Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU."— Transkript prezentace:

1 Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivityIII/2 inovace a zkvalitnění výuky pomocí ITC AutorIng. Milan Solil Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ATM_3S_SL_10_02 NázevVznik počítačů a jejich vliv na automatizaci Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětAutomatizace RočníkTřetí Tematický celekVývoj a základy automatizace AnotacePostupný vývoj výpočetní techniky a její využití Metodický pokynPrezentace pomocí dataprojektoru, 45 minut Klíčová slovaReléový a elektronkový počítač, mikroprocesor, robot Očekávaný výstupSeznámit žáky s vývojem výpočetní techniky Datum vytvoření10. 9. 2012

2 VÝVOJ A ZÁKLADY AUTOMATIZACE 02. Vznik počítačů a jejich vliv na automatizaci

3 Vznik počítačů a jejich vliv na automatizaci Druhá světová válka vedla ve svých důsledcích ke zvýšení požadavků na zbrojní výrobu a vlastně jen zvýšila požadavky na ještě rozsáhlejší automatizaci výroby. Protože se výrobní stroje stávaly stále složitějšími, bylo nutno hledat taková řešení, která by umožňovala automatizovat složité řídicí funkce.

4 Vznik počítačů a jejich vliv na automatizaci Dosažené výsledky zkoumání popsal prof. N. Wiener ve své knize "Kybernetika neboli řízení a sdělování v živých organismech a strojích". Obecné principy automatického řízení, které kybernetika jako nový vědecký obor popsala, pomohly konstruktérům prvních amerických samočinných počítačů - reléového počítače MARK I

5 (1937) a elektronkového počítače ENIAC (1946). Do počátku éry samočinných počítačů stavěl člověk stroje, které znásobovaly jeho sílu, rychlost, vidění a.pod., a automatizovaly fyzickou práci. Nyní však dovedl postavit stroj, který do určité míry dovedl rychle napodobit duševní práci člověka, a mohl jej využít k realizaci složitých řídicích systémů. Vznik počítačů a jejich vliv na automatizaci

6 Samočinné číslicové počítače znamenaly přínos pro automatizaci jednak tím, že představovaly dosud nejkomplikovanější systémy, které bylo nutno automaticky řídit. Jejich dalším přínosem však bylo, že s jejich využitím bylo možno realizovat složité řídící systémy, které dokázaly řídit komplikované výrobní a jiné procesy. Vznik počítačů a jejich vliv na automatizaci

7 Nástup mikroprocesorů počátkem 80. let umožnil, aby řada zařízení využila pro svoje automatické řízení přímo zabudovaného mikroprocesoru. Mikroprocesor tak představoval prostředek pro realizaci pružné automatizace, kdy ke změně automatizovaných funkcí stačila rychlá výměna řídicího programu. Propojování počítačů do sítí, které je tak charakteristické pro současnou informační společnost. Vznik počítačů a jejich vliv na automatizaci

8 Český spisovatel Karel Čapek napsal v roce 1921 divadelní hru R.U.R. Otec a syn Rossumovi objeví výrobu umělých lidí, které nazvou roboty (odtud název hry Rossumovi Univerzální Roboti - Rossum's Universal Robots ) – nahradí tak lidskou práci činností robotů. Zdá se, že lidstvo má vyhráno. Roboti budou pracovat a lidé se mohou věnovat jen odpočinku a radovánkám. Dělníci, propuštění z práce však zahájí stávku a úřady proti nim pošlou právě Roboty. Vyzbrojení Roboti jsou však posláni vládami jednotlivých států do válek, jejichž zkázonosnosti se žádná dřívější válka nevyrovná. Nakonec Roboti získají vládu nad světem a sprovodí lidstvo s povrchu světa.

9 Zákony robota Schopnost robota zničit cílevědomě svého tvůrce, nenechala klidným amerického spisovatele Isaaca Asimova, který ve své sci-fi knize "Já robot" formuloval soustavu pravidel, které by měly být vloženy do inteligentních robotů: 1. Robot nesmi ublížit člověku nebo svoji nečinnosti dopustit, aby člověku bylo ublíženo.

10 Zákony robota 2. Robot musí uposlechnout příkazů člověka kromě případů, kdy tyto příkazy jsou v rozporu s prvním zákonem. 3. Robot musí chránit sám sebe před zničením, kromě případů, kdy tato ochrana je v rozporu s prvním nebo druhým zákonem.


Stáhnout ppt "Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU."

Podobné prezentace


Reklamy Google