Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VCVS ČR „Zavádění moderních metod řízení kvality na úřadech“ Zkušenosti se zaváděním BENCHMARKINGU Mgr. Rostislav Honus Vzdělávací centrum pro veřejnou.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VCVS ČR „Zavádění moderních metod řízení kvality na úřadech“ Zkušenosti se zaváděním BENCHMARKINGU Mgr. Rostislav Honus Vzdělávací centrum pro veřejnou."— Transkript prezentace:

1 VCVS ČR „Zavádění moderních metod řízení kvality na úřadech“ Zkušenosti se zaváděním BENCHMARKINGU Mgr. Rostislav Honus Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR

2 VCVS ČR Průběh projektu Analytická práce s výsledky Dobré praxe z benchmarkingu Využití výsledků pro řízení úřadu

3 VCVS ČR Průběh projektu Tři pracovní skupiny, celkem 23 obcí:

4 VCVS ČR Průběh projektu

5 VCVS ČR Průběh projektu Úvodní proškolení v benchmarkingu, 2 dny - září pracovních jednání listopad září 2007 Vyplnění databáze vstupních údajů, 396 ukazatelů za roky 2004/ Vyhodnocení výsledků, databázová aplikace Sdílení praktických zkušeností Publikace "Dobré praxe z benchmarkingu"

6 VCVS ČR Dobré praxe z benchmarkingu Zkušenosti členů PS - co nám benchmarking dal a vzal? Dobré praxe - Vrchlabí, Chomutov, Děčín, Hradec Králové, Moravská Třebová, Uherský Brod, Vsetín, Písek, Strakonice, Šumperk, Pelhřimov, Frýdek Místek, Nový Bor, Zlín, Nový Bydžov, Prostějov Využití benchmarkingu - analýza dat, personální zajištění a využití výsledků

7 VCVS ČR Dobré praxe z benchmarkingu Benchmarking nám dal především informace a vzal některým iluze, že lze řídit bez nich. Chtěli jsme si srovnáním s ostatními účastníky ověřit předpoklad, že poskytujeme občanům dobré služby za přijatelných nákladů. Zapojení do BMK bych doporučil, protože umožní vystoupit z každodenních vyjetých kolejí a podívat se, jak se dělá veřejná správa jinde. Pokud zjistím, že jsem nejlepší, pak neznám lepší pocit! Pokud zjistím, že nejlepší nejsem, mám se nad čím zamyslet a mám co zlepšovat. Benchmarking je nejenom srovnání, ale i setkávání a seznamování s dobrou praxí. Nenásilnou formou se tak přispívá k vyšší kvalitě veřejné správy.

8 VCVS ČR Data a ukazatele, práce s výsledky 53 oblastí samostatné a přenesené působnosti 1. Profil města 2. Profil úřadu 3. Přenesená působnost

9 VCVS ČR Data a ukazatele 1. Profil města Obecné informace - počet obyvatel, míra nezaměstnanosti Dotace, příjmy a výdaje - dotace dle druhů na jednoho obyvatele, vlastní příjmy, dlouhodobé závazky, výběr místních poplatků... Výdaje na kulturu a sport Sociální situace - spisy SPOD, VHP, běžné výdaje Školství - počty žáků v MŠ, ZŠ na 1000 obyvatel, výše příspěvků na žáka apod.

10 VCVS ČR Data a ukazatele 2. Profil úřadu Lidské zdroje - struktura zaměstnanců, výdaje na vzdělávání, provozní výdaje na zaměstnance, mzdy a odvody... Tech. zabezpečení - kanc. plochy + náklady, výdaje na HW a SW na zaměstnance, autoprovoz, telefony a úklid Sociální fond

11 VCVS ČR Data a ukazatele 3. Přenesená působnost Občansko správní agendy - matrika, evidence obyvatel, OP, CD Dopravně správní agendy - registr řidičů, vozidel, zkušební komisaři, dopravní přestupky, spec. stavební úřad atd. Životní prostředí - vodoprávní řízení, lesní hospodářství, odpady, ovzduší, ZPF... Ostatní specializované - stavební úřad, živnostenský úřad, památková péče atd.

12 VCVS ČR Výsledky

13 VCVS ČR Výsledky

14 VCVS ČR Zařazení benchmarkingu do řízení úřadu Odpovědnost tajemníka Vysvětlit, motivovat, řídit sběr dat, kontrolovat, hodnotit, sdílet dobré praxe, využít výsledků ve vztahu k RM a ZM, realizovat systémová opatření a změny.

15 VCVS ČR Příklady využití výsledků pro řízení úřadu oSestavení akčního plánu benchmarkingu. oNastavení optimálního počtu pracovníků. oVyužití výsledků při pravidelných hodnotících pohovorech. oPodpora při rozhodování o výši rozpočtových nákladů na provoz úřadu – náklady na vzdělávání, hardware, software. oSystémové změny týkající se zvyšování kvality služeb občanům – klientům, úředních hodin, odbavovacích systémů apod. oPodpora při jednáních o příspěvku na výkon přenesené působnosti. oPodpora při realizaci jakýchkoli změn, které vycházejí ze sdílení DOBRÝCH PRAXÍ. oVyužití výsledků pro potřeby interního auditu.

16 VCVS ČR Kontakty Ing. Jana Voldánová; manažerka projektů vcvscr.cz Mgr. Rostislav Honus gmail.com

17 VCVS ČR Děkuji za pozornost a přeji příjemný den. Více informací naleznete také na:


Stáhnout ppt "VCVS ČR „Zavádění moderních metod řízení kvality na úřadech“ Zkušenosti se zaváděním BENCHMARKINGU Mgr. Rostislav Honus Vzdělávací centrum pro veřejnou."

Podobné prezentace


Reklamy Google