Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MAJÍ DĚTI PROSTOR ?. PRACOVNÍ SKUPINA „DEJME DĚTEM PROSTOR“  Cíl : Zmapovat, zda máme v Líšni dostatek bezpečného prostoru pro pohyb/hry/volnočasové.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MAJÍ DĚTI PROSTOR ?. PRACOVNÍ SKUPINA „DEJME DĚTEM PROSTOR“  Cíl : Zmapovat, zda máme v Líšni dostatek bezpečného prostoru pro pohyb/hry/volnočasové."— Transkript prezentace:

1 MAJÍ DĚTI PROSTOR ?

2 PRACOVNÍ SKUPINA „DEJME DĚTEM PROSTOR“  Cíl : Zmapovat, zda máme v Líšni dostatek bezpečného prostoru pro pohyb/hry/volnočasové aktivity dětí a mládeže  Výstupy : zpráva obsahující návrhy pro samosprávu podklady o hřištích pro informační materiály  Při Komisi sociální, zdravotní a rodinné politiky  Květen – listopad 2011  Členové : Mgr. Veronika Hradová, Mgr. Edita Kremláčková Ing. Tereza Kutínová, Jozef Sedláček  Spolupráce : Mgr. Ing. Eliška Vondráčková veřejnost, pracovníci ÚMČ Klub Pastelka o.s., Ratolest o.s., Saleziánské středisko mládeže  Publicita : Líšeňské noviny, web ÚMČ, web vlisni, MF Dnes

3 Jaký prostor děti potřebují NEOMEZENÝ /volnost a spontaneita/ POVZBUDIVÝ /podnětová bohatost-volně definované prvky/ DOSAŽITELNÝ /krátká vzdálenost bez nebezpečí/ Jaký prostor na sídlišti /ve městě/ máme PŘESYCENÝ CHUDŠÍ A STERILNĚJŠÍ ANONYMNÍ Důsledky  Omezení pohybových a sociálních aktivit dětí  Horší psychická i fyzická odolnost a sociální dovednosti dětí  Klesá úroveň mezilidské angažovanosti a odpovědnosti  Anonymní prostředí umožňuje asociální jednání  Bujení osobního prostoru do prostoru veřejného /auta, psi/

4 POČTY DĚTÍ A MLÁDEŽE v Líšni  Počet dětí ve věku 0-6 let: 1929 (7%)  Počet dětí ve věku 7-15 let: 1804 (7%)  Počet mládeže ve věku let: 989 (4%)  Děti a mládež do 19 let (4722) tvoří asi 18% obyvatel

5 HŘIŠŤĚ VE SPRÁVĚ MČ DĚTI DO (ZHRUBA) 7 LET 24 dětských hřišť 1 hřiště na 80 dětí DĚTI A MLÁDEŽ LET  CELKEM 12 (?) víceúčelových, lanových a fitness hřišť  8 víceúčelových hřišť - dobře udržované pouze 3  2 lanová hřiště  2 fitness hřiště  1 hřiště na 232 (349) dětí a mládeže OSTATNÍ hřiště - částečně přístupná veřejnosti:  Saleziánské středisko mládeže (dětské, bruslení)  ZŠ Masarova (víceúčelové, dětské)  ZŠ Novolíšeňská (víceúčelové)

6 MAPA-ROZLOŽENÍ HŘIŠŤ Světle fialová dětská hřiště Tmavě fialová-víceúčelová hřiště Červená-školská hřiště Světle modrá –fitness Zelená-lanová hřiště

7 MAPA POČTU DĚTÍ /MLÁDEŽE V OBLASTECH /barva vyjadřuje poměr počtu hřišť na počet dětí/ Červená-nejhorší Oranžová-střední Zelená-nejlepší

8 HODNOCENÍ STAVU  Nedostatek a nebezpečnost prostoru /hustá zástavba, automobilismus, nežádoucí sociální jevy, střet se psy/  Výhradní prostor pouze na maloplošných tradičních hřištích  Nerovnoměrné rozložení hřišť v rámci Líšně vzhledem k počtu dětí  Malá variabilita herních prvků a pouze na stávajících hřištích  Nízký počet hřišť pro starší děti a mládež – nízká úroveň vybavenosti

9 Hustota zástavby a automobilismus /Vlkova – Sedláčkova/

10 Malá variabilita prvků a pouze na maloplošných hřištích /Dětské hřiště Kosíkova/

11 Dětské hřiště J. Faimonové

12 Malý počet hřišť pro starší děti a mládež /Víceúčelové hřiště Elplova/

13 Lanové a fitness hřiště Synkova, Zikova

14 Nízká (žádná) úroveň vybavenosti Víceúčelové hřiště Jírova

15 NÁVRHY k prostoru pro děti a mládež

16 PROSTOR obecně  Rozvíjet urbanismus tzv. dětského patra – stav veřejných prostranství z pohledu dětí (bezpečnost, kontakt s přírodou a živly, hřiště, drobné prvky které jsou pro děti inspirující a rozvíjejí je)  Využívat architektonické/výtvarné návrhy  Financování z jiných zdrojů – granty, soukromí a firemní mecenáši  Veřejné debaty o záměrech /ankety, projednání/  Využívat svépomoc občanů, aktivitu dětí, spolupráci s neziskovými a školskými zařízeními  Psi bez vodítka pouze ve vymezeném oploceném prostoru

17 MOBILITA - BEZPEČNOST  Retardéry (zejména kolem škol a hřišť)  Obytné zóny - rozumné parkování  Zákaz a kontrola parkování na chodnících u škol (ZŠ Horníkova, MŠ Poláčkova)  Přechod pro chodce u bytového domu „Na panence“ ul.Sedláčkova, omezení rychlosti  Kontrola rychlosti ul. Střelnice, ul.Ondráčkova, nám.Karla IV.  Vhodné zmírnění střetů cyklisti/ auta x děti v Mariánském údolí  Kočárky: řešit parkování na chodnících a v místech křížení s chodníkem, úplná bezbariérovost

18 STÁVAJÍCÍ HŘIŠTĚ  Častější kontrola a průběžné opravy  Doplnit provozní řády / zvážit možnost správce u vybraných hřišť  Revitalizovat víceúčelová hřiště (oplocení, branky, hrazda, lezecké prvky, boule, odrážecí stěny, lavice se stolem, stojany na kola), včetně těch, která nejsou v revizní zprávě (Trnkova, Popelákova)  Průběžné doplňování dětských hřišť o prvky pro školní děti (šplhací a lanové prvky)  Doplnit přístupové cesty, zastínění, chybějící koše a lavičky  Rozšířit provozní dobu hřiště Dělňák  Více otevřít hřiště při školských zařízeních

19 NOVÁ HŘIŠTĚ A PRVKY  Jednotlivé menší herní/variabilní prvky po celém území (kamenné sestavy, klády, hrazdy, žebříky, kolotoče, fitness, nástřiky-kreslení na zdi a plácky, lezecké kameny, kontaktní objekty, amfiteátr, venkovní deskové hry, stříšky-domečky, pítka- vodní prvky, přírodní hudební prvky, rostliny); pokrýt Starou Líšeň  Nově budovaná dětská hřiště vybavit prvky pro širší věkovou skupinu - „vícegenerační“ hřiště  Centrální vícegenerační hřiště „Za Bednaříkovou“  Nové hřiště Holzova  Nové hřiště Broďák  Nové hřiště nám. Karla IV.  Nové hřiště Houbalova  Nové víceúčelové hřiště pro oblast J.Faimonové a Sedláčkova  Hřiště-okruh pro kola/koloběžky  Nové možnosti pro mládež: setkávací místa- stříška+lavice+ohniště, pikniková travnatá plocha, BTM cyklo areál, okruh na in-line bruslení, lezecká stěna, lanové prvky

20 Mapa navrhovaných hřišť

21 INSPIRACE

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38 DĚKUJEME ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "MAJÍ DĚTI PROSTOR ?. PRACOVNÍ SKUPINA „DEJME DĚTEM PROSTOR“  Cíl : Zmapovat, zda máme v Líšni dostatek bezpečného prostoru pro pohyb/hry/volnočasové."

Podobné prezentace


Reklamy Google