Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tak takhle ne, šéfe !!! Knihovny a rock´n´ roll Národní technická knihovna Praha, 15.června 2010 Miroslava Sabelová,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tak takhle ne, šéfe !!! Knihovny a rock´n´ roll Národní technická knihovna Praha, 15.června 2010 Miroslava Sabelová,"— Transkript prezentace:

1 Tak takhle ne, šéfe !!! Knihovny a rock´n´ roll Národní technická knihovna Praha, 15.června 2010 Miroslava Sabelová,

2 …již brzy na vašich televizních obrazovkách Česká televize (studio Ostrava) se rozhodla konkurovat televizní stanici Prima proti pořadu Ano, šéfe!, který se zaměřuje na zlepšování služeb v oblasti „potravy pro tělo“ tedy služeb gastronomických ČT připravuje pilotní díl pořadu nazvaného Tak takhle ne, šéfe !!! – zaměřuje se na oblast nejvíce dotující „výživu pro duši“ a tou je knihovnictví

3 Ano, šéfe ! pořad televize Prima na objednávku restauračních zařízení – otevřená kritika – přítomnost hodnotitele

4 Tak takhle ne, šéfe !!! PLAY

5 co můžeme udělat, abychom se vyhnuli podobným překvapením? nebát se srovnání  benchmarking  výzkumy knihoven  mystery shoping  soutěže – Knihovna roku, Kamarádka knihovna, Nejlepší městská knihovna – „cena Skanska, …  zhmotnění „Tak takhle ne, šéfe ???

6 Benchmarking moderní nástroj řízení měření výkonů a procesů organizace a jejich porovnávání s výkonem ostatních jako nástroj hledání nejlepších řešení přínosem je  zlepšení poznání vnitřního fungování organizace  identifikování možnosti zlepšení  efektivní sdílení zkušeností a podpora spolupráce 29 indikátorů rozdělených do tří skupin / Informace pro knihovny – Odborné činnosti a poradenství – Projekt „Benchmarking knihoven“

7 Výzkumy knihoven kdy  když chybí informace a argumenty  když neznáme nebo neumíme zdůvodnit k čemu  ke zlepšení služeb  k ověření předpokladů, hypotéz  k e zkvalitnění rozhodování a prosazení změn jak  využít zkušenosti jiných knihoven (Ústí nad Orlicí, Plzeň, Praha, Třinec)  spojit se s profesionály  semináře, vzdělávání, …

8 Mystery shoping výzkumná technika tzv. fiktivního nákupu/návštěvy vyhodnocení úrovně služeb a iniciace jejich zlepšení vyškolený „mystery zákazník“ přínosem je  získání objektivních informací o stavu provozu  podklady pro efektivní rozvoj zaměstnanců  zvýšení spokojenosti zákazníků  zvýšení výkonnosti firmy, kvality služeb, zlepšení image

9 a závěrem … děkuji svým kolegyním a kolegům za přípravu krátkého filmu ze zákulisí knihovny ještě jeden příklad ze života děkuji Vám všem za pozornost


Stáhnout ppt "Tak takhle ne, šéfe !!! Knihovny a rock´n´ roll Národní technická knihovna Praha, 15.června 2010 Miroslava Sabelová,"

Podobné prezentace


Reklamy Google