Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0208 Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_191.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0208 Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_191."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_191 Jméno autora: Ing. Bohuslava Klapuchová Třída/ročník: 3. Ročník Datum vytvoření:

2 Vzdělávací oblast: Podnikání a podnikové činnosti Tématická oblast: Prostředí podniku Předmět: Marketing a management Název učebního materiálu Analýza konkurence - ukázka Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Na příkladu analýzy konkurence studenti objevují možné konkurenční hrozby a navrhují opatření ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy Klíčová slova: Konkurence, marketingový mix Druh učebního materiálu: Prezentace

3

4 Jen pro vás jsme přemístili kus Afriky a její přírodu do areálu této ZOO Vydejte se na prohlídku zvířat z nejkouzelnějšího koutu země – Divoké Afriky

5  Snažili jsme se v ČR najít dostupné místo a zároveň co největší pozemek pro vytvoření výběhů  To se nám podařilo na okraji Českých Budějovic, nedaleko Hluboké nad Vltavou!

6 Speciálně upravené obrovské výběhy pro všechna zvířata, přizpůsobené jejich přírodnímu prostředí Je zde několik vysokých rozhleden a každý návštěvník dostane při vstupu dalekohled, aby mu ze světa zvířat neunikl ani jeden moment To vše a ještě více!

7

8  Leží nejblíže k naší ZOO  Tato zoologická zahrada se specializuje na zvířata Evropy a klimaticky mírné části Asie, zejména ale na druhy fauny České republiky, tudíž pro nás není tak velkým nebezpečím, jelikož jejich zaměření je jiné, než naše  Lidé, kteří mají zájem o podrobnější Afriku, téměř určitě zavítají k nám, jelikož jim nabízíme, co chtějí – faunu, flóru, kulturu a historii tohoto kontinentu

9  Je druhou nejbližší ZOO  Přestože je v Protivíně krokodýlí ZOO, Zoologické muzeum a nejrozsáhlejší středoevropská kolekce 18 druhů krokodýlů, pro naší ZOO Krále Jelimána není obchodním nebezpečím, jelikož se zaměřena na jiný druh zvířat.  Do budoucna dokonce zvažujeme spolupráci, krokodýly žijící v Africe chceme časem zařadit do naší ZOO, a tak je možné, že se z nás stanou obchodní přátelé

10  Dvůr Králové je jedna z největších ZOO v České republice, což není takový problém, jelikož je umístěna dostatečně daleko od nás  Nebezpečnější je fakt, že nabízí zajímavou podívanou v podobě Afrického safari – projíždění ve speciálním autobuse skrz výběhy některých afrických zvířat  Je to v podstatě jediná větší ZOO, která je z velké části zaměřená na Afriku a tudíž má z části podobné nabídky pro návštěvníky, jako my

11  Nalézá se sice na Moravě, ale i přes tuto vzdálenost jí můžeme vnímat jako konkurenci, vzhledem k příjemnému prostředí  Svůj areál rozdělili na kontinenty, takže návštěvníci si v této ZOO přijdou tak jako tak na své - i Afrika je zde dostatečně zastoupena  Výběhy jsou vymyšlené velice hezky a podobně jako u nás, žádné klece, ale přírodně oplocené části, oddělované říčkou a vodními příkopy  Zajímavostí je také zámeček Lešná umístěný uvnitř areálu ZOO

12  Samozřejmě musíme zmínit i ZOO v hlavním městě  Vysoce moderní zahrada ukazující zvířata v podmínkách, které se co nejvíce blíží jejich přirozenému prostředí  Podílí se na záchraně mnoha ohrožených druhů a je zapojena do projektů jako EAZA, EEP, GOD, WAZA, atd.  Nabízí také mnoho vzdělávacích programů pro školy i širokou veřejnost, v čemž je pro nás velkou konkurencí  V budoucnu tedy zaměříme větší pozornost právě do vzdělávacích programů

13 Název Volný přístup ke zvířatům Specializace na určitý druh/typ Vzdělávací programy Cizí kuchyně Suvenýry ZOO Krále Jelimána ANOANONEANOANO ZOO Ohrada NENEANONEANO Krokodýlí ZOO NEANONENENE Dvůr Králové NENEANONEANO ZOO Lešná ANONEANONEANO ZOO Praha NENEANONEANO

14 Název Vstupné - dospělý Rodinné vstupné Zlevněné vstupné Velké pohlednice PlakátyČasopis ZOO Krále Jelimána 100,-250,-65,-10,-75,-20,- ZOO Ohrada 80,-200,-50,-10,--29,- Krokodýlí ZOO 120,--60,---25,- Dvůr Králové 170,-490,-95,-20,-90,-49,- ZOO Lešná 100,--50,-17,-80,-45,- ZOO Praha 150,-450,-100,-18,-120,-49,-

15 NázevLetákyBrožuryWebVizitkyTelevize ZOO Krále Jelimána ANOANOANOANOANO ZOO Ohrada ANONENEANONE Krokodýlí ZOO ANONEANONENE Dvůr Králové ANOANOANOANOANO ZOO Lešná NEANOANOANONE ZOO Praha ANOANOANONENE

16 NázevPraha Východočeský kraj Zlínský kraj Jihočeský kraj ZOO Krále Jelimána NENENEANO ZOO Ohrada NENENEANO Krokodýlí ZOO NENENEANO Dvůr Králové NEANONENE ZOO Lešné NENEANONE ZOO Praha ANONENENE

17  Co se týče nabídky služeb, je pro nás největším konkurentem ZOO Lešná, zatímco nejmenším je Krokodýlí ZOO Protivín a ZOO Ohrada.  Cenově nejlevnější je zároveň s námi ZOO Ohrada, nejdražší je ZOO Dvůr Králové.  Porovnáme-li propagaci, naše ZOO a ZOO Dvůr Králové je nejlépe propagována, nejmenším konkurentem je pro nás v tomto ohledu ZOO Ohrada a Krokodýlí ZOO Protivín.  Největším konkurentem je již zmiňovaná ZOO Dvůr Králové. Bereme-li v úvahu vzdálenost, není pro nás tak nebezpečná, ale známost této ZOO spolu se zaměřením na Afriku je pro nás ohrožující. Není pro nás ale konkurentem ve všech ohledech, tudíž po rozvinutí studijních programů bychom měli převýšit jejich nabídku.  Nejblíže umístěnými jsou ZOO Ohrada a Krokodýlí ZOO Protivín, ale i přesto jsou pro nás minimální konkurencí. ZOO Ohrada je zcela zaměřena na druhy zvířat žijících u nás a Krokodýlí ZOO Protivín je, jak už z názvu vyplývá, zaměřená na různé druhy krokodýlů. Jejich ceny jsou sice nízké, zatímco jejich propagace a nabídky služeb jsou daleko za námi.

18  Úkol: Po shrnutí analýzy konkurence navrhněte opatření pro ZOO Krále Jelimána tak, aby tato ZOO byla dlouhodobě konkurenceschopná


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0208 Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_191."

Podobné prezentace


Reklamy Google