Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Hodnocení online magazínů Mgr. et Bc. Martin Peška.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Hodnocení online magazínů Mgr. et Bc. Martin Peška."— Transkript prezentace:

1 Hodnocení online magazínů Mgr. et Bc. Martin Peška

2 GOOL  Po příchodu na web není jasně patrné, že se jedná o magazín.  Obsah splývá s webem školy.  Doporučuji věnovat magazínu vlastní doménu. První dojmy

3 GOOL První dojmy  Ačkoliv se jedná o školní magazín, v příspěvcích se objevuje velmi oficiální tón připomínající spíše policejní protokol.  Například „dne 23.9.“  Zde se jedná o gramatickou chybu. Mezi dnem a měsícem se píše správně mezera.  Doporučení: Místo „dne“ doporučuji nahradit skutečným dnem v týdnu. Například „v úterý“.

4 GOOL První dojmy  Text není strukturován do odstavců a působí velmi dlouze a nepřehledně.  Doporučuji pečlivé strukturování textu a využívání funkce mezititulků.

5 GOOL První dojmy  Chybí možnost sdílet příspěvky prostřednictvím sociálních sítí.  Také chybí dostatečné poutání dalších příspěvků.  Místo „Předchozí příspěvek“ a „Další příspěvek“ doporučuji uvést náhledovou fotografii a titulek článků, aby uživatel věděl, kam ho směřujeme.

6 GOOL První dojmy  Chybí možnost sdílet příspěvky prostřednictvím sociálních sítí.  Také chybí dostatečné poutání dalších příspěvků.  Místo „Předchozí příspěvek“ a „Další příspěvek“ doporučuji uvést náhledovou fotografii a titulek článků, aby uživatel věděl, kam ho směřujeme.

7 GOOL První dojmy  Z titulků příspěvků jasně nevyplývá, co v článku můžeme čekat.  Doporučuji titulky o délce cca 65 znaků vč. Mezer, které obsahují sloveso. V textech se objevují dvojité mezery.

8 GOOL První dojmy  Nezvyklé barevné vyznačování jmen.  Doporučuji nepoužívat.  Na internetu je totiž zvyklostí, že modrá značí odkaz a červená chybu. Pozor na chybějící interpunkci.

9 GOOL Kladné stránky  Magazín obsahuje vlastní originální fotografie.

10 GYM První dojmy  Titulky článků jsou velmi problematicky čitelné.  Tříští se text na obrázku s textem titulku. Doporučuji pro náhledové obrázky nevyužívat fotografie s textem.

11 GYM První dojmy  Velmi malá frekvence příspěvků.  Doporučuji vypracovávat ediční plán, uzávěrky apod.

12 GYM Kladné stránky  Magazín je umístěn na vlastní doméně.

13 GYM Kladné stránky  Magazín obsahuje vlastní originální komiksový strip.

14 GYM Kladné stránky  Jasné autorství článků.  Propojení se sociálními sítěmi. Ale pozor! Uvozovky dole mají speciální klávesu, nepíší se jako dle čárky za sebou!

15 GYM Možnosti pro zlepšení  Některé stránky magazínu stojí za překlad do češtiny pro větší uživatelský komfort.

16 GYM Možnosti pro zlepšení  Neuvádět datum v angličtině na fotce, duplikuje se s datem u textu. Není to důležité a odvádí to pozornost.

17 GYM Možnosti pro zlepšení  Doporučuji zúžit sloupec s textem, aby nebyl řádek tak dlouhý a text se lépe četl.  Také doporučuji ze stejného důvodu nezarovnávat text do bloku.

18 CHRUDIMKA.cz První dojmy  Ačkoliv se jedná o několikanásobného vítěze, hned mě napadá několik připomínek: 1.Bannerová reklama není označena nijak jako reklama a odlišena od zbytku magazínu. 2.Hned na hlavní stránce se pod sebou duplikuje obsah, což je škoda. Prostor pak nedostává další originální článek.

19 CHRUDIMKA.cz První dojmy  Zajímalo by mě – měříte nějak efektivitu floatingu článků na hlavní stránce? Má to efekt na čtenost článků? Nebo je naopak kontraproduktivní, protože čtenář nepočká, až mu odrotují všechny články?  Doporučuji se floatingu zbavit.

20 CHRUDIMKA.cz První dojmy  Některé příspěvky jsou na hranici s čirou propagací produktů.  Nejedná se o recenze jako spíš o anotace produktů.  Obecně nedoporučuji loga, ale ani jiné obrázky pokryté textem, jako hlavní fotografie k článkům.

21 CHRUDIMKA.cz První dojmy  Pozor, reklama na alkohol by se takto zobrazovat neměla, divím se, že s tím souhlasil sám inzerent.  Správně by na stránku s takovou reklamou měl mít přístup jen člověk starší 18 let. Je třeba před příchodem na web vyžadovat například uživatelův souhlas.

22 CHRUDIMKA.cz První dojmy  To samé se týká soutěží!  Není možné povolit soutěžit uživateli, který není zletilý.  Je na zvážení, zda takový obsah vůbec patří na web, který je primárně určen středoškolákům.

23 CHRUDIMKA.cz První dojmy  Má smysl mít na hlavní stránce za každou cenu tolik článků?  Hlavní stránka každého magazínu by měla sloužit jako výkladní skříň.  Zobrazujte na ni jen výběr toho nejlepšího, vyhodnocujte, na jaký článek lidi klikají nejvíce.

24 CHRUDIMKA.cz První dojmy  Pozor na zbytečné a mnohdy gramaticky špatně užité pomlčky v titulcích článků.  Pozor na překlepy.  Současně doporučuji pro pozvánky na akce vyčlenit speciální rubriku či zavést kalendář akcí. Magazín se jinak stává přeplněn články, které ve výsledku nejsou výsledkem žurnalistické práce, ale jedná se v podstatě o opisování textu z plakátů.

25 CHRUDIMKA.cz První dojmy  Magazín působí současně na 3 sociálních sítích.  Jejich správa probíhá denně.  Nabízí však jen poutání obsahu z magazínu. Doporučuji zde nabídnout něco navíc, jiný obsah, doplnění, větší interakci. Například ankety a zábavný obsah.

26 CHRUDIMKA.cz První dojmy  Ne každá rubrika je aktualizovaná pravidelně.  Někde je i měsíc starý obsah jako poslední.  Doporučuji redukci rubrik.

27 CHRUDIMKA.cz První dojmy  Na co se soustředit dřív?  Na články vlevo?  Na články vpravo?  Na soutěže?  Na reklamy?  Výsledek? Čtenář se nedokáže soustředit na nic.  Doporučuji redukci webu a jeho obsahu včetně reklamy do dvou sloupců.

28 CHRUDIMKA.cz První dojmy  Určitě stojí za úpravu datum vydání článků, aby bylo gramaticky správně. Den s malým počátečním písmenem. Stejně tak měsíc.  Proč uvádět v článku datum včetně roku 2014, když už rok je obsažen v datu publikace?

29 CHRUDIMKA.cz První dojmy  Určitě stojí za úpravu datum vydání článků, aby bylo gramaticky správně. Den s malým počátečním písmenem. Stejně tak měsíc.  Proč uvádět v článku datum včetně roku 2014, když už rok je obsažen v datu publikace?

30 OSLOVINKY První dojmy Web neexistuje, není co hodnotit.

31 ROZHRANÍ První dojmy Velmi slušná frekvence příspěvků. Pozor ale, aby nepřevažovala kvantita nad kvalitou! Stále přetrvává velmi zastaralý design webu. Doporučuji zobrazovat články jen v jednom či dvou sloupcích. Zvýraznil bych titulky, udělal je větší. Každý článek by měl mít fotografii.

32 ROZHRANÍ První dojmy Zbavil bych se oficiálních prohlášení o tom, že se škola zúčastní exkurze. Případně bych zvolil jinou formu. Vyvaroval bych se psaní data ve tvaru „Dne “. Je třeba se rozhodnout, zda se jedná o nástěnku či o magazín. Pozor na psaní uvozovek, první se píše vždy dole!

33 ROZHRANÍ První dojmy Zvětšil bych písmo textu. Doplnil o legálně obstarané fotografie. Titulky by měly být ideálně dynamické, měly by tedy obsahovat sloveso.

34 ROZHRANÍ První dojmy Doporučuji text členit do odstavců pro větší přehlednost a čitelnost. Doporučuji také využívat mezititulky Pozor na nesprávné užití záporu, například: „Tato fakta jste určitě nevěděli, nebo ano?“ Čárka a mezera – mezera se píše vždy za čárkou, nikoliv před ní.

35 VOICE První dojmy Pozor na tříštění grafiky s titulky a ostatním textem. Obrázky by neměly obsahovat ideálně žádný text. Téměř nulová aktivita.

36 VOICE První dojmy Pozor, někde chybí interpunkce. Používání smajlíků v obsahu? Je třeba zvážit. Pokud ano, určitě nesmí nahrazovat interpunkci. Věta by měla být vždy zakončena tečkou, ne smajlíkem.

37 VOICE První dojmy Na hlavní stránce bych nezobrazoval celý článek, ale vždy jen fotku a titulek, případně perex. Odstavce některých článků jsou extrémně dlouhé. Někde se objevují prázdné řádky uprostřed textu. Píší texty studenti nebo vyučující?

38 VOICE První dojmy Pro propojení se sociálními sítěmi doporučuji využít oficiální social pluginy jako je například likebox.

39 VOICE První dojmy Zrušil bych rubriky, které nemají aktuální obsah. Viz třeba „Básničky“.

40 ČAS První dojmy Klady: čistý design, jasná identifikace se školou, dobré proporce titulků, propojení s FB, využití interaktivních prvků jako je například anketa apod.

41 ČAS První dojmy Zápory: Nepříliš velká frekvence nových příspěvků. Objevují se klasické chyby jako je například psaní první uvozovky formou dvou čárek,,.

42 ČAS První dojmy Ne všechny fotky jasně podtrhují titulek a přinášejí nějakou informaci. Jinak je textu na webu velmi málo. 

43 Písařík První dojmy Velmi zastaralý design. Hrozně moc rubrik. Zbytečně. Nepříliš velká aktivita. Proč má magazín jiný název, než je název domény? Není to škoda? Každý obrázek má trochu jiný rozměr, není to škoda?

44 Písařík První dojmy Recepty na školním magazínu? Titulek doporučuji dát vedle fotografie, aby se vzájemně tyto dva prvky doplňovaly.

45 Písařík První dojmy Obsah tvoří převážně oficiální prohlášení alá výlet, den otevřených dveří apod. Nelze i tato témata představit zábavnější či poutavější formou?

46 Písařík První dojmy Titulky nejsou dynamické, spíše připomínají názvy kapitol z učebnice. Doporučuji inspirovat se například titulky na webech jako idnes.cz, aktuálně.cz. Zejména co se týče délky a obsahu slovesa. „Bývalí fotbaloví reprezentanti v Nezamyslicích“ či „Den otevřených dveří“ působí nedokončeně.

47 Písařík Nápad Co takhle čtenářům studentské magazínu tykat? Čtou jej nejčastěji vrstevníci? Proč ne, buďte originální! Jinak pozor, velké „V“ v zájmenu „Vás“ píšeme jen při osobní korespondenci. V online žurnalistice nemá místo.

48 Tučňák První dojmy Na webu není prakticky žádný obsah připomínající nějaký online magazín. Obsahuje jen PDF verzi tištěného časopisu.

49 Spošák První dojmy Hurá, snad první online magazín, kde vidím využití videa! Pochvala. Originální název, doporučuji zakoupit s tímto názvem i doménu a na ní umístit magazín/blog. Doporučuji webu navrhnout nové originální logo.

50 Spošák První dojmy Platí jako jinde vyvarovat se nudně pojatým oficiálním článkům školy. Titulky doporučuji o délce cca 65 znaků vč. mezer.

51 Spošák První dojmy Platí jako jinde vyvarovat se nudně pojatým oficiálním článkům školy. Titulky doporučuji o délce cca 65 znaků vč. mezer. Super rozhovor, proč ho ale zobrazit na hlavní stránce celý a zabrat tím místo i jiným možným atraktivním textům? Vyvaroval bych se vykřičníkům. Chybí mi propojení se sociálními sítěmi, jednoduché sdílení článků.

52 Spošák První dojmy Poměrně slušná podoba poutání dalšího obsahu skrze pravý sloupec webu. Zkrátil bych v hlavičce webu níže uvedený text na cca 5 – 6 slov.

53 Spošák První dojmy Pokud se upraví forma obsahu, může být Spošák příští rok nejlepším magazínem. Frekvence příspěvků je slušná, zapálení tu je, jen to trochu učesat! Některé články jako například rozhovor s prvním absolventem školy, mě opravdu dostaly, palec nahoru!

54 Osmínek První dojmy Pěkně strukturovaný magazín. Jen bych zvážil změnu náhledu jednotlivých článků. Stačí jen fotka, titulek a případně perex. Jinak jeden článek na hlavní stránce zabírá veškerý prostor ve výřezu obrazovky.

55 Osmínek První dojmy Kladné body za využití fotogalerie!

56 Osmínek První dojmy Pozor na velké „V“ ve slově „Vám“. Pokud hodnotíme, doporučuji argumentovat. Co bylo dobré, co bylo špatné, být více konkrétní.

57 Osmínek První dojmy Pozor na správné psaní data. Nepíšeme 2.6., ale Za tečkou je vždy mezera! Mezera se píše i před závorkou.

58 Osmínek První dojmy Pozor na správné psaní data. Nepíšeme 2.6., ale Za tečkou je vždy mezera! Mezera se píše i před závorkou. Tabulátor se v online žurnalistice nepoužívá.

59 Osmínek První dojmy Obecně to chce zamakat na gramatice. Evidentně je sem text zkopírován od žáků včetně smajlíků, které redakční systém nepodporuje. Mezera za první závorkou se nepíše. První uvozovky se píší vždy dole.

60 GymTV První dojmy Naprosto profesionální vzhled magazínu. Super členění do rubrik. Videozprávy!!! Jasná identifikace se školou, přitom se jedná o médium a ne školní stránky. Co k tomu bylo potřeba? Šablona WordPressu! Není co vytknout.

61 GymTV První dojmy Vyhodnocujete toto? Většinou to nefunguje a lidi nečtou, ale můžete zkusit třeba doplnit o obrázek.

62 GymTV První dojmy Zde by měl být čtenář informován, že se dostane na jiný web. Dává se taková šipička do pravého rohu. Používá ve svých článcích například web Lupa.cz.

63 GymTV První dojmy Nadchnul mě rolující like box společně se stránkou! Skvělé využití sociálních sítí v rámci obsahu.

64 KOMÁR První dojmy Momentálně asi ve vývoji. Nedá se tedy moc hodnotit. Ale z toho, co je zatím vidět, se máme na co těšit.

65 GLOSSARIUM První dojmy Za léta hodnocení tohoto webu vidím super pokroky.

66 GLOSSARIUM První dojmy Super využití tlačítek To se mi líbí, která evidentně výborně fungují!

67 GLOSSARIUM První dojmy Přesah na YouTube, palec nahoru!

68 GLOSSARIUM První dojmy Pozor na klasickou chybu psaní první uvozovky nahoře.

69 Obecná doporučení  Více využívat multimediality online prostředí, například velmi zřídka se v obsahu objevují videa (například i z YouToube).  Sledovat statistiky čtenosti jednotlivých příspěvků.  Na základě toho, kolikrát byl jaký článek čten, komentován či sdílen na sociální sítě, učinit rozhodnutí pro další příspěvky. Upravovat na základě toho ediční plán.  Experimentovat s žánry. Zbavit se co nejvíce článků psaných ve stylu deníčků či oficiálních prohlášení. Tip: zkuste rozhovor s atraktivním titulkem!  Nepište, že jste se zúčastnili exkurze tehdy a tehdy. Pište, co jste viděli zajímavého, to musí být v titulku!  Zamýšlíte se nad mobilními verzemi vašich magazínů?


Stáhnout ppt "Hodnocení online magazínů Mgr. et Bc. Martin Peška."

Podobné prezentace


Reklamy Google