Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Násobení mnohočlenů. Roznásob: 1.( x + 7 ). 2 = 2.z ( v + z ) = 3.( a – 1 ). a = 4.4. ( - n + 2 ) = 5.(-3). (p – q) = 6.( 2u + 3 ). 5v = 7.( -r + s ).

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Násobení mnohočlenů. Roznásob: 1.( x + 7 ). 2 = 2.z ( v + z ) = 3.( a – 1 ). a = 4.4. ( - n + 2 ) = 5.(-3). (p – q) = 6.( 2u + 3 ). 5v = 7.( -r + s )."— Transkript prezentace:

1 Násobení mnohočlenů

2 Roznásob: 1.( x + 7 ). 2 = 2.z ( v + z ) = 3.( a – 1 ). a = 4.4. ( - n + 2 ) = 5.(-3). (p – q) = 6.( 2u + 3 ). 5v = 7.( -r + s ). (-t) = 8.5. (p – q + 2 ) = 9.( 2r 2 + 3rs - s 2 ).(-5ax) = 10. (1 + 3a 2 x – 4ax 3 ). (-5ax) =

3 Výsledky: 1.( x + 7 ). 2 = 2x z ( v + z ) = zv + z 2 3.( a – 1 ). a = a 2 - a 4.4. ( - n + 2 ) = - 4n (-3). (p – q) = - 3p + 3q 6.( 2u + 3 ). 5v = 10uv + 15v 7.( -r + s ). (-t) = rt - st 8.5. (p – q + 2 ) = 5p – 5q ( 2r 2 + 3rs - s 2 ).(-5ax) = – 10axr 2 – 15arsx + 5axs (1 + 3a 2 x – 4ax 3 ). (-5ax) = – 5ax – 15a 3 x a 2 x 4

4 Roznásob závorku:

5 Výsledky:

6 Vypočti:

7 Výsledky:

8 Vypočti: 1.8(b – 2) – 2[b – 3(4 – 2b)] = 2.10x – [2(x + 1) – 3(x – 1)] + 10 = 3.4x – 3[ y + 2(x – y) – x] = 4.5z + 4[3z – z(2 + z) + z 2 ] = 5.2x – 5x[3 – 4(6x – 8)] = 6.9z – [ 2(3z – 5) – 8] – 6 +5z = 7.4a[2a(7a 2 – 5a – 9)] – 4a 3 =

9 Výsledky: 1.8(b – 2) – 2[b – 3(4 – 2b)] = 8 – 6b 2.10x – [2(x + 1) – 3(x – 1)] + 10 = 11x x – 3[ y + 2(x – y) – x] = x + y 4.5z + 4[3z – z(2 + z) + z 2 ] = 9z 5.2x – 5x[3 – 4(6x – 8)] = 120x 2 – 173x 6.9z – [ 2(3z – 5) – 8] – 6 +5z = 8z a[2a(7a 2 – 5a – 9)] – 4a 3 = = 56a 4 – 44a 3 – 72a 2

10 Vynásob:

11 Výsledky:

12 Vypočti: 1. (x 2 – 2xy + y 2 ) ( x – y) = 2.(u + 5) (5 – u + 2v) = 3.(x + y + z). (x + y – z) = 4.(4x 2 + 4x – 1) (x 2 – x + 2) = 5.(a – 2) (a – 3) (1 + a) = 6.(x + 6). 3x. (x – 1) = 7.(r 2 – 2r + 4) (r + 2) – 8r = 8.(3 + y) (3 – y) (y + 4) = 9.3(r + 2) (2r – 4) =

13 Výsledky: 1. (x 2 – 2xy + y 2 ) ( x – y) = x 3 – 3x 2 y – xy 2 + y 3 2.(u + 5) (5 – u + 2v) = 25 – u 2 + 2uv + 10v 3.(x + y + z). (x + y – z) = x 2 + 2xy + y 2 – z 2 4.(4x 2 + 4x – 1) (x 2 – x + 2) = 4 x 4 + 3x 2 + 9x- 2 5.(a – 2) (a – 3) (1 + a) = a 3 – 4 a 2 + a (x + 6). 3x. (x – 1) = 3x x 2 – 18x 7.(r 2 – 2r + 4) (r + 2) – 8r = r 3 – 8r (3 + y) (3 – y) (y + 4) = 9y – y – 4y 2 9.3(r + 2) (2r – 4) = 6r 2 – 24

14 Vypočti: 1.(x + 2) (x + 5) – (x – 1) (x – 4) = 2.(3x – 1)(2x + 7) – (x+1) (6x – 5) = 3.(5x – 2)(x + 4) – (5x ) = 4.4(2x – 3y) – (3x – 2y)(2x – 3y) – 13xy = 5.(2x – 5x) [3 – 4(6x – 8)] = 6.2x – 3[2x – 3(2x – 3)] = 7. 2x – 3[(2x – 3)2x – 3] = 8.(2x – 3)[2x – 3(2x – 3)] =

15 Vypočti: 1.(x + 2) (x + 5) – (x – 1) (x – 4) = 12x (3x – 1)(2x + 7) – (x+1) (6x – 5) = 18x – 2 3.(5x – 2)(x + 4) – (5x ) = 18x – (2x – 3y) – (3x – 2y)(2x – 3y) – 13xy = = – 6x 2 + 8x – 12y – 6y 2 5.(2x – 5x) [3 – 4(6x – 8)] = – 105x + 72x 2 6.2x – 3[2x – 3(2x – 3)] = 14x – x – 3[(2x – 3)2x – 3] = 20x – 12x (2x – 3)[2x – 3(2x – 3)] = 30x – 8x 2 – 27

16 Zdroje: Prom.pedagog Josef Trejbal, PaeDr. Eva Kučinová, Mgr.Fantišek Vintera – Sbírka úloh z matematiky II pro 8. A 9.ročník ZŠ, SPN, r. 2000, ISBN Karel Kindl – Sbírka úloh z algebry pro základní devítileté školy, SPN, Praha v roce 1979 RNDr. Ivan Bušek, PhDr.Vlastimil Macháček, Bohumil Kotlík, Milena Tichá – Sbírka úloh z matematiky pro 8.ročník základní školy, SPN 1992, ISBN X

17 Označení výukového materiálu: VY_32_INOVACE_ICT 2.3 M Anotace: Prezentace určená do hodin k samostatné práci žáků. K použití je nutný dataprojektor. Po procvičení ve výuce je možné zveřejnění na www stránkách školy k procvičení pro nepřítomné žáky. Autor: Mgr. Lenka Svozilová Jazyk: Český Očekávaný výstup: Žák násobí mnohočlen jednočlenem, mnohočlen mnohočlenem. Zná pravidla pro odstraňování závorek. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné Klíčová slova:Násobení mnohočlenů, roznasobování závorek Druh učebního materiálu: Soubor příkladů k procvičování Druh interaktivity: Aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělávání – 2.stupeň Typická věková skupina: let / 8. ročník


Stáhnout ppt "Násobení mnohočlenů. Roznásob: 1.( x + 7 ). 2 = 2.z ( v + z ) = 3.( a – 1 ). a = 4.4. ( - n + 2 ) = 5.(-3). (p – q) = 6.( 2u + 3 ). 5v = 7.( -r + s )."

Podobné prezentace


Reklamy Google