Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

CALL CENTRUM JAKO CHRÁNĚNÁ DÍLNA Petra Dlabolová, manažer pro rozvoj obchodu a služeb Konference Call Centra 2014 Praha, 27.11.2014.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "CALL CENTRUM JAKO CHRÁNĚNÁ DÍLNA Petra Dlabolová, manažer pro rozvoj obchodu a služeb Konference Call Centra 2014 Praha, 27.11.2014."— Transkript prezentace:

1 CALL CENTRUM JAKO CHRÁNĚNÁ DÍLNA Petra Dlabolová, manažer pro rozvoj obchodu a služeb Konference Call Centra 2014 Praha,

2 Představení, vize a cíle družstva 1.SDZP družstvo je organizací, která se v prvé řadě věnuje zabezpečení a vytváření pracovních příležitostí pro osoby se zdravotním postižením prostřednictvím podnikatelských aktivit v řadě oborů. Je jednou z největších firem zaměstnávajících osoby se zdravotním postižením. 1. SDZP a skupina dceřiných firem v současné době zaměstnává zhruba 200 pracovníků, z nichž je 95% se zdravotním postižením.  být nejúspěšnějším a největším zaměstnavatelem zdravotně postižených v celé ČR  rozšiřovat aktivity do dalších regionů a prostřednictvím trvalého rozvoje  zavádět moderní technologie, neustálé vzdělávat, profesně rozvíjet a podporovat kreativitu svých zaměstnanců  rozšiřovat povědomí o možnostech a výhodách zaměstnávání osob se zdravotním postižením  rozšiřovat portfolio našich aktivit  být spolehlivým a inspirujícím protějškem pro naše zákazníky a obchodní partnery  pokračovat v šíření dobrého jména firmy

3 Obsah prezentace  Provozování call centra jako sociálního podniku v podmínkách české legislativy  Projekty vhodné pro osoby se zdravotním postižením a znevýhodněním  Bariéry a výhody v zaměstnávání z hlediska klienta a z hlediska handicapu  Adaptační proces pro osoby zdravotně postižené  Náhradní plnění

4 Partneři, členství a certifikace AZPO Group s.r.o. Textilní výroba. Projekt „Rozvoj sociálního podnikání v severních Čechách“ Další projekty a dceřiné firmy 1.SDZP TELCOM Servis Děčín s.r.o. Telekomunikace. Není CHD. Družstvo GRAFIKA. Grafické studio a chráněná dílna. i-TEX družstvo Textilní výroba. Systém řízení kvality (QMS), držitel certifikátu systému řízení kvality ISO 9001:2009.

5 Aktivity družstva  Služby – outsourcing zákaznických procesů, direct marketing  In-housing – vytváření chráněných pracovních míst v sídle klienta, s řízením ze strany klienta, zejména na pracoviště back office a zákaznické péče  Bezpečnostní služby a dohled – bezpečnostní služby, ostraha, dohled, recepční služby, EZS, EPS, kamerové systémy  Obchod – 137/2006, paragraf 101 o veřejných zakázkách, dodávky zboží (kancelářská, výpočetní a komunikační technika, kancelářské potřeby a spotřební materiál, oblečení a textil, hygienické a úklidové prostředky, čistící a průmyslová chemie, atd.)  IT, telco, slaboproudé montáže – projekty, instalace, servis a revize EZS, EPS, CCTV, LAN, provoz PCO, cloudová řešení  Vzdělávání – akreditované rekvalifikační kurzy a vzdělávací programy  Výroba – provoz chráněných šicích dílen zaměřených na konfekční i průmyslový textil. Výroba převážně pro export.

6 Call centrum  60 pracovníků  4 lokality – Ústí nad Labem, Děčín, Česká Lípa, Jaroměř  Síť homeworkerů z celé ČR (imobilní) -5,5 hod./úvazek  Projekty Pasivní telemarketing (prodejní a objednávkové linky) Virtuální asistentka Generování leadů Podpora B2B (schůzky)  Struktura call centra Manažer call centra Projektoví manažeři Supervisoři/teamleadeři Náslecháři

7 Fakta o OZP v ČR - 10% osob v ČR patří mezi osoby zdravotně znevýhodněné nebo postižené - 50% osob po ukončené onkologické léčbě končí v invalidním důchodu - existuje mnoho bariér a předsudků na straně zaměstnavatelů i zaměstnanců - velké množství bariér způsobených systémem - na jedno vypsané místo pro OZP připadá 31,6 OZP registrovaných na ÚP Nejčastější odpověď na zaměstnání OZP ? ONA: Rádi bychom u vás zaměstnali osobu se zdravotním postižením ON: Ale my máme malý výtah, a oni by se nám do něho nevešli.

8 Podpora zaměstnávání OZP Obecné teze o pracovní integraci OZP platí za určitých podmínek - je nutno vycházet z reality. Zajímavé výsledky posledních analýz ukazují, že  stále není v pořádku vnímání zdravotního postižení odbornou i laickou veřejností  brzda k osobnímu a profesnímu rozvoji OZP je v systému  integrace není jen „vyhnání“ OZP z ústavů a „chráněných dílen“, ale i vytvoření systému, který podpoří jejich skutečné začlenění Zkušenosti, zejména zahraniční, vedou k obrácení procesu rehabilitace:  namísto z nemoci do důchodu a možná časem do práce = obrácený postup: z nemoci do aktivity s intenzivní synergickou podporou, teprve pokud není úspěšná, zajištění důchodem a nepracovní aktivity  osobní a profesní rozvoj ke konkrétnímu pracovnímu uplatnění

9 Sklenice napůl prázdná nebo plná? Zaměstnavatelé/ podnikatelé - zaměstnanec je součástí puzzle  jiné priority, pohledy a pravidla  „jiný svět“ – svět trhu, konkurence, peněz, bez kterých nepřežijí  také OZP je „jen“ zaměstnanec, který musí být firmě užitečný a schopný profesně růst  problémy = čas managementu = peníze Osoby se ZP je jen součást celého systému – jedinečné puzzle v systému  zdravotní dispozice, kompenzace, pomůcek  osobních dispozice, zázemí, např. rodiny  know-how a prostředí zaměstnavatele  schopnosti se učit - osobní profesní rozvoj zaměstnance

10 Pojďme bořit bariéry  30% technické a komunikační  40% mentální (předsudky a negativní vnímání postižení)  15% chybějící know-how a informace, zkušenosti  10% absence informací o potenciálu profesního rozvoje  5% osobní zkušenost a postoje managementu Využití principu diverzity v přístupu zaměstnavatelů  odlišnost ne jako překážka, ale jako příležitost  pozitivní pohled: Ne problém, ale projekt!  nestačí rozhodnutí vedení společnosti, nutno „naladit“ a motivovat spolupracovníky, zapojit více úrovní  potenciál pro změnu klimatu ve firmě KLÍČOVÁ JE SKUTEČNÁ MOTIVACE

11 Na co vše třeba myslet Nebát se využít externí poradenství v případě potřeby Mít ošetřeno, co dělat v případě havarijních situací Ošetření zastupitelnosti pracovníka v případě nepřítomnosti (práce z domova) Vzájemný respekt Nebát se o věcech hovořit Správně nastavit očekávání a pravidla Soustředit se na vztahy na pracovišti, kde OZP pracuje

12 Adaptační proces pro OZP Před zaměstnáním popis pracovní činnosti, definice pracovní doby s nutnou flexibilitou případná úprava pracovního prostředí administrativní kroky- pracovní rehabilitace, příspěvky ÚP, příprava k práci Při přijímání vyhnout se hromadným náborům, assessment centrům zvážit očekávání výkonnosti (komunikace napříč celou strukturou) ošetření vztahů před nástupem do zaměstnání V průběhu zaměstnání pravidelná individuální hodnocení, naplnění vzájemných očekávání hodnocení s celým kolektivem další rozvoj zaměstnance

13 Užitečné informace  Vzdělávání úřadů práce v komunikaci s OZP (http://www.nrzp.cz/projekty/aktualni-projekty.html)http://www.nrzp.cz/projekty/aktualni-projekty.html  Diverzita pro OZP (www.diverzitaproozp.cz)www.diverzitaproozp.cz  Sociální pilíř konceptu ve vztahu k zaměstnanosti OZP (www.spcsr.cz)www.spcsr.cz  Systémový projekt MPSV ČR „Help for Them“ 2012 (http://portal.mpsv.cz/sz/obcane/zamestnavani_ozp/helpforthem/hlavni_vystupy_projektu _a_jejich_prinosy/)http://portal.mpsv.cz/sz/obcane/zamestnavani_ozp/helpforthem/hlavni_vystupy_projektu _a_jejich_prinosy/  Rehabilitace – Aktivace – Práce (EQUAL, EDOST 2008) (http://rap.pracovnirehabilitace.cz/vystupy-projektu)http://rap.pracovnirehabilitace.cz/vystupy-projektu  Systémový projekt „PREGNET“ (www.pracovnirehabilitace.cz)www.pracovnirehabilitace.cz  Kalkulačka přínosu zaměstnání OZP  Příklady a filmové dokumenty z příkladů, kde to j de

14 Náhradní plnění Náhradní plnění slouží k aktivní obchodní podpoře. Zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti Od je povinností zaměstnavatelů s více než 25 zaměstnanci zaměstnávat osoby se zdravotním postižením ve výši povinného podílu. Povinný podíl zdravotně postižených osob zákon stanovuje ve výši 4 % z celkovém počtu zaměstnanců Další výhody k náhradnímu plnění Cena za implementaci – možnost čerpání dotací CSR / společenská zodpovědnost Cena

15 Poděkování Petra Dlabolová manažer pro rozvoj obchodu a služeb GSM: ¨ ¨


Stáhnout ppt "CALL CENTRUM JAKO CHRÁNĚNÁ DÍLNA Petra Dlabolová, manažer pro rozvoj obchodu a služeb Konference Call Centra 2014 Praha, 27.11.2014."

Podobné prezentace


Reklamy Google