Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

© Copyright IBM Corporation 2007 IBM ITSM – cesta vpřed v produkci, dodávce a podpoře ICT služeb Ivan Borek 12.3.2008.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "© Copyright IBM Corporation 2007 IBM ITSM – cesta vpřed v produkci, dodávce a podpoře ICT služeb Ivan Borek 12.3.2008."— Transkript prezentace:

1 © Copyright IBM Corporation 2007 IBM ITSM – cesta vpřed v produkci, dodávce a podpoře ICT služeb Ivan Borek

2 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation Agenda  Úvod  IBM Global Technology Services  Cíle IBM projektů / řešení v oblasti ITSM  Koncepce IBM řešení  Používané nástroje  Ilustrační scénář výsledného end-to-end řešení  Kritické milníky úspěchu realizace ITSM  Diskuze  Závěr

3 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation Dodáváme našim klientům IT projekty podle nejnovějších trendů trhu, specifických požadavků a našich zkušeností. IBM Global Technology Services (GTS) Aktuální ITSM Reference 2008  Česká správa sociálního zabezpečení  OKD Pomáháme zákazníkům definovat a realizovat jejich cíle v ICT.

4 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation IBM a IT Service Management IBM Česká Republika se aktivně podílí na návrhu a realizaci řešení pro ITSM od poloviny 90. let minulého století IBM GTS plní roli nezávislého konzultanta a implementátora řešení postavených na nástrojích různých výrobců Naše řešení jsou komplexní, tedy nejsou omezeny pouze na notoricky známé ITIL procesy (Service Support a Service Delivery), ale zahrnují také správu technologií (ICT Infrastructure Management) a správu bezpečnosti (Security Management)

5 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation Jaké jsou cíle našich projektů ? Cílem je pomoci našim zákazníkům tak, aby jejich ICT produkovalo služby, které jsou  definované (produkují jen to, co potřebuje business)  monitorovatelné, měřitelné, manažovatelné (zásada 3M)  nákladově optimální (řeším nároky zítřka za včerejší rozpočet)  orientované na zákazníka (uživatelé jako zákazníci ICT služeb)  podporovatelné (standardizace vs. vyjímky)  s rozpoznanou přidanou hodnotou v rámci organizace

6 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation Koncepce našich řešení IT infrastruktura a technologické procesy Operational management Service management Zákazníci & business Process management

7 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation Co determinuje výsledek každého projektu ? Technology Process People Information Rozsah Kvalita Náklady Čas  Procesy běžné rámce ITIL, eTOM, projektové metodologie, vlastní procesnost dodavatele  Lidé realizační tým, servisní linie SPL3 a SPL1, certifikace  Informace zkušenosti, best-practisies, reference, směr realizace (od CMDB, od Service Desku, od SLM)  Nástrojedalší fólie

8 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation Nástroje k realizaci IBM řešení

9 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation IBM SolveDirect ServiceDesk SD² 1 Řešení Service Desku, které je hostováno v IBM data centru a je dodáváno zákazníkům formou placené služby - Software as a Service (SaaS)  Komplexní řešení pro hlavní ITIL-procesy –Incident, Problem, Change, Release a Configuration Management, –Service Level Management –Integrované s CMDB.  Platforma pro spolupráci se všemi externími partnery (v/v bod)  Software as a Service (hostované řešení)  On demand přístupné 24/7 z jakéhokoli počítače s prohlížečem IE  Zabezpečeno v IBM Data Centrech

10 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation IBM SolveDirect ServiceDesk SD² 2 Výhody řešení SolveDirect  Redukuje prvotní náklady  Dodávka SaaS poskytuje provoz 7x24, zabezpečení dat, hosting na IBM serverech  Nevyžaduje žádné náklady na hardware či software  Flexibilní a jednoduché řešení na update  Rychlá implementace ("kastomizované řešení" projekt cca 50 dní)  Flexibilní, ideální pro distribuované společnosti  Platba "pay as you go" - předplatné, roční poplatek za službu  Integrovaný reporting SolveDirect

11 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation IBM SolveDirect ServiceDesk SD² - screen shot https://sdcall.solvedirect.com/pages/sdcall/Login.jsp uživatel ID : helpdesk.en heslo : demo https://sdcall.solvedirect.com/pages/sdcall/Login.jsp uživatel ID : helpdesk.en heslo : demo

12 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation IBM Tivoli Maximo Řešení pro Service Desk a IT Asset Management, které oblast uchopuje ze směru správy podnikových aktiv (řízení majetku a práce).  Jednotné řešení pro hlavní ITIL-procesy  Postaveno na web platformě J2EE (SOA - Websphere), tenký klient IE  Zahrnuje work management, skladové hospodářství, správu smluv etc.  Integrace s discovery systémy  Dobře škálovatelné  Grafický workflow designer  Navázané na Tivoli Operational Management moduly

13 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation HP OV Service Manager/Center Komplexní řešení pro Service Desk a ITIL procesy, postavené na technologii Peregrine.  IBM je nyní hlavní implementátor těchto nových řešení v ČR (reference)  Přímá podpora Tivoli nástrojů, integrovatelnost  Migrační projekty BMC Remedy Klasické řešení pro ITSM a obecné workflow systémy (i non ITSM)

14 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation Jak může vypadat konkrétní provedení ? ServiceDesk Monitoring Provisioning Manager Enter. Console Centrální vyhodno. a korelace IT událostí. Distribuce software a jeho aktualizace. Monitoring serverů, aplikací a systémů. Remote Control Převzetí ovládání počítače vzdáleného uživatele. Inventarizace a plnění konfig. databáze. Netview Dohled sítí, linek a aktivních prvků, periferií. IT Služby Incidenty, RfC, SR Procesy Zákazníci Incident mgmt. Problem mgmt. Configuration mgmt. Service Level mgmt. etc. CMDB Technologie Informatici Aplikace a ICT infrastruktura Operátoři Proaktivní oblast Reaktivní oblast

15 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation Scénář 1/5 Na vizualizační tabuli je znázorněn výpadek business služby B a incident, který jej způsobil.

16 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation V seznamu incidentů vidí operátor nový automaticky přijatý incident o výpadku síťového rozhraní VLAN1, který výpadek business služby zavinil. Scénář 2/5

17 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation Centrální TEC konzole zobrazuje detekované události. Jedna z nich je červená – kritický směrovač v LAN je nedostupný. Z menu vyberu Netview. Scénář 3/5

18 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation Ukáže se Netview, zobrazí topologii sítě a identifikuje směrovač, který je dole. V menu vyberu Cisco. Scénář 4/5

19 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation Otevře se Cisco View a zobrazí přímo čelní panel příslušného směrovače včetně charakteristi k portů a dalších údajů. Mohu okamžitě problém osdstranit. Scénář 5/5

20 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation Kritické milníky úspěchu Jedná se o postupně dosažitelné cíle. Kontrolní stanoviště na cestě jsou : je vytvořen Service Desk (centrum komunikace, v/v bod, rozhraní) jsou pojmenovány a definovány ICT služby jsou nastaveny procesy pro produkci, dodávku a podporu ICT služeb proběhla konsolidace ICT infrastruktury (standardizace HW, SW) je řízen životní cyklus CI položek ICT infrastruktura je monitorována a řízena jsou realizovány cykly procesu SLM

21 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation Evoluce stále pokračuje Vývojové stupně a)neformální/intuitivní (ad-hoc) b)identifikované „best practisies“ (ITIL, Service Desk) c)optimalizované (KPI, metriky) d)automatizované (self-service, roboti) e)plně napojené na ostatní procesy firmy (business, majetek etc.) IgnoraceAd-hocITILITSM + EAM

22 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation Shrnutí a diskuze Motto IBM Global Technology Services IBM Global Services Soustřeďte se na svůj business

23 IBM Global Technology Services © Copyright IBM Corporation Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "© Copyright IBM Corporation 2007 IBM ITSM – cesta vpřed v produkci, dodávce a podpoře ICT služeb Ivan Borek 12.3.2008."

Podobné prezentace


Reklamy Google