Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

© HMP 2002 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK KOLBŮV CYKLUS UČENÍ Zkušenosti Reflexe Určení principů Zkouška.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "© HMP 2002 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK KOLBŮV CYKLUS UČENÍ Zkušenosti Reflexe Určení principů Zkouška."— Transkript prezentace:

1 © HMP 2002 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK KOLBŮV CYKLUS UČENÍ Zkušenosti Reflexe Určení principů Zkouška

2 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK MANAGEMENT JE POUŠTĚNÍ SE DO RIZIKA MOBILIZACE ZDROJŮ A VZTAHŮ S CÍLEM ZÍSKAT PŘIDANOU HODNOTU PRO PODNIK, VŠECHNY ZAINTERESOVANÉ STRANY A SPOLEČNOST

3 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK ZAINTERESOVANÉ STRANY JE TO KAŽDÁ OSOBA A ORGANIZACE, NA KTEROU MÁ VLIV NAŠE ORGANIZACE NEBO NÁŠE VÝROBKY ČI SLUŽBY

4 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK SÍŤ ZAINTERESOVANÝCH STRAN AKCIONÁŘI ZÁKAZNÍCI DODAVATELÉ STÁT OBEC KONKURENCE ZAMĚSTNANCI BANKY A FINANČNÍ INSTITUCE

5 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK DATA OBJEKTIVNÍ FAKTA – SUROVÝ MATERIÁL INFORMACE DATA OBDAŘENÁ RELEVANCÍ A ÚČELEM DÁVAJÍ DATŮM FORMU – KONTEXT – TŘÍDÍ SE – MĚŘÍ SE ZNALOSTI SMĚS ZKUŠENOSTÍ, HODNOT A SOUVISLOSTÍ, SROVNÁVAJÍ – ZVAŽUJÍ DŮSLEDKY A SOUVISLOSTI VEDOU KE KROKŮM – ROZVOJ PROSTŘEDNICTVÍM ZKUŠENOSTÍ Určení principů

6 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK PROČ VŮBEC DĚLÁME TO, CO DĚLÁME ?

7 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK V JAKÉM ODVĚTVÍ PODNIKALI ? ZJEVNÉ PŮSOBENÍ MOŽNOSTI BALDWIN PARNÍ LOKOMOTIVYDOPRAVA STUDEBAKER AUTOMOBILYPREFABRIKÁTY (BUDOVY) DUNHILL TABÁKOVÉ VÝROBKYLUXUSNÍ ZBOŽÍ SLOVENSKE LODĚKOVOVÉ LODENICEKONTEJNÉRY

8 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK KLÍČOVÉ KOMPETENCE (ZPŮSOBILOST) KLÍČOVÉ KOMPETENCE VÝSTUPY SONY Miniaturizace Walkman CANON Optika, obrazFototechnika, kopírky, laserové tiskárny, skenery YAMAHA Digitální znalosti Podmořské buldozery, digitální klavíry 3M Lepidlapásky Scotch, nálepky Post-It HONDA Motory a strojeautomobily, motocykly žací stroje, generátory NEC Digitální technologie

9 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK KLÍČOVÉ KOMPETENCE KLÍČOVÉ VÝROBKY JSOU „ FYZICKÝM ZAKOTVENÍM JEDNÉ NEBO VÍCE KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ“ (HAMEL A PRAHALAD 1994)

10 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK SCHOPNOST UČIT SE RYCHLEJI NEŽ KONKURENCE - JEDINÁ TRVALE UDRŽITELNÁ KONKURENČNÍ VÝHODA

11 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK UČENÍ JE KLÍČOVÁ KOMODITA SCHOPNÁ ROZVOJE A OBCHODNÍHO VYUŽITÍ

12 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK ORGANIZACE, KTERÉ VYUŽÍVAJÍ ODHODLÁNÍ A SCHOPNOSTI LIDÍ UČIT SE NA VŠECH ÚROVNÍCH ORGANIZACE

13 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK NAŠÍ BRANŽÍ JE UČENÍ SE A PRODÁVÁME JEHO VEDLEJŠÍ PRODUKT

14 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Materiál pro účastníky ABRAHAM MASLOW: HIERARCHIE POTŘEB Fyziologické Bezpečnost a jistota Láska a sounáležitost Sebeúcta Seberealizace

15 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK FREDERICK HERZBERG „TEORIE DVOU FAKTORŮ“ MOTIVÁTORY ÚSPĚCH UZNÁNÍ RŮST PRÁCE SAMOTNÁ ODPOVĚDNOST

16 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK FREDERICK HERZBERG „TEORIE DVOU FAKTORŮ“ FAKTORY HYGIENY Firemní politika, správa, pravidla Pracovní podmínky Dohled, řízení Plat Jistota pracovního místa

17 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK DOUGLAS McGREGOROVY TEORIE X a Y TEORIE X Lidé jsou od přírody líní Hlavním motivátorem jsou peníze Produktivní jsou jen ze strachu Od přírody jsou závislí na vůdcích Zajímají se především o okamžité potřeby Od přírody nemají rádi změnu Je třeba je tlačit, hnát kupředu

18 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK DOUGLAS McGREGOROVY TEORIE X a Y TEORIE Y Lidé jsou od přírody aktivní Potřebují uspokojení, úspěch a nové výzvy Vymýšlejí a zdokonalují vlastní pracovní metody Touží po respektu ostatních Těší se z nových zkušeností a výzev Neustále rostou,mění se a vyvíjejí Potřebují být uvolnění, cítit podporu, důvěru a pomoc

19 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK KOUČOVÁNÍ 1.Stanovit cíle 2. Podpořit objevování -aktivním nasloucháním -„vytažením“ důsledků navržených kroků pomocí kladení otázek -sdílením vlastních zkušeností (včetně chyb)

20 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK KOUČOVÁNÍ 3. Nastavte parametry kroků, které lze učinit před příštím setkáním, kde lze zvážit doporučení před učiněním rozhodnutí 4. Oprávněte a zmocněte koučovanou osobu, aby činila kroky a zajistěte, aby ostatní ve firmě věděli, že má Vaší podporu 5. Shrňte hlavní body setkání a potvrďte kroky

21 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK ZÁKAZNÍKEM JE KDOKOLIV, KDO OČEKÁVÁ NEBO POTŘEBUJE VÝSLEDKY PRÁCE NĚKOHO JINÉHO

22 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK 5 TYPŮ NOVÝCH VÝROBKŮ 1 PRŮLOM 2 NOVÝ PRO NÁS 3 NOVÉ, DOKONALEJŠÍ, PŘÍŠTÍ GENERACE 4 PRODLOUŽENÍ LINKY 5 ZMĚNA BALENÍ, POZICE, RECYKLACE

23 Knowledge management DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK MAPOVÁNÍ ZNALOSTÍ Konkurence Dodavatelé Banky a finance Zaměstnanci SPOLEČNOST KOMUNITA STÁT AKCIONÁŘI ZÁKAZNÍCI FIRMY: malé velké Studenti MBA Místní úřady Stát Konference atd. Elektrárny Stavební firmy Vnitřní zařízení Úklid Stravování Teplo Voda Kancelářské potřeby Počítače atd. OD KOHO POTŘEBUJETE ZNALOSTI A POZNATKY? Určují pravidla jiné vzdělávací instituce. jiné Business Schools


Stáhnout ppt "© HMP 2002 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK KOLBŮV CYKLUS UČENÍ Zkušenosti Reflexe Určení principů Zkouška."

Podobné prezentace


Reklamy Google