Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2146.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2146."— Transkript prezentace:

1 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu školy Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada č. 22 Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada 22 _ M, DUM č.11 Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Název: Znázornění přirozených čísel pro 6. třídu Autor: Ing. Petra Antlová Stručná anotace: Motivační opakování přirozených čísel, jejich znázornění na číselné ose, číselné řady, zápis přirozených čísel v desítkové soustavě, doplňování slovních hádanek, práce s textem slovní úlohy, skupinová práce žáků, hodnocení žáků mezi sebou, mezipředmětové vztahy (zeměpis) Metodické zhodnocení: Pilotováno , 6.C, Petra Antlová.

2 Přirozená čísla Znázornění přirozených čísel

3 Co jsou přirozená čísla? Co jsou přirozená čísla? Řadíme nulu mezi přirozená čísla? Řadíme nulu mezi přirozená čísla? NULA NEPATŘÍ MEZI PŘIROZENÁ ČÍSLA

4 Odpověz na otázky. 1. Mezi níže seřazenými přirozenými čísly jsou tři vynechány, která to jsou? 208,, 210, 211, 212,, 214,, ,, 210, 211, 212,, 214,, Zakresli na číselnou osu chybějící přirozená čísla, která jsou označena barevnými body ???

5 Rychle odpovídej. 3.Které přirozené číslo následuje hned za číslem 169? 4.Které přirozené číslo je hned před číslem 158? 5.Které přirozené číslo je mezi čísly 167 a 169? 6.Vyjmenuj všechna přirozená čísla, která jsou mezi čísly 160 a 166?

6 Zakresli číselnou osu, vyznač a napiš. 7. Narýsuj část číselné osy s obrazy čísel 22, 23, …. až 32, jednotku zvol 1cm. Vyznač obrazy čísel 24, 26, 29, 30 a Zapiš přirozené číslo a) které následuje hned za číslem 30 _____ b) které, je hned před číslem 23 ______ c) Všechna přirozená čísla mezi čísly 23 a 27 __________________ __________________

7 Zápis přirozených čísel Přirozené číslo můžeme zapsat zkráceným nebo rozvinutým zápisem v desítkové soustavě. Přirozené číslo můžeme zapsat zkráceným nebo rozvinutým zápisem v desítkové soustavě. Zkrácený zápis: (sedm) jednotek 2 (dvě) desítky 1 (jedna) stovka žádný tisíc (0 tisíců) 8 (osm) desetitisíců 9 (devět) statisíců 5 (pět) miliónů Rozvinutý zápis: Součin můžeme v zápisu vynechat, neboť = 0

8 Zápis přirozených čísel – příklady 1 9. Poloměr Země je asi šest miliónů tři sta sedmdesát tisíc dvě stě dvacet pět metrů. Zapiš tuto délku pomocí číslic pomocí zkráceného i rozvinutého zápisu. ________________________________________ ________________________________________ 10. Víš, jak se nazývá tisíc miliónů? 11. Napiš zkrácený zápis těchto čísel a) = _____________ b) = _________ c) = ______________

9 Zápis přirozených čísel – příklady Zapisuj přirozená čísla: a)91 b)1099 c) d) e) a)největšínejmenší Jednociferné číslo b)nejmenšínejvětší Dvojciferné číslo c)nejmenšínejvětší Trojciferné číslo d)nejmenšínejvětší Čtyřciferné číslo e)největšínejmenší Pěticiferné číslo a)b) c) d) e)

10 Zápis přirozených čísel – příklady Práce ve skupinách, hledání správných přirozených čísel - Vyhrává skupina, která první najde a správně přiřadí přirozené číslo ke svému zápisu v desítkové soustavě. 14. Slovní úloha, nalep do sešitu a vyřeš. Zpráva z rozhlasu: „Náklady na výstavbu silnic v ČR byly v letech devatenáct se devadesát sedm až dva tisíce přibližně dvacet čtyři miliard jedno sto osmdesát čtyři miliony korun.“ Zapiš číslicemi všechny číselné údaje.

11 Řešení , 213, , 66, 69, 70, , 162, 163, 164, , 25,

12 Řešení = miliarda ; 9 045; A: 2 500; 3 011; ; ; B: 3 400; 2 010; ; ; ; 2000; Kč a)91 b)1099 c) d) e)

13 Metodický pokyn pro úlohu 13. Pedagog si připraví do výuky karty s jednotlivými čísli napsanými slovy pro 4-5 skupin žáků. Ideálně každá skupina např. 5 různých čísel, skupina současně odlišená barvou. Pedagog si připraví do výuky karty s jednotlivými čísli napsanými slovy pro 4-5 skupin žáků. Ideálně každá skupina např. 5 různých čísel, skupina současně odlišená barvou. Podobně si tato čísla připraví na jiné karty napsaná čísly a min. další 3 čísla navíc vymyslí, aby žáci nemohli využít vylučovací metody Podobně si tato čísla připraví na jiné karty napsaná čísly a min. další 3 čísla navíc vymyslí, aby žáci nemohli využít vylučovací metody Skupiny mají za úkol správně přiřadit numerický zápis čísel ke slovnímu zápisu. Skupiny mají za úkol správně přiřadit numerický zápis čísel ke slovnímu zápisu. Vyhrává rychlejší skupina Vyhrává rychlejší skupina Hodnocení provádí skupiny mezi sebou. Hodnocení provádí skupiny mezi sebou. Rychlejší skupiny dělají slovní úlohu č. 14 Rychlejší skupiny dělají slovní úlohu č. 14

14 Citace: ODVÁRKO-KADLEČEK, Oldřich - Jiří. MATEMATIKA pro 6. ročník základní školy, 1.díl. 2. vyd. Havlíčkův Brod: Prometheus, spol. s r.o., ISBN Kapitola 1.1, s. 3.,s. 4., kapitola 1.3, s. 7., s. 8., kapitola 1.4, s. 10


Stáhnout ppt "Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2146."

Podobné prezentace


Reklamy Google