vor Ort)“ (hodnota zakázky cca 1,9 Mill. Euro)  Úspěch při ucházení se o projekt rozvoj centra „zdi-Zentrums Lippe.MINT„ (hodnota zakázky cca Euro)  Podílení se na návrhu „Jobstarter Connect“ (hodnota zakázky cca Euro)  Podíl, návrh & zpracování zakázky „IKU-OWL“ (hodnota zakázky: cca Euro)  Vedení a vývoj centra pro sdělovací prostředky (Medienzentrum ) pro kraj Lippe (3 spolupracovníci)  Získané finanční prostředky od nadací, poplatky a příspěvky přesahují v roce 2011 výši pohledávek projektu Příklady dalších cílů Lippe Bildung eG - Horní Ředice, 17. Juni 2011

27 Pohled do minulosti a vyhlídky červen srpen 2008 Lippe Bildung eG - Horní Ředice, 17. Juni 2011

28 Pohled do minulosti a vyhlídky 2009 Lippe Bildung eG - Horní Ředice, 17. Juni 2011

29 Pohled do minulosti a vyhlídky 2010 Lippe Bildung eG - Horní Ředice, 17. Juni 2011

30 Pohled do minulosti a vyhlídky 2011 QUALITÄTSOFFENSIVE Berufliche Bildung Lippe Bildung eG - Horní Ředice, 17. Juni 2011

31 Vzdělávací sdružení jako nástroj pro regionální rozvoj Neuvažovat a nejednat v duchu příslušnosti a jednotlivých pravomocí, nýbrž v duchu společné odpovědnosti. Velkou nadějí a šancí na úspěch regionálního vzdělávacího sdružení je úzká spolupráce odborníků z různých regionů podle jasné organizační struktury. Společná odpovědnost za vzdělávání Lippe Bildung eG - Horní Ředice, 17. Juni 2011

32 Těšíme se na vaše příspěvky a doufáme, že nás budete podporovat nadále i v budoucnu, aby jsme mohli uskutečnit co nejvíce vzdělávacích nápadů ve prospěch obyvatel okresu Lippe! Společná odpovědnost za vzdělávání Lippe Bildung eG - Horní Ředice, 17. Juni 2011


Stáhnout ppt "Regionální vzdělávací družstvo - nástroj pro regionální rozvoj ? Markus Rempe předseda představenstva Lippe Bildung eG Horní Ředice, 17. červen 2011."

Podobné prezentace


Reklamy Google