Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketingové řízení zahraničního obchodu Katedra řízení podniku Téma 9 – česká podpora podnikání.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketingové řízení zahraničního obchodu Katedra řízení podniku Téma 9 – česká podpora podnikání."— Transkript prezentace:

1 Marketingové řízení zahraničního obchodu Katedra řízení podniku Téma 9 – česká podpora podnikání

2 Exportní strategie Schválena vládou ČR dne , shrnuje celkovou vizi proexportních aktivit státu. vychází ze současného stavu české ekonomiky, vymezuje strategický rámec proexportní politiky do roku 2020 a shrnuje celkovou vizi proexportních aktivit státu, jejich cíle a rovněž opatření, definuje 12 prioritních zemí - Brazílie, ČLR, Indie, Irák, Kazachstán, Mexiko, Ruská federace, Srbsko, Turecko, Ukrajina, USA, Vietnam. obsahuje rovněž cílenou skupinu tzv. zájmové země, kterých je 25 - Angola, Argentina, Austrálie, Ázerbájdžán, Bělorusko, Egypt, Etiopie, Chile, Ghana, Chorvatsko, Izrael, Japonsko, JAR, Kanada, Kolumbie, Maroko, Moldavsko, Nigérie, Norsko, Peru, Senegal, Singapur, SAE, Švýcarsko a Thajsko.

3 Exportní strategie Zaměření exportní strategie: zjednodušení a zefektivnění přístupu českých exportérů k podpoře státu a ke službám spojeným s exportem Definovány tři nosné pilíře usnadňující realizaci tohoto cíle: 1. Zpravodajství pro export 2. Rozvoj exportu 3. Rozvoj exportních příležitostí

4 Nejdůležitější projekty pro české exportéry Cesty ministra do zahraničí (mimo EU) AKTIVNÍ PODPORA FIREM 14 zemí: Albánie, Bosna a Hercegovina, Ekvádor, Irák, Kolumbie, Makedonie, Ruská federace, Turecko, Srbsko. Vietnam, Thajsko, Barma, Kazachstán, USA. 15 akcí Alžírsko, Bangladéš, Indie, Čína, Izrael, Maroko, Turecko, Kazachstán, Rusko, Bosna, Srbsko, Ukrajina, Ázerbájdžán, Gruzie, země subsaharské Afriky Integrovaná síť obchodních misí Příprava dokumentů na podporu obchodu. Mezivládní a rezortní smlouvy: Ekvádor, Irák, Thajsko Marketingová podpora v zahraničí Nový systém služeb CzechTrade, CzechInvest Služby pro exportéry poskytované MPO a jeho zahraniční sítí

5 Nejdůležitější projekty pro české exportéry rozšiřování zahraniční sítě s důrazem na prioritní a zájmové země zastoupení, červen zastoupení Zefektivnění řízení sítě: integrace kanceláří CzechTrade a CzechInvest, kmenoví zaměstnanci MPO Posílení zahraniční sítě: 2012: Kanada, Dánsko, Černá Hora, Čína, Argentina, Izrael, Thajsko, Senegal, Indie, Austrálie 2013: Čína, Brazílie, Turecko, Peru, Kolumbie, Chile, Indonésie Globální diverzifikace exportu Česká exportní banka Česká garanční a pojišťovací společnost Exportní financování a pojištění

6 ČESKÁ EXPORTNÍ BANKA Objem podepsaných úvěrových smluv přibližně 26 mld. Kč, historicky 3. nejvyšší za 17 let činnosti ČEB Předpokládané čerpání vyčleněné částky 660 mil. Kč ze státního rozpočtu na činnost ČEB EXPORTNÍ GARANČNÍ A POJIŠŤOVACÍ SPOLEČNOST Objem nově uzavřených pojistných smluv - přibližně 71 mld. Kč, překročení podnikatelského záměru o 13 mld. Kč Posílení pojistných fondů EGAP dotací ze státního rozpočtu ve výši 1 mld. Kč Pojistná kapacita rozpočtována ve výši 250 mld. Kč Více viz Vyhodnocení exportní strategie - strategie-cr html

7 Exportní grand – velké lákadlo - Tuzemští vývozci mají každoročně možnost zapojit se do několika soutěží o zajímavý finanční příspěvek či grant k rozvoji svých exportních aktivit. - Organizátory soutěží jsou zpravidla silné nadnárodní společnosti a finanční instituce. Exportní cena DHL Uni Credit Exportní cena HSBC korun obdržela společnost PROMA REHA z České Skalice, vítěz grantové soutěže HSBC GRANT na podporu zahraničního obchodu. Na realizaci svého exportního projektu, dodávky nemocničních polohovacích lůžek na Arabský poloostrov, získá kromě finanční podpory i obchodní know-how české pobočky HSBC Bank plc, lídra v oblasti financování exportu. Za nejlepší růstovou strategii byla oceněna stavební firma KB – BLOK systém.

8 Podpora exportérům Hospodářská komora České republiky aktuálně prezentuje dva zajímavé projekty – tzv. podnikatelské mise a podporu účasti na specializovaných veletrzích a výstavách v zahraničí. V nabídce budou moci exportéři nalézt přibližně 100 veletrhů, kterých se mohou účastnit s přímou podporou realizovanou prostřednictvím HKČR. „Účastníkům poskytneme na jednu veletržní akci až Kč potřebných k zajištění plochy, expozice či doprovodných služeb, zároveň garantujeme odborné poradenství a konzultace a podporu komunikace v teritoriu,“ řekl Radek Pažout za Hospodářskou komoru ČR. Česká exportní banka uvedla na trh nové produkty na podporu exportu malých a středních podniků a ve spolupráci s Evropskou garanční a pojišťovací společností (EGAP) provozuje v jednotlivých regionech ČR kontaktní místa pro exportéry.

9 Exportér roku V 18. ročníku spolu soupeřily firmy s objemem tržeb vyšším než 100 milionů korun ročně. Celková suma tržeb všech zúčastněných dosáhla hodnoty 577 bilionů korun. Například vítěz kategorie s největším počtem ex portních destinací vyvezl za loňský rok své výrobky do 128 zemí světa. Více viz. Výsledky soutěže exporter roku 2012

10 Projekt Žijeme v zahraničí Projekt je určen zejména pro střední a menší firmy, které bez zbytečné byrokracie mohou efektivně prověřit exportní příležitosti či zajistit prodej ve vybrané zemi. První prioritní skupinou jsou společnosti, které mají s exportem již zkušenosti a plánují rozšířit své exportní teritoria. Další neméně důležitou skupinou jsou podnikatelé, kteří dosud neexportovali, ale rádi by prověřili možnosti prodeje svých výrobků do zvolených zemí zahraničních kontaktů ve 111 zemích Více viz

11 Česká pobočka ICC (Mezinárodní obchodní komory) Prostřednictvím komisí ICC ČR získávají podnikatelé přístup k nejnovějším informacím z dění, nových praktik a postupů v rámci mezinárodních obchodních transakcí. Komise vydávají oficiální stanoviska a doporučení pro vlády států a mezivládní organizace, aktivně vystupují v poradních sborech pro G20 a instituce jako OSN, OECD, WTO, EU atp. Více viz

12 Závěr Aktuální informace na Státní podpora exportu Rubrika poskytuje ucelený přehled nabídky služeb státu a jeho specializovaných institucí pro exportéry a nabízí komfortní přístup k základním dokumentům proexportní politiky ČR. Uvedeny jsou také důležité kontakty a odkazy na relevantní související informace. Děkuji Vám za pozornost, případné dotazy k výše uvedeným tématům ráda telefonicky či písemně zodpovím. Těším se na další setkání Ing. Naděžda Petrů, tel


Stáhnout ppt "Marketingové řízení zahraničního obchodu Katedra řízení podniku Téma 9 – česká podpora podnikání."

Podobné prezentace


Reklamy Google