Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_SKV_05 Sada DUMSlohová a komunikační výchova Předmět Český jazyk Název materiáluPodzim – popis pracovního.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_SKV_05 Sada DUMSlohová a komunikační výchova Předmět Český jazyk Název materiáluPodzim – popis pracovního."— Transkript prezentace:

1 Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_SKV_05 Sada DUMSlohová a komunikační výchova Předmět Český jazyk Název materiáluPodzim – popis pracovního postupu. Anotace Prezentace motivuje žáka ke čtení návodu a k porozumění tomuto textu. Učí ho osvojit si základní dovednosti pro vytvoření srozumitelného popisu činnosti. Autor Mgr. Iva Jakubcová JazykČeský jazyk Datum vytvoření Očekávaný výstup Žák dokáže poznat a provést popis jednoduchého pracovního postupu. Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělání – lehké mentální postižení Klíčová slova Pracovní postup – návod, drak, přirovnání, rým, osnova. Druh učebního materiálu Prezentace. Cílová skupinaŽák na 2. stupni speciální školy Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/

2 PODZIM POPIS PRACOVNÍHO POSTUPU ( VÝROBA DRAKA)

3 „Dneska fouká parádní vítr,“ řekl jednou v neděli táta, „přesně ten pravý na pouštění draka. Postavíme si draka, Dane.“ A tak jsme si udělali draka. Táta mi ukázal, jak spojit čtyři tenké špejle do tvaru hvězdy a jak je uprostřed zpevnit dvěma dalšími. Potom jsme rozstříhali starou tátovu košili a natáhli látku na kostru. Fixou jsem namaloval drakovi obličej. Přidali jsme dlouhý ocas z kousku šňůry a ve stejných vzdálenostech jsme na něj navázali odstřižky z košile. V dílně jsme našli klubko provázku a táta mi poradil, jak provázek přivázat, aby byl drak za letu správně vyvážený. Společně jsme pak vyrazili na kopec, abychom draka vypustili.

4 Správně, jde o popis pracovního postupu při výrobě draka. Dokážeš vysvětlit tato přirovnání:  Ten kluk je ale drak!  Je to na draka!  Je do práce jako drak. Proč jsou některá slova červeně zvýrazněna? Pomůcky a materiál, který potřebovali.

5 …………….. vyrobili ……………….. ……………..drak létal ……………… ……………..vystoupili jsme………… Pomohou ti otázky: KDO? KDE? KDY? JAK? JAKÝ? KAM? ČÍ? CO? ODKUD? KUDY? …….. Včera jsme si vyrobili krásného papírového draka. Náš nový drak parádně létal nad vesnicí. Z údolí jsme vystoupili na vysoký kopec.

6 DRAK - MRAK, FRAK, ZRAK LETÍ – DĚTI, SMETÍ, TŘETÍ FOUKÁ – LOUKA, KOUKÁ, BROUKÁ Dokonči verše: Špejle jsme si nakoupili a draka si …………….. Zvládli jsme to lehce, vzali barvy, …………. Obličej má, už to stačí? Kdepak – chybí ocas……… Vítr fouká a drak letí, mávají mu všechny ……….. Nápověda: vyrobili, štětce, dračí, děti

7 Zajímavost: Pouštění draků vyztužených kostrou z dřevěných špejlí je oblíbenou dětskou zábavou. Je to velmi stará zábava. V Číně létali upoutaní draci už před mnoha staletími. A právě na dracích se lidé poprvé vznesli do vzduchu.

8 popisuje práci s nějakým předmětem, výrobu nějakého předmětu, předkládáme návod k použití nebo recept k přípravě jídla. DŮLEŽITÉ ZÁSADY:  Jednotlivé činnosti popisujeme přesně, přehledně a v tom pořadí, v jakém musí probíhat. Žádnou činnost nesmíme vynechat!  Sestavíme si podrobnou osnovu.

9 OSNOVA: 1. Příprava potřebného materiálu. 2. Vyrobení kostry draka ze špejlí. 3. Připevnění papírového nebo látkového těla na kostru. 4. Namalování obličeje. 5. Zhotovení ocasu. 6. Vyvážení draka, aby dobře létal.

10

11 H. Muhlhauserová – Český jazyk a komunikace pro 5. ročník (2007) Z. Krausová – Český jazyk pro 6. ročník základní školy ( Fraus 2003) H. Muhlhauserová – Český jazyk 4 ( Nová škola Brno 2005) J. Žáček – Žáčkova encyklopedie pro žáčky (Albatros 2002) Vlastní tvorba


Stáhnout ppt "Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_SKV_05 Sada DUMSlohová a komunikační výchova Předmět Český jazyk Název materiáluPodzim – popis pracovního."

Podobné prezentace


Reklamy Google