Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA a STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ, Česká Lípa, 28. října 2707, příspěvková organizace Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0880.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA a STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ, Česká Lípa, 28. října 2707, příspěvková organizace Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0880."— Transkript prezentace:

1 Název školy: STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA a STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ, Česká Lípa, 28. října 2707, příspěvková organizace Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Digitální učební materiály – Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/ 2- Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Označení materiálu:VY_32_INOVACE_222_Funkce médií_PwP Typ materiálu:PowerPointová prezentace Předmět, ročník, obor: Mediální výchova a rétorika, 1. ročník, Mechanik elektronik, Obchodník Číslo a název sady: Sada č Média a jejich vliv na mezilidské vztahy. Reklama. Téma: Funkce médií Jméno a příjmení autora: Lenka Brychová Datum vytvoření: Anotace: Materiál slouží především při výkladu nové látky. Žáci získají přehled o funkcích médií (informační, zábavní, kulturní, politické, sociální). Na prezentaci navazují testové otázky. Oba materiály lze využít ve výkladové i opakovací vyučovací hodině. Zdroje: Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

2 Funkce médií STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA a STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ, Česká Lípa, 28. října 2707, příspěvková organizace

3 Osnova  1. Evokace – akrostich  2. Brainstorming – Jaké jsou podle vás funkce médií?  3. Přemýšlejme …  4. Funkce médií  5. Informační funkce  6. Zábavní funkce  7. Kulturní funkce  8. Sociální funkce  9. Politická funkce  10.Shrnutí  11.Použitá literatura

4 Evokace  Vyberte si jedno masové médium a vytvořte podle následujícího vzoru akrostich:  Médium je prostředek sdělení  Éterická bytost  Daná velikost  I středně propečený biftek, který  Umí zamíchat našimi smysly  Má mnoho podob

5 Brainstorming  Jaké jsou podle vás funkce médií?

6 Přemýšlejme …  Vytvářejí média naši kulturu nebo ji spíše odrážejí?  Mají média spíš informovat nebo bavit?  Rozšiřují média náš pohled na svět, nebo jej naopak velice zužují?

7 Funkce médií  Informační  Zábavní  Kulturní  Sociální  Politická

8 Informační funkce  zprostředkování obrazu o světě  možnost být v kontaktu s celým světem  utváření představ o světě  nevýhody: zkreslení pohledu na svět, pohodlnost při vlastním poznávání

9 Informační funkce  Jak zjistit pravdivý obraz věci, která je nám médii předkládána?  Umět identifikovat mediální obsah  Porovnávat sdělení z různých médií  Zachovat zdravý rozum  Vytvořit si vlastní názor

10 Zábavní funkce  Jak se dnešní společnost baví? Jak se lidé bavili v minulosti?  Kdy v zábavě začala hrát roli média?

11 Zábavní funkce  souvisí s příchodem masové komunikace: počátek 20. století – film 20. léta 20. století – rozhlas 40. léta 20. století - televize

12 Zábavní funkce  poskytování zábavy, rozptýlení, vzrušení  pasivní příjem umělé zábavy nízké kulturní hodnoty  otupování představivosti  snižování kulturních nároků  diktování vkusu  útěky do nereálného světa (? rozlišení mediálního a reálného světa)

13 Kulturní funkce  jsou součástí kultury  velký počet příjemců  podíl na formování projevů kultury dané společnosti  vliv na „pohled na svět“  vliv na využití volného času  dysfunkce: oslabování tradic, potlačení nároků na estetiku

14 Sociální funkce  Kdo se podílí na naší výchově?  Kdo ovlivňuje: jak se chováme k starším lidem? jak se chováme v dopravních prostředcích? jak se chováme ke svým blízkým? jak se chováme k učitelům?

15 Sociální funkce  nabízí vzorce chování  určují společenské vztahy (představy o spokojené rodině, štěstí, bohatství)  nereálnost pohledu na vztahy mezi lidmi – telenovely, seriály  př. vzor mladých dívek v modelkách (anorexie)

16 Politická funkce  Jaké znáte pořady v televizi, které se věnují politice?

17 Politická funkce  pochopení souvislostí v politice  zapojení do politického života  pomoc orientovat se v politice (volby)  formování názorů na události  negativa: vnucování názorů

18 Shrnutí  Jaká byla prvotní funkce médií?  Jaké další funkce média mají?  Jak poznáme selhání kvality služby, kterou nám nabízejí?  Jakým ohrožením jsou jejich příjemci vystaveni? Kdo je jimi nejvíc ohrožen?

19 Použitá literatura  Pospíšil J., Závodná L.S.: Mediální výchova, ComputerMedia, Kralice na Hané 2009, s.33-36, ISBN:  Přispěvatelé Wikipedie, Akrostich [online], Wikipedie: Otevřená encyklopedie, c2012, Datum poslední revize , 13:13 UTC [citováno ]

20  Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.  Škola vlastní licence k software, pomocí kterých byl zpracován tento digitální učební materiál.  Pro citaci byla použita norma ISO 690.


Stáhnout ppt "Název školy: STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA a STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ, Česká Lípa, 28. října 2707, příspěvková organizace Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0880."

Podobné prezentace


Reklamy Google