Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

CALL CENTRUM JAKO CHRÁNĚNÁ DÍLNA Petra Dlabolová, manažer pro rozvoj obchodu a služeb Konference Call Centra 2014 Praha, 27.11.2014.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "CALL CENTRUM JAKO CHRÁNĚNÁ DÍLNA Petra Dlabolová, manažer pro rozvoj obchodu a služeb Konference Call Centra 2014 Praha, 27.11.2014."— Transkript prezentace:

1 CALL CENTRUM JAKO CHRÁNĚNÁ DÍLNA Petra Dlabolová, manažer pro rozvoj obchodu a služeb Konference Call Centra 2014 Praha,

2 Představení, vize a cíle družstva
1.SDZP družstvo je organizací, která se v prvé řadě věnuje zabezpečení a vytváření pracovních příležitostí pro osoby se zdravotním postižením prostřednictvím podnikatelských aktivit v řadě oborů. Je jednou z největších firem zaměstnávajících osoby se zdravotním postižením. 1. SDZP a skupina dceřiných firem v současné době zaměstnává zhruba 200 pracovníků, z nichž je 95% se zdravotním postižením. být nejúspěšnějším a největším zaměstnavatelem zdravotně postižených v celé ČR rozšiřovat aktivity do dalších regionů a prostřednictvím trvalého rozvoje zavádět moderní technologie, neustálé vzdělávat, profesně rozvíjet a podporovat kreativitu svých zaměstnanců rozšiřovat povědomí o možnostech a výhodách zaměstnávání osob se zdravotním postižením rozšiřovat portfolio našich aktivit být spolehlivým a inspirujícím protějškem pro naše zákazníky a obchodní partnery pokračovat v šíření dobrého jména firmy

3 Obsah prezentace Provozování call centra jako sociálního podniku v podmínkách české legislativy Projekty vhodné pro osoby se zdravotním postižením a znevýhodněním Bariéry a výhody v zaměstnávání z hlediska klienta a z hlediska handicapu Adaptační proces pro osoby zdravotně postižené Náhradní plnění

4 Partneři, členství a certifikace
Projekt „Rozvoj sociálního podnikání v severních Čechách“ Systém řízení kvality (QMS), držitel certifikátu systému řízení kvality ISO 9001:2009. Další projekty a dceřiné firmy 1.SDZP AZPO Group s.r.o. Textilní výroba. TELCOM Servis Děčín s.r.o. Telekomunikace. Není CHD. Družstvo GRAFIKA. Grafické studio a chráněná dílna. i-TEX družstvo Textilní výroba.

5 Aktivity družstva Služby – outsourcing zákaznických procesů, direct marketing In-housing – vytváření chráněných pracovních míst v sídle klienta, s řízením ze strany klienta, zejména na pracoviště back office a zákaznické péče Bezpečnostní služby a dohled – bezpečnostní služby, ostraha, dohled, recepční služby, EZS, EPS, kamerové systémy Obchod – 137/2006, paragraf 101 o veřejných zakázkách, dodávky zboží (kancelářská, výpočetní a komunikační technika, kancelářské potřeby a spotřební materiál, oblečení a textil, hygienické a úklidové prostředky, čistící a průmyslová chemie, atd.) IT, telco, slaboproudé montáže – projekty, instalace, servis a revize EZS, EPS, CCTV, LAN, provoz PCO , cloudová řešení Vzdělávání – akreditované rekvalifikační kurzy a vzdělávací programy Výroba – provoz chráněných šicích dílen zaměřených na konfekční i průmyslový textil. Výroba převážně pro export.

6 Call centrum 60 pracovníků
4 lokality – Ústí nad Labem, Děčín, Česká Lípa, Jaroměř Síť homeworkerů z celé ČR (imobilní) -5,5 hod./úvazek Projekty Pasivní telemarketing (prodejní a objednávkové linky) Virtuální asistentka Generování leadů Podpora B2B (schůzky) Struktura call centra Manažer call centra Projektoví manažeři Supervisoři/teamleadeři Náslecháři

7 Fakta o OZP v ČR Nejčastější odpověď na zaměstnání OZP ?
10% osob v ČR patří mezi osoby zdravotně znevýhodněné nebo postižené 50% osob po ukončené onkologické léčbě končí v invalidním důchodu existuje mnoho bariér a předsudků na straně zaměstnavatelů i zaměstnanců velké množství bariér způsobených systémem na jedno vypsané místo pro OZP připadá 31,6 OZP registrovaných na ÚP Nejčastější odpověď na zaměstnání OZP ? ONA: Rádi bychom u vás zaměstnali osobu se zdravotním postižením ON: Ale my máme malý výtah, a oni by se nám do něho nevešli.

8 Podpora zaměstnávání OZP
Obecné teze o pracovní integraci OZP platí za určitých podmínek - je nutno vycházet z reality. Zajímavé výsledky posledních analýz ukazují, že stále není v pořádku vnímání zdravotního postižení odbornou i laickou veřejností brzda k osobnímu a profesnímu rozvoji OZP je v systému integrace není jen „vyhnání“ OZP z ústavů a „chráněných dílen“, ale i vytvoření systému, který podpoří jejich skutečné začlenění Zkušenosti, zejména zahraniční, vedou k obrácení procesu rehabilitace: namísto z nemoci do důchodu a možná časem do práce = obrácený postup: z nemoci do aktivity s intenzivní synergickou podporou, teprve pokud není úspěšná, zajištění důchodem a nepracovní aktivity osobní a profesní rozvoj ke konkrétnímu pracovnímu uplatnění

9 Sklenice napůl prázdná nebo plná?
Zaměstnavatelé/ podnikatelé - zaměstnanec je součástí puzzle jiné priority, pohledy a pravidla „jiný svět“ – svět trhu, konkurence, peněz, bez kterých nepřežijí také OZP je „jen“ zaměstnanec, který musí být firmě užitečný a schopný profesně růst problémy = čas managementu = peníze Osoby se ZP je jen součást celého systému – jedinečné puzzle v systému zdravotní dispozice, kompenzace, pomůcek osobních dispozice, zázemí, např. rodiny know-how a prostředí zaměstnavatele schopnosti se učit - osobní profesní rozvoj zaměstnance

10 Pojďme bořit bariéry KLÍČOVÁ JE SKUTEČNÁ MOTIVACE
30% technické a komunikační 40% mentální (předsudky a negativní vnímání postižení) 15% chybějící know-how a informace, zkušenosti 10% absence informací o potenciálu profesního rozvoje 5% osobní zkušenost a postoje managementu Využití principu diverzity v přístupu zaměstnavatelů odlišnost ne jako překážka, ale jako příležitost pozitivní pohled: Ne problém, ale projekt! nestačí rozhodnutí vedení společnosti, nutno „naladit“ a motivovat spolupracovníky, zapojit více úrovní potenciál pro změnu klimatu ve firmě KLÍČOVÁ JE SKUTEČNÁ MOTIVACE

11 Na co vše třeba myslet Nebát se využít externí poradenství v případě potřeby Mít ošetřeno, co dělat v případě havarijních situací Ošetření zastupitelnosti pracovníka v případě nepřítomnosti (práce z domova) Vzájemný respekt Nebát se o věcech hovořit Správně nastavit očekávání a pravidla Soustředit se na vztahy na pracovišti, kde OZP pracuje

12 Adaptační proces pro OZP
Před zaměstnáním popis pracovní činnosti, definice pracovní doby s nutnou flexibilitou případná úprava pracovního prostředí administrativní kroky- pracovní rehabilitace, příspěvky ÚP, příprava k práci Při přijímání vyhnout se hromadným náborům, assessment centrům zvážit očekávání výkonnosti (komunikace napříč celou strukturou) ošetření vztahů před nástupem do zaměstnání V průběhu zaměstnání pravidelná individuální hodnocení, naplnění vzájemných očekávání hodnocení s celým kolektivem další rozvoj zaměstnance

13 Užitečné informace Vzdělávání úřadů práce v komunikaci s OZP ( Diverzita pro OZP ( Sociální pilíř konceptu ve vztahu k zaměstnanosti OZP ( Systémový projekt MPSV ČR „Help for Them“ 2012 ( Rehabilitace – Aktivace – Práce (EQUAL, EDOST 2008) ( Systémový projekt „PREGNET“ ( Kalkulačka přínosu zaměstnání OZP Příklady a filmové dokumenty z příkladů, kde to jde

14 Náhradní plnění Zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti
Náhradní plnění slouží k aktivní obchodní podpoře. Zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti Od je povinností zaměstnavatelů s více než 25 zaměstnanci zaměstnávat osoby se zdravotním postižením ve výši povinného podílu. Povinný podíl zdravotně postižených osob zákon stanovuje ve výši 4 % z celkovém počtu zaměstnanců Další výhody k náhradnímu plnění Cena za implementaci – možnost čerpání dotací CSR / společenská zodpovědnost Cena

15 Poděkování ¨ Petra Dlabolová manažer pro rozvoj obchodu a služeb
GSM:


Stáhnout ppt "CALL CENTRUM JAKO CHRÁNĚNÁ DÍLNA Petra Dlabolová, manažer pro rozvoj obchodu a služeb Konference Call Centra 2014 Praha, 27.11.2014."

Podobné prezentace


Reklamy Google