Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

4 Optimalizace úrovně dodavatelských služeb zákazníkům Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Ing. Martin Stávek Katedra jakosti a spolehlivosti.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "4 Optimalizace úrovně dodavatelských služeb zákazníkům Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Ing. Martin Stávek Katedra jakosti a spolehlivosti."— Transkript prezentace:

1 4 Optimalizace úrovně dodavatelských služeb zákazníkům Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Ing. Martin Stávek Katedra jakosti a spolehlivosti strojů Technická fakulta Česká zemědělská univerzita Praha 6 - Suchdol

2 2 Zadání protokolu 2

3 3 3

4 4 4

5 5 5

6 6 6

7 7 7

8 8 8

9 9 9

10 10 A. Optimalizace UDS zákazníkům 1. Náklady na zásoby a z deficitu a relativní zisk. 2. Graf jednotlivých nákladových položek (vyznačení optimální UDS). 3. Analýza jednotlivých nákladových položek. B. Hodnocení UDS 1. Hodnocení UDS pro počáteční dodávky. 2. Měření rychlosti dodatečného dodání včas nesplněných objednávek. Úkoly protokolu

11 11 N = N z + N d N = Náklady na zásoby + Náklady z deficitu 11 A. 1.1 Náklady na zásoby a z deficitu A. 1.2 Relativní zisk Z = T – N Z = Tržby – Náklady na zásoby a z deficitu A. Optimalizace UDS zákazníkům 1.1 Náklady na zásoby a z deficitu & 1.2 Zisk

12 12 Vyznačení opt. UDS – určeno dle výše relativního zisku, Spojnicový graf (měřítko 50 – 99 % & vyznačení MAX). A. Optimalizace UDS zákazníkům 2. Graf jednotlivých nákladových položek

13 13 ● max. UDS ≠ nejvyšší relativní zisk → z důvodu růstu nákladů na zásoby N z ● min. UDS ≠ min. Nákladům → růst nákladů z deficitu N d ● Náklady z deficitu N d jsou tvořeny: ● N na dodatečnou dodávku a dopravu, ● N na individuální zpracování zakázky, ● N na sledování včas nesplněných zakázek, ● N na pracovníky, ● N z ušlého zisku, ● N ze ztráty goodwillu. viz. 5. přednáška – 7. slide B. Optimalizace UDS zákazníkům 3. Analýza nákladových položek a dosaženého zisku

14 14 Počet vyřízených objednávek za měsíc [1]A1313,00 a) b) c) Celkový počet přijatých objednávek za měsíc [1]B1390,00 Průměrný počet vyřízených řádků objednávky [1]C8,00 Průměrný počet řádků objednávky [1]D8,60 Průměrná peněžní hodnota vyřízeného řádku [Kč]E381,75 Průměrná peněžní hodnota řádku [Kč]F377,52 Včas dodané množství položky [tun]G739,00 d) Celkové požadované množství položky [tun]H751,00 Počet položek ND vedených ve skladu na jeden typ stroje [1]I297,00 e) Celkový počet položek ND na jeden typ stroje [1]J1749,00 Počet chybějících položek ve skladu [1]K37,00 f) Celkový počet vedených položek ve skladu [1]L8914,00 B. Hodnocení UDS 1. Hodnocení úrovně služeb pro počáteční dodávky

15 15 a) podíl včas splněných objednávek PVSO 15 pozn. Vždy za jednotku času (den, týden, měsíc, …) b) podíl včas splněných řádků PVSŘ c) podíl splněné peněžní hodnoty objednávek PSPHO B. Hodnocení UDS 1. Hodnocení úrovně služeb pro počáteční dodávky

16 16 d) stupeň úplnosti dodávky SUD 16 e) zajištěnost sortimentu náhradních dílů ZSND f) nezajištěnost zásoby NZ B. Hodnocení UDS 1. Hodnocení úrovně služeb pro počáteční dodávky

17 Kum. četnost slouží k procentickému vyjádření. B. Hodnocení UDS 2. Měření rychlosti dodat. dodání včas nesplněných objednávek

18 18 5 = 5 – 0 10 = B. Hodnocení UDS 2. Měření rychlosti dodat. dodání včas nesplněných objednávek

19 19 11,8 % 88,2 % Zakótujte pravděpodobnosti vyřízení objednávky v časech t 2 = 3 dny a t 4 = 7 dnů. B. Hodnocení UDS 2. Měření rychlosti dodat. dodání včas nesplněných objednávek

20 20 Příloha UDS Růst Pokles Max Z = max. rozdíl mezi T a N Růst Skokové navýšení N z (2,5 krát) Skokové snížení Z (1,2 krát) Pokles


Stáhnout ppt "4 Optimalizace úrovně dodavatelských služeb zákazníkům Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Ing. Martin Stávek Katedra jakosti a spolehlivosti."

Podobné prezentace


Reklamy Google