Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Kontinuita a změna v bankovnictví ve věku informací Sławomir Lachowski – BRE Bank, Polska Tisková konference v Česku 26. listopadu 2007.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Kontinuita a změna v bankovnictví ve věku informací Sławomir Lachowski – BRE Bank, Polska Tisková konference v Česku 26. listopadu 2007."— Transkript prezentace:

1 Kontinuita a změna v bankovnictví ve věku informací Sławomir Lachowski – BRE Bank, Polska Tisková konference v Česku 26. listopadu 2007

2 Nová ekonomika je skutečná Inovovat nebo zemřít v Nové ekonomice.1a. Bankovnictví 2.0 1b. mBank.pl – elektronická revoluce v drobném bankovnictví v Polsku 1. Nová generace bankovnictví a. mBank.cz – nová generace bankovnictví v České republice2b.Agenda

3

4 „Banky jsou dinosauři”. „Bankovnictví je nezbytné. Banky ne.”

5 „Nepřežije nejsilnější druh, ani nejinteligentnější, ale ten nejlépe se přizpůsobující změnám.” Charles Darwin Přírodní zákon

6 Více: vědy práce spotřeby zábavy Více: konkurence příležitostí nejistoty obav „Přežije pouze paranoik”. A. Grove, Intel Corp. Ekonomika a společnost se rychle mění

7 Pouze 2% druhů, které žili na zemi, jsou doposud zde. Zbytek – 294 miliard druhů již zmizelo. Proč vyhynuli dinosauři? Ne proto, že by měli nebezpečné nepřátele ale protože neměli nic k jídlu v náročném prostředí, které se změnilo a oni nemohli stačit a přizpůsobit se.

8 „Největší těžkostí světa pro člověka není přijímat nové myšlenky, ale zapomenout na staré”. J. M. Keynes Odolnost vůči změně

9 Razantní inovace je produkt, služba nebo inovace obchodního modelu, která eventuelně ničí stávající dominantní produkt, službu nebo obchodní nodel na trhu. C. Christensen Innovators Dilemma (Dilema inovátora) Razantní inovace

10 Dobře řízené společnosti, které: Ale razantní inovace jsou zřetelně odlišné od udržitelných. Mění souhrn hodnot na trhu Otevírají nové trhy a… eventuálně přebírají ty starší. Sledování jejich zákaznických přání Agresivní investování do akvizice zákazníků Cíl větší, ne menší trhy Snaha o vyšší marže Jsou vynikající v udržitelných inovacích Razantní inovace Razantní inovace je produkt, služba nebo inovace obchodního modelu, která eventuelně ničí stávající dominantní produkt, službu nebo obchodní model na trhu.

11 Bezpříkladně vysoká rychlost změn znamená, že teorie často zaostává za praxí a minulé zkušenosti se ukazují být nedostatečnými, protože základní dovedností je zapomenout a zbavit se starých zvyků a modelů. Znalosti a inovační životní cykly se stávají kratšími a kratšími. Inovační vlna zatopí nepřipravené. Přináší práci a odbyt těm, kteří jsou vybaveni rozsáhlými znalostmi a novými technologiemi a vylučuje všechny ostatní z trhu. INOVAČNÍ vlna zatopí nepřipravené. Źródło: 2005 Polish Economy Innovation Report, T. Baczko (ed.), Warsaw, 2005 Inovovat nebo zemřít

12 Nová ekonomika je skutečná. Inovovat nebo zemřít v Nové ekonomice 1a. Bankovnictví 2.0 1b. mBank.pl – electronická revoluce v drobném bankovnictví v Polsku 1. Nová generace bankovnictví a. mBank.cz – nová generace bankovnictví v České republice 2b.Program

13 nabídka 2.0 Extrémně vhodné pro zákazníky, nejvyšší kvalita za nejnižší cenu otevřená, on-line, multikanálová a jednoduchá, přátelská k zákazníkům nezávislý, dobře vzdělaný, hledající, partnerství a autentičnost Technologie 2.0 Zákazník 2.0 banking 2.0 offer 2.0 customer 2.0 technology 2.0 bankovnictví 2.0 Svět nové ekonomiky ve finančnictví: bankovnictví 2.0 Nabídka 2.0 Technologie 2.0 Zákazník 2.0

14 bankovnictví 2.0 vs. internet 2.0 Orientace na zákazníkaProdukty navržené se zákazníky Snadné použití, jednoduché intuitivní Základní a některé doplňkové služby zdarma, bez použití žádný poplatek Otevřená finanční platforma a flexibilní strategie Hlavní hodnota - zákazníciOrientace na zákazníka Webové stránky, vytvořené zákazníky Snadné použití od samého začátku, intuitivní Základní a doplňkové služby obvykle zdarma, bez použití žádný poplatek Otevřená platforma pro sdílení obsahu Hlavní hodnota - uživatelé Svět nové ekonomiky ve finančnictví: bankovnictví 2.0

15 Jednoduché a transparentní procesy Snadný a pohodlný nákup Snadná změna dodavatele Nabídka finančních produktů a služeb podle potřeb zákazníka Srozumitelnost produktů& služeb Pohodlné a jednoduché využití technologie Více: Svět nové ekonomiky ve finančnictví: více pro méně

16 Nízkonákladové obchodní modely – ale úspory nákladů mají být převedeny na klienta Vysoká kvalita služeb – jedinečná zkušenost zákazníka: samoobsluha, plný přístup k informacím a transparentnost Otevřená architektura – svoboda volby Více pod jednou střechou - integrace finančních služeb a produktů na jednom místě Svět nové ekonomiky ve finančnictví: více pro méně

17 Platit svůj nájem Platit komunál Nakupovat on-line Koupit nový počítač Pohodlně platit za své nákupy investovat Začít spořit Pojistit své auto Koupit nové auto Kontrolovat své peníze Finanční potřeby z pohledu klienta

18 Přátelský svět pro osobní finance On line přístup 24 / 7 / 365 On-line p latby Převody daní Trvalé příkazy Přímé inkaso převody Spořící účet Termínované vklady Vzáj. invest. fondy Obchod s akciemi Hypotéka Rozsah úvěru Spotřebitelské úvěry Kreditní karty nakupování Přístup k hotovosti nakupování on-line Pojištění Penzijní plán Běžný účet

19 Nové potřeby Nové produkty a služby Nové způsoby distribuce a komunikace Nové technologie Nadhodnota Průrazné inovace zásadně mění obchod a vytvářejí: Razantní inovace mění svět financí

20 Nová ekonomika je skutečná Inovovat nebo zemřít v Nové ekonomice1a. Bankovnictví 2.0 1b. mBank.pl – elektronická revoluce v drobném bankovnictví v Polsku 1. Nová generace bankovnictví a. mBank.cz – nové generace bankovnictví v České republice2b.Program

21 Maximum výhod a pohodlí v osobních financích.

22 NEJLEPŠÍ FINANČNÍ INSTITUCE PRO NÁROČNÉ KLIENTY.

23 / / / nápady vpřed */

24 NEJLEPŠÍ FINANČNÍ INSTITUCE PRO NÁROČNÉ KLIENTY. Maximum výhod a pohodlí v osobních financích. / nápady vpřed/ / nápady vpřed / Založení mBank

25 / / / nápady vpřed / NEJLEPŠÍ FINANČNÍ INSTITUCE PRO NÁROČNÉ KLIENTY. Maximum výhod a pohodlí v osobních financích. zákazníci– 8 mil zaměstnanci – majetek – 626 mld EUR tržní hodnota – 17,4 mil EUR zákazníci – 2,2 mil zaměstnanci – majetek – 14,2 mld EUR tržní hodnota – 4,7 mil EUR zákazníci – 1,57 mil zaměstnanci – 111 majetek – 1,6 mld EUR

26 Samoobsluha 24/7/365 Pohodlnost: kdykoli/ kdekoli/ jakékoli zařízení Konstantní zlepšování inovacemi: produktů procesů distribuce a komunikace Nízké náklady Nízká cena Vyspělá technologie Vysoká kvalita mBank obchodní model Klíčové součásti obchodního modelu mBank Jednoduchost, Spolehlivost, poctivost (žádné skryté výdaje a poplatky)

27 Sweep účet –nový typ hypotéky; Jedno propojení (životní pojištění +investice do vzájemných +investice do vzájemných fondů) fondů) Supermarket investičních fondů: Otevřená architektura žádný zaváděcí poplatek žádný zaváděcí poplatek On-line zprostředkování propojené s běžným účtem Supermarket pojišťovacích služeb – nový typ bankovního pojištění pojištění Obchodní model mBank: Elektronická revoluce na masovém trhu Pokračuje inovace obchodního modelu mBank Okamžitý přístup spořící účet Zdarma běžný účet Strategie inovací je v obchodních modelech mBank stálým, pokračujícím procesem. Jediným stálým prvkem je změna. V průměru jednou za rok mBank zavádí velkou novou inovaci.

28 * Prognóza XII 2007 Obchodní model mBank: Elektronická revoluce na masovém trhu Klienti 360% pohled a centrální příkazové centrum pro osobní finance VÝHODA.VÝHODA. CENA.CENA. INOVACE.INOVACE. SAMOSPRÁVA.SAMOSPRÁVA. KOMUNITA.KOMUNITA. 24/7/365 přístupnost Internet, telefon, ATM nebo vhodně umístěný mKIOSEK Žádné nebo minimální poplatky za základní služby Transparentní a rovné podmínky nabídky Více než 7000 zápisů na fóru mBank týdně Zákaznický panel pro získání důkladné zpětné vazby Zákazníci dostávají informace, nástroje a široký výběr k uspokojení svých potřeb

29 * Prognóza XII 2007 NBP Obchodní model mBank: Elektronická revoluce na masovém trhu Vklady (KC M) % pohled a centrální příkazové centrum pro osobní finance VÝHODA.VÝHODA. CENA.CENA. INOVACE.INOVACE. SAMOSPRÁVA.SAMOSPRÁVA. KOMUNITA.KOMUNITA. 24/7/365 přístupnost Internet, telefon, ATM nebo vhodně umístěný mKIOSK Žádné nebo minimální poplatky za základní služby Transparentní a rovné podmínky nabídky Více než 7000 zápisů na fóru mBank týdně Zákaznický panel pro získání důkladné zpětné vazby Zákazníci dostávají informace, nástroje a široký výběr k uspokojení jejich potřeb

30 * Prognóza XII 2007 NBP Obchodní model mBank: Elektronická revoluce na masovém trhu Půjčky (KC M) % pohled a centrální příkazové centrum pro osobní finance VÝHODA.VÝHODA. CENA.CENA. INOVACE.INOVACE. SAMOSPRÁVA.SAMOSPRÁVA. KOMUNITA.KOMUNITA. 24/7/365 přístupnost Internet, telefon, ATM nebo vhodně umístěný mKIOSK Žádné nebo minimální poplatky za základní služby Transparentní a rovné podmínky nabídky Více než 7000 zápisů na fóru mBank týdně Zákaznický panel pro získání důkladné zpětné vazby Zákazníci dostávají informace, nástroje a široký výběr k uspokojení jejich potřeb

31 mBank a nikdo jiný… mKONTA (běžné účty) mKONTA (běžné účty) mPŮJČKY (půjčky a hypotéky) mPŮJČKY (půjčky a hypotéky) mVKLADY mKARTY (kreditní karty) mKARTY (kreditní karty) mINVESTICE (investiční produkty) mINVESTICE (investiční produkty) mPOJIŠTĚNÍ (pojišťovací produkty) mPOJIŠTĚNÍ (pojišťovací produkty) mShop (eCommerce) mShop (eCommerce) Bankovní produkty Nebankovní produkty mBank mobile (MVNO – mobilní bankéř) mBank mobile (MVNO – mobilní bankéř) Obchodní model mBank: Vše v jednom mBank to więcej niż tylko bank…

32  Věk od 18 do 35 let (75%)  Osoby žijící v městech  Vzdělaní, otevřené mysli, aktivní  Samostatně se rozhodující  Vnímaví k výhodným cenám  Přístupní novým technologiím  Uživatelé internetu Profil zákazníka Obchodní model mBank: Vše v jednom Zákazníci mBank – zákazníci nové generace

33 Nová ekonomika je skutečná Inovovat nebo zemřít v Nové ekonomice1a. Bankovnictví 2.0 1b. mBank.pl – elektronická revoluce v drobném bankovnictví v Polsku 1. Nová generace bankovnictví a. mBank.cz – nové generace bankovnictví v České republice 2b.Program

34 34 mBank.cz – nová generace bankovnictví mBank nabízí nový způsob bankovnictví: plaťte méně a získejte více!

35 35 mBank.cz – nová generace bankovnictví díky VYSPĚLÝM TECHNOLOGIÍM: mBank snížila náklady a díky tomu je bankovnictví levnější mBank snížila poplatky na nulu mBank nabízí vyšší úročení vkladů mBank má otevřeno každý den, v kterýkoliv čas mBank je dosažitelná kdekoliv na světě Plaťte méně a získejte více: Jak je to možné?

36 36 mBank.cz – nová generace bankovnictví Jediný účet zadarmo mKONTO- šetří peníze každý den Žádné poplatky za zřízení Žádné poplatky za platební příkazy A přesto máte úrok: 0,3% za každou vloženou částku plaťte méně: mKONTO běžný účet 156 KČ* 120 KČ* 75 KČ* 155 K* 0 KC * source: Scott and Rose

37 37 mBank.cz – nová generace bankovnictví získejte více: eMAX spořící účet eMAX - Nejlepší způsob jak spořit: Nejlepší úrokové sazby na trhu Mnohem více než na depozitních účtech Neustálý přístup k penězům – s platební kartou než na termínovaných vkladech! 1,70**1,70%**1,55%** 2,50%* 3,00% * Bez platební karty ** měsíční vklad vyšší než Kč

38 38 mBank v České republice Tým, který staví klienta do centra své práce

39 39 – stránka, která pomůže Strana, na které najdete vše potřebné plaťte méně a získejte více již dnes Jděte na mBank on-line Srovnejte nás a uvidíte, proč jsme lepší Zjistěte více o bezkonkurenčním bankovníctví Zjistěte jaké jsou možnosti mBank

40 40 KOMUNITA: Naslouchejte zákazníkům a vyjděte jim vstříc mBank.cz – nová generace bankovnictví ŠEST HODNOT, KTERÉ PREZENTUJÍ mBank: cena kvalita jednoduchost pohodlí inovace komunita Co je v mBank nejdůležitěší CENA: Utraťe méně Získejte více KVALITA: Nejnovější technologie a procesy JEDNODUCHOST: Díky mBank je bankovnictví snadné POHODLÍ: Vždy po ruce, dostupná 24/7/365 INOVACE: Dáváme více za méně banking 2.0

41 41 Fáze 1 Příprava Fáze 3 Vysunutí Fáze 2 Jemné zahájení 3 čtvrtletí čtvrtletí čtvrtletí 2008 Start – 1. červenec 2007 Fáze 4 Rozšíření Klíčové předměty plnění: test operační připravenosti – přátelští zákazníci (IT systémy a procesy) Klíčové předměty plnění: druhé uvolnění produktů k prodeji, další vývoj pevné distribuční sítě Klíčové předměty plnění: IT systémy již připraveny, zajištěný personál, první uvolnění připravených produktů k prodeji, funkční distribuční kanály, procesy zázemí v provozu, formální schválení a soulad s legislativou mBank.cz – Co děláme, kde jsme, kam směřujeme Nyní jsme zde!

42 42 mBank jako obchodní výzva mBank do České republiky: 12 Finančních Center 18 mKiosků Počet filiálek (do roku 2008): Finanční Centra : Praha, Brno, Ostrava, Liberec, Olomouc, Plzeň mKiosky : Praha, Brno, Ostrava, Liberec, Olomouc, Plzeň, Hradec Králove, České Budějovice, Pardubice

43 43 1 čtvrtletí čtvrtletí 2007 Nabízené produkty Běžný účet mKONTO Spořící účty eMAX Hypoteční produkty Hotovostní půjčky Otevřené investiční fondy Kreditní karty Produkty pro business Klienty e-commerce včetně služby mTransfer Připravované produkty mBank.cz – druhá fáze

44 44 Počet klientů (v tisících) >160 >160 Portfolio půjček (v miliardách EURO) >840 >840 Vklady (v miliardách EURO) >219 Do roku 2010 mBank jako obchodní výzva

45 45 Celková Investice Okamžiksrovnání nákladů a příjmů 29 milionů EUR 2010 mBank: klíčová očekávání

46 46 mBank.cz – nová generac bankovnictví NEPŘEKONATELNÁ NABÍDKA: díky technologii připravený tým nejlepší ceny a chytrý způsob, jak to dát všechno dohromady: business model - banking 2.0 dovolte nám představit: mBank v České republice

47 47 mFórum – nová generace dialogu mFórum je důkazem naší snahy oslovit Klienty přímo a vtáhnout je do dialogu. Místo, kde se mohou ptát, vyjadřovat, diskutovat – mezi sebou i s pracovníky mBank. mBank věří svým lidem. Ti proto svobodně přispívají na mFóru a nemusí se schovávat pod přezdívkami jako anonymní „dobře informované zdroje“. Okamžitá zpětná vazba od Klientů, snáze zjistíme, co by si přáli, co jim chybí. První den: 242 příspěvků 41 vláken 94 přispivatelů

48 48 mFórum – nová generace dialogu “…Autorizace přes SMS jako třeba u České spořitelny není dostačující zabezpečení. To si pište, až vám ukradnou SIM kartu, zjistíte to dost rychle.” “…Ale je to dostačující. Je to bezpečnější, než když ukradnou nějaký autentizační kalkulátor nebo něco jiného. SIM karta se dá u operátora okamžitě zablokovat. I samotnou SIM kartu je možné chránit PINem.” “…Zloděj by musel navíc znát ještě přihlašovací údaje (login a heslo). Proto je autentizační SMS jedno z nejlepších zabezpečení.” Žhavé otázky Rychlé odpovědi

49 49 mBank.cz – nová generace bankovnictví vyzkoušejte to sami


Stáhnout ppt "Kontinuita a změna v bankovnictví ve věku informací Sławomir Lachowski – BRE Bank, Polska Tisková konference v Česku 26. listopadu 2007."

Podobné prezentace


Reklamy Google